Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, przedstawi na Mobile World Congress 2024 ulepszoną ofertę swojej Chmury Danych dla branży telekomunikacyjnej (Telecom Data Cloud), w tym innowacje w zakresie sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), a także nowe rozwiązania dla partnerów telekomunikacyjnych. Obejmują one inteligentną optymalizację nakładów inwestycyjnych, planowanie przepustowości, operacje w terenie, działania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla, predykcyjną i zautomatyzowaną konserwację sieci oraz wzbogacanie danych i zarządzanie otwartą siecią dostępu radiowego (ORAN).

Dziś już ponad 70 klientów globalnego ekosystemu korzysta z Chmury Danych dla branży telekomunikacyjnej od Snowflake, aby wprowadzać innowacje w telekomunikacji. To firmy takie jak Eutelsat Group, Spark New Zealand, CityFibre, Virgin Media Ireland czy AT&T. Snowflake rozszerzył również współpracę z wiodącymi w branży firmami z 21 do prawie 40 partnerstw (od lutego 2023 r.), dzięki czemu dostarcza nowoczesne rozwiązania dla operatorów telekomunikacyjnych, do których grona należą: Ericsson, Amdocs, Amazon Web Services (AWS); partnerzy technologiczni CARTO, Mapbox i Squid Cloud; oraz sprawdzeni regionalni i globalni integratorzy systemów, w tym EY, IBM Consulting, Deloitte, Prodapt Consulting i DAS42.

Wyżej wymienione partnerstwa doprowadziły w ciągu ostatniego roku do wdrożenia szeregu innowacji, przekształcając sektor telekomunikacyjny.

• Współpraca Snowflake z AWS pomaga w odpowiadaniu na techniczne zapytania dotyczące sieci, skracając czas odpowiedzi z dni do zaledwie minut. Odbywa się to poprzez kompilowanie danych z wież komórkowych, adresów fizycznych i punktów zainteresowania oraz łączenie ich z informacjami o lojalności konsumenckiej i szczegółami zebranymi z systemów wsparcia biznesowego (BSS) i systemów wsparcia operacyjnego (OSS), co umożliwia duży model językowy (LLM) w ramach Amazon SageMaker.

• Dzięki współpracy Snowflake i AWS zbudowano także GenTwin, innowacyjne rozwiązanie Network Operations łączące prywatne 5G, generatywną sztuczną inteligencję wykorzystującą Amazon Bedrock i cyfrowe bliźniaki korzystające z AWS IoT TwinMaker, aby zapewnić klientom niezrównaną wydajność, automatyzację i zdolność adaptacji, co stanowi zwiastun ery transformacji w zarządzaniu siecią.

• Snowflake współdziała z Mapbox, prezentując nowe możliwości technologii bliźniaków cyfrowych, łącząc geoprzestrzenne warstwy danych telekomunikacyjnych Snowflake z terenem i wysokiej rozdzielczości obrazami od Maxar oraz zdolnością Mapbox do renderowania i przetwarzania zasięgu komórkowego na dużą skalę. Zapewni to firmom z branży telekomunikacyjnej nowy poziom precyzji wizualizacji, umożliwiając lepsze doświadczenia klientów i dając tym podmiotom przewagę konkurencyjną w zmieniającym się krajobrazie łączności.

• Snowflake wspólnie z AWS, Amdocs, Vodafone i Carbon Footprint Ltd zdobył nagrodę Moonshot Catalyst przyznawaną przez TM Forum. Wspólne rozwiązanie umożliwia firmom telekomunikacyjnym lepszą analizę i zrozumienie ich emisji dwutlenku węgla, jednocześnie pomagając w zmniejszeniu śladu węglowego ofert produktowych.

• Snowflake współpracuje z Amdocs Data Intelligence, aby oferować rozwiązania oparte na SaaS i dostarczać use case’y dla branży telco, takie jak rozliczenia i płatności, audyty czy wykrywanie oszustw.

• Snowflake współpracuje z firmą Ericsson nad stworzeniem architektury opartej na danych, która odblokuje operatorom możliwość tworzenia innowacyjnych aplikacji przy użyciu ekosystemu Ericsson Intelligent Automation Platform (EIAP). Twórcy aplikacji rApp będą mogli uzyskać płynny dostęp do strategicznych i operacyjnych systemów IT dostawcy usług komunikacyjnych dzięki możliwości bezpiecznego udostępniania danych w Snowflake Telecom Cloud. rApps będą również mogły korzystać z zestawów danych stron trzecich, takich jak pogoda czy mapy, do wykorzystania ich w swoich projektach aplikacji za pomocą tych samych mechanizmów.

Branża telekomunikacyjna znajduje się w punkcie zwrotnym, ewoluując poza tradycyjne usługi. Telekomunikacja staje się podstawową warstwą dla wszystkich sektorów, oferując bogaty wgląd w poprawę doświadczeń klientów, optymalizację sieci i planowanie informacji przestrzennej. W naszym coraz bardziej połączonym świecie mamy do czynienia z eksplozją danych. Zwłaszcza w telekomunikacji ten zalew jest nie tylko wyzwaniem, ale i szansą. Zrozumienie i wykorzystanie danych za pośrednictwem Chmury Danych dla branży telekomunikacyjnej od Snowflake jest kluczem do odblokowania nowych możliwości w obszarze innowacji i współpracy międzybranżowej. – powiedział Phil Kippen, globalny dyrektor ds. branży telekomunikacyjnej w Snowflake.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments