Prometheus, z portfela JR Holding, rozpoczyna komercjalizację swojej hybrydowej platformy dronowej H2, poinformował prezes Robert Drzewiecki. Firma chce zostać światowym liderem produkcji dronów do zastosowań profesjonalnych.

Wchodzimy w fazę komercjalizacji polskiego opatentowanego rozwiązania hybrydowej platformy dronowej, wyposażonej w naszą własną elektronikę i aplikację do sterowania i transmisji. Drony to nie tylko osławione ostatnio zastosowania militarne. Chcemy zagospodarować zbieranie danych w średniej warstwie między ziemią, a satelitami. Celem jest pozycja światowego lidera produkcji dronów do zastosowań profesjonalnych. Jesteśmy, według naszej wiedzy, jedyną firmą zagospodarowującą produkcyjnie obszar między dronami bojowymi, a dronami elektrycznymi z Chin” – powiedział Drzewiecki podczas konferencji „New H in drones”.

Spółka jest po testach w PGNiG w kwestii detekcji metanu i prowadzi rozmowy o kontynuacji tego projektu. Planowany jest pilotaż z KGHM na działania geodezyjne. Ponadto podjęła rozmowy na Ukrainie w kwestii analizy terytorialnej do szacowania reparacji. 

Zastosowania Prometheusa H2 widzi w obszarach bezpieczeństwa, infrastruktury krytycznej, ochrony granic, portów morskich, klęsk żywiołowych, ratownictwa, ochrony środowiska, rolnictwa precyzyjnego, leśnictwa, funduszy unijnych, ubezpieczeń, podatków, geodezji, górnictwa, inżynierii lądowej, czy budowy dróg.

Oferujemy unikalną długość lotu do 5 godz. z zasięgiem do 200 km, co jest sprawdzone w terenie. Łączność 3G, LTE, 5G umożliwia zdalne pilotowanie poza zasięgiem wzroku. Mamy własne oprogramowanie, grand control station (GCS), a także integrację z IFS i Chmurą Krajową, co daje możliwość chmurowego przetrwarzania danych i wprowadzania do jednego z wiodących systemów ERP na świecie firmy IFS” – wymienił prezes Prometheus.

Integracja danych pozyskiwanych przez drony z systemem zarządzania majątkiem IFS otwiera przestrzeń do odbierania i analizy danych w czasie rzeczywistym dzięki chmurze. Przetwarzanie danych, które zbiera dron pozwala na zdecydowane zwiększenie efektywności utrzymania, serwisu zasobów firm, przez szybką identyfikację zdarzenia i właściwą reakcję z uruchomieniem odpowiednich służb włącznie, a także docelowo potencjał predykcyjny” – zaznaczył prezes IFS Poland Marek Głazowski.

Na pokładzie drona H2 można zamontować tzw. payload w postaci specjalistycznych urządzeń m.in. kamery z 30-krotnym zoomem, termo-, nightwizję, lidar, kamerę fotogrametryczną, multispektralną, czy detektor metanu. Prezes podkreślił takźe, że dron ma napęd hybrydowy, dzięki czemu lata również w mocno minusowych temperaturach i przy wietrze ponad 70 km/h.

Chcemy zwiększać parametr zdolności do lotów przy jeszcze większym wietrze, ponieważ jednym z naszych celów jest wyparcie chińskich dronów z obszaru bałtyckiego” – podsumował prezes Prometheusa.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments