Grupa eSky – europejski lider w segmencie platform podróży – to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje ofertę Polskich Linii Lotniczych LOT ze swoją platformą podróży za pomocą NDC 21.3 „Direct Connect”.
Innowacyjny model dystrybucji NDC 21.3 „Direct Connect” znacznie usprawni prezentację oferty PLL LOT w serwisach Grupy eSky i pozwoli na rozwijanie współpracy w kolejnych obszarach biznesowych. Z kolei pasażer zyskuje dzięki temu dostęp zarówno do różnorodnych taryf, pełnego portfolio produktów linii lotniczej, jak i lepiej dopasowanej oferty przewoźnika. Obie spółki traktują tę integrację jako ważny krok w kierunku ulepszeń technologicznych oraz rozwoju kanałów sprzedaży detalicznej.
Współpraca ta wykracza daleko poza aspekt technologiczny, mając dla spółek strategiczne znaczenie. Bezpośrednia integracja PLL LOT z eSky w technologii NDC to pierwsza tego typu współpraca z internetową platformą podróży dla polskiego przewoźnika. Dzięki wzmocnionym relacjom biznesowym z wiodącą linią lotniczą w regionie CEE zyskujemy przewagę nad konkurencją. NDC to przyszłość współpracy przewoźników lotniczych z platformami podróży, gdyż system ten zapewnia niezawodność oraz możliwość personalizacji oferty. – mówi Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
LOT jest liderem technologicznym na rynku. Już dziś jesteśmy jednym z największych e-commerce’ów w Polsce, działającym na ponad 50 rynkach na świecie, a od zeszłego roku oferujemy także najnowsze technologie dla naszych partnerów w segmencie agencyjnym. eSky jest pierwszym agentem w Polsce połączonym bezpośrednio z PLL LOT technologią NDC, która stanowi ważny element naszej strategii handlowej. Współpraca technologiczna z eSky otwiera nowy rozdział dla naszego partnerstwa, ale przede wszystkim jest to także korzyść dla naszych wspólnych klientów – pasażerów LOT-u. Dzięki niej zaproponujemy im optymalną ofertę, dostosowaną do bieżących potrzeb i oczekiwań pasażerów, udostępniając wiele usług dodatkowych. – podkreśla Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Rosnąca sprzedaż i dalsze plany na rozwój
Według informacji Grupy eSky, pod względem obsługiwanych przez jej platformę pasażerów, PLL LOT są numerem jeden w segmencie regularnych linii lotniczych na polskim rynku. Ponadto w ostatnich trzech latach, co roku sprzedaż lotów narodowego przewoźnika za pośrednictwem serwisów eSky osiągała dwucyfrowe wzrosty.
Firmy postulują dalsze zacieśnianie partnerstwa, zwłaszcza w obszarze produktowym. Łukasz Habaj zaznacza: — Grupa eSky chce wykorzystać portfolio PLL LOT do wzmocnienia swojej oferty pakietowej City Break i Wakacje. Jedną z głównych zalet podróżowania w formule lot plus hotel niewątpliwie jest szeroka gama kierunków i elastyczność w wyborze terminu. Jestem pewien, że nasi klienci z pewnością docenią gęstą siatkę połączeń oferowanych przez LOT, a także mnogość usług dodatkowych, które sprawią, że odkrywanie świata będzie bardziej komfortowe.
Oferta regularnych linii lotniczych głównie w modelu NDC
Już dziś klienci eSky mają dostęp do oferty PLL LOT w kanale NDC na ponad 50 rynkach. Obecnie platforma podróży oferuje swoim użytkownikom oferty 40 linii lotniczych w innowacyjnym systemie dystrybucji. Już w I kw. 2024 ponad połowa sprzedaży w segmencie regularnych przewoźników jest generowana za pomocą modelu NDC, zaś w kolejnych miesiącach firma będzie konsekwentnie zwiększać udział tej technologii w swojej dystrybucji.
Współpraca handlowa, a także duży wpływ obu firm na kształt rynku turystycznego w naszym regionie to czynniki, dzięki którym wspólnie czynimy podróże dostępnymi dla każdego. Fundamentalną rolę odgrywają tu linie lotnicze, na czele z LOT-em w Europie Środkowo-Wschodniej. – podsumowuje prezes Grupy eSky.