Auchan Polska uruchamia nową odsłonę sklepu internetowego, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Bardziej przyjazny interfejs, rozszerzony asortyment, zwiększona elastyczność zarządzania dostawami oraz możliwość korzystania z programu lojalnościowego Skarbonka – to niektóre ze zmian, na jakie liczyć mogą klienci Auchan kupujący online, począwszy od 16 kwietnia br.
Wdrożenie nowej odsłony platformy zakupowej to pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery . W kolejnym etapie uruchomione zostanie ultranowoczesne, zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, które wspierać będzie obsługę klientów dzięki unikalnym systemom automatyzacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.
Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel. Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia naszej sprzedaży internetowej już 13 lat temu. Przełoży się to na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów. Dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w naszym sklepie online – już dziś do 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego nawet do 40 tys. – mówi Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska.
Inteligentna asysta – dla klienta i dla obsługi sklepu
W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie. System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.
Z kolei obsługę sklepów stacjonarnych z usługą sprzedaży online wspierać będzie rozwiązanie programowe Ocado, które intuicyjnie dostosowuje się do układu każdego ze sklepów, optymalizując proces kompletacji zamówień. Przełoży się to na wzrost jego efektywności i wyższy wskaźnik realizacji zamówień.
Kluczowa logistyka ostatniej mili
Jedne z najbardziej kluczowych zmian, jakie wprowadzone zostaną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom platformy Ocado, dotyczyć będą zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów.
Narzędzie pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. Nie mniej istotny będzie aspekt środowiskowy – w efekcie wprowadzonych usprawnień systemu Ocado zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi.
Zakupy na nowej platformie – gdzie i od kiedy
Z nowej wersji sklepu internetowego Auchan jako pierwsi będą mogli od 16 kwietnia br. korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia i okolic. Zakończenie sukcesywnej migracji na nową platformę w przypadku pozostałych miast objętych usługą sprzedaży online zaplanowane jest z początkiem lata br., wraz z udostępnieniem jej dla klientów z Warszawy i okolic. Do tego czasu funkcjonować będą równolegle obie wersje e-sklepu Auchan. Klienci będą automatycznie przekierowywani na obsługiwaną w danej lokalizacji wersję po wpisaniu kodu pocztowego.
Aktualnie zakupy internetowe z dostawą do domu transportem własnym Auchan realizowane są już dla klientów 12 aglomeracji w całej Polsce: Bydgoszczy i Torunia, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia i okolic tych miast.
W trakcie migracji nowy sklep będzie funkcjonował dla sukcesywnie dodawanych lokalizacji pod tymczasowym adresem: nowy.auchan.pl. Domyślny adres sklepu internetowego Auchan pozostaje ten sam, tzn.: zakupy.auchan.pl, w obu przypadkach obowiązywać będzie także ten sam regulamin.