Szumowski, Polska Wódka: A może sprzedaż alkoholu on-line w Polsce

Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka w rozmowie z ISBnews.TV wyjaśnia, czy Polska Wódka/Polish Vodka ma szansę zaistnieć na chińskim rynku oraz na czym polega umowa o ochronie oznaczeń geograficznych pomiędzy Unią Europejską a Chinami.

ZOBACZ TAKŻE: Polska Wódka/Polish Vodka z ochroną w Chinach i Wietnamie

Unia Europejska wyraziła zgodę na umowę UE-Chiny, dotyczącą ochrony 100 europejskich oznaczeń geograficznych w Chinach i 100 chińskich oznaczeń w UE. Wśród chronionych w Chinach oznaczeń znalazła się Polska Wódka, a także m.in. Cava, Porto, Champagne, Ouzo, Feta, Irish Whiskey, Rioja, Brandy de Jerez, Scotch Whisky.

Polska Wódka została włączona do grona pierwszych 100 europejskich chronionych oznaczeń geograficznych, które będą chronione na terenie Chin. To ogromny rynek i duża szansa dla producentów Polskiej Wódki.

Produkcja wódki czystej w Polsce (w przeliczeniu na 100% alkoholu) w 2020 r. wyniosła 970 tys. Hl (spadek o 7,7% w porównaniu do 2019 r.). Wartość eksportu czystej wódki z Polski w 2020 r. wyniosła 521 mln PLN, z czego do Chin 1,6 mln PLN (wstępne dane z bazy GUS). Udział wódek czystych w eksporcie polskich napojów spirytusowych wynosi około 75,7%.

„Zamknięcie restauracji, klubów pozbawiło producentów możliwości sprzedaży szczególnie luksusowych trunków. To nie był czas na celebrowanie i picie szampana. Odnotowaliśmy spadek, który z jednej strony spowodowany był pandemią, a z drugiej podwyżką o 10 proc. od stycznia 2020 roku podatku akcyzowego, ale na szczegółowe podsumowanie jest jeszcze za wcześnie” – mówi w drugiej części wywiadu Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka w rozmowie z ISBnews.TV.

Więcej informacji w serwisie isbnews.tv

Polecamy również nasz kanał w serwisie SoundCloud

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments