Razer, wiodąca na świecie marka lifestyle’owa dla graczy, zamierza nabyć firmę zajmującą się akcesoriami do konsol – Controller Gear. Przejęcie firmy Controller Gear, która specjalizuje się w tworzeniu licencjonowanych urządzeń peryferyjnych i gadżetów przeznaczonych na popularne marki konsolowe, w tym Xbox, PlayStation i Nintendo, wzmocni pozycję Razera na szybko rozwijającym się rynku konsol premium. Ocenia się, że cały rynek gier przekroczy po raz pierwszy wartość 200 miliarda USD lat w 2023 roku.

Newzoo prognozuje, że rynek gier konsolowych wzrośnie w 2020 roku o 21,0% (rok do roku), do 51,2 mld USD – jest to dwa razy więcej niż estymowano przed wybuchem pandemii COVID-19.

Na ten znaczny wzrost składają się trzy czynniki: duży popyt na konsole najnowszej generacji, popyt na konsole wszystkich generacji, wywołany przez pandemię, a także przystępność i łatwość  opanowania rozwiązań konsolowych opartych na intuicyjnym mechanizmie plug-and-play.

W uznaniu wysokiego potencjału dalszego wzrostu rynku gier konsolowych, Razer nieustannie wprowadza nowe innowacyjne rozwiązania, takie jak na przykład najwyższej klasy urządzenia peryferyjne, w tym popularny kontroler Wolverine czy zestawy słuchawkowe Kaira. Przejęcie Controller Gear potwierdza zaangażowanie Razera w proces dostarczania wysokowydajnych urządzeń peryferyjnych wszystkim graczom konsolowym na całym świecie.

Controller Gear, z siedzibą w Temecula w Kalifornii, odnotowała okres szybkiego rozwoju od momentu założenia w 2014 r. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją ofertę produktów o licencjonowane kontrolery bezprzewodowe, podstawki ładujące, etui, skórki, a także odzież lifestyle’ową, taką jak torby i akcesoria. Marka słynie z pomysłowych, licencjonowanych kontrolerów Xbox i stacji ładujących, na które nanosi graficzne motywy z najnowszych  gier lub z popkultury.

„W Razerze sami jesteśmy graczami i wiemy, jak ważne jest tworzenie najlepszych w swojej klasie produktów zapewniających wyjątkowe i spersonalizowane wrażenia z gry. Controller Gear posiada specjalistyczne umiejętności w tej dziedzinie, dzięki szerokiej ofercie produktów oraz bliskim relacjom z dystrybutorami i sprzedawcami detalicznymi. Parasol Razera  pozwoli firmie na udostępnienie tych produktów nowym odbiorcom na całym świecie” – powiedział John Moore, dyrektor sprzedaży i marketingu w dziale Console Peripherals.

„Ogromne doświadczenie Razera w produkcji wielokrotnie nagradzanych urządzeń, w połączeniu z jego globalną infrastrukturą, zapewni Controller Gear niezbędne narzędzia i kanały, w celu dostarczenia graczom na całym świecie doskonałych licencjonowanych produktów, z których jesteśmy znani. Cieszymy się, że będziemy mogli pracować nad ekscytującymi, licencjonowanymi produktami z najwyższej półki w ramach rodziny Razer” 
– powiedział Jon Buller, prezes i współzałożyciel Controller Gear. 

„Pomimo niepewności panującej na globalnym rynku spowodowanej pandemią COVID-19, branża gier nadal osiąga nowe wyżyny, a tytuły konsolowe wykazują duży potencjał wzrostu jako podstawowy segment gier. To przejęcie dodatkowo wzmocni dominującą pozycję Razera w obsłudze 3 miliardów graczy na całym świecie za pośrednictwem naszego ekosystemu składającego się ze sprzętu, oprogramowania oraz usług. Nasz finansowy bilans jest niesamowicie mocny i składa się z ponad 500 milionów dolarów w gotówce. Będziemy nadal poszukiwać wyjątkowych firm, które mogą wzbogacić nasz ekosystem skoncentrowany na graczach” – powiedział LiMeng Lee, Chief Strategy Officer w Razer Inc and Chief Executive Officer w Razer Fintech. 

Po przejęciu przez Razera, współzałożyciel i prezes Jon Buller dołączy do Razera jako dyrektor ds. rozwoju produktów. Obecni pracownicy Controller Gear również dołączą do zespołu Razera.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments