Lightscape rozwija Visibly do widoczności w wyszukiwarce

Agencja Lightscape wystartowała z nową marką opartą na autorskiej platformie technologicznej. Visibly pozwala na zoptymalizowanie działań PR, w taki sposób, aby miały bezpośredni wpływ na widoczność klienta i jego kluczowych komunikatów w wyszukiwarce.

Dzięki własnemu modułowi analitycznemu, agencja zaraportuje, jakie pozycje w wynikach wyszukiwania dla wytypowanych słów kluczowych zajmują publikacje medialne. To technologia, która nie była do tej pory dostępna na rynku, a która pozwala zintegrować PR z całościową strategią digital. Z usług Visibly skorzystali już m.in. Expander Advisors, Grupa Inelo i inni.

Visibly oferuje usługę organicznego plasowania materiałów prasowych marki w portalach medialnych o wysokiej mocy pozycjonerskiej. Dzięki własnej technologii i narzędziom analitycznym, marka raportuje i dba o wysokie pozycje tych publikacji w wynikach wyszukiwania Google na istotne dla klienta słowa kluczowe. Visibly proponuje również nowe podejście do mierzenia efektów działań medialnych. 

Do tej pory klienci agencji PR otrzymywali zazwyczaj jedynie informację o dacie i miejscu publikacji tekstu w Internecie. Jeśli nie był to materiał sponsorowany, nie dowiadywali się wiele więcej. Tymczasem, nasza technologia na bieżąco monitoruje wszystkie publikacje online pozycjonujące markę klienta. Wiemy nie tylko, jaka jest łączna liczba aktywnych artykułów, ale także, na jakie frazy są one widoczne i które pozycje w wynikach wyszukiwania zajmują” – mówi Piotr Berliński, CEO Visibly. 

„Zyskujemy dużo pełniejszy obraz widoczności marki online – to podstawa by świadomie nią zarządzać. Klienci agencji oczekują bardziej precyzyjnego mierzenia skuteczności działań PR i zintegrowania ich z poszczególnymi etapami lejka sprzedażowego. Na rynku do tej pory nie było technologii, która pozwala to zrobić na taką skalę” – wyjaśnia Piotr Berliński. 

Dlaczego organiczne pozycjonowanie treści w mediach jest takie ważne?

Visibly to odpowiedź na kształtujące się od kilku lat trendy rynkowe. To co niezmienne, to fakt, że marki chcą być widoczne w wyszukiwarce – to tu według danych rozpoczyna się ponad 90 proc. aktywności użytkowników Internetu.

Jednak czynniki, które sprawią, że uda nam się dotrzeć tym kanałem do grupy docelowej zmieniły się diametralnie na przestrzeni ostatnich lat. Od 70 do 80 proc. użytkowników ignoruje reklamy w wyszukiwarce, rośnie rola treści organicznych. W ciągu zaledwie roku liczba urządzeń z zainstalowanym Adblockiem wzrosła ze 142 do 615 milionów.

84 proc. użytkowników chce wchodzić w interakcje z markami za pośrednictwem tworzonego przez nie contentu. Dobre treści docenia też coraz bardziej algorytm Google, który promuje jakościowe, wyczerpujące i odpowiadające na intencję użytkownika publikacje. Do tej pory działania offsite SEO kojarzone były w dużej mierze z publikacją treści sponsorowanych. Jednak takie podejście potrafi być kosztowne. Kolejnym minusem jest to, że wiarygodność treści generowanych w ten sposób w oczach użytkowników jest mniejsza. 

Jakościowy content, storytelling, budowanie zaufania konsumentów za pomocą treści organicznych na zewnętrznych portalach – te wszystkie elementy cechują działania PR. Dotąd brakowało jednak odpowiednich metryk, aby marki mogły w pełni wykorzystać ich potencjał” – mówi Piotr Berliński, CEO Visibly. 

„Co więcej, nasza usługa stwarza nowe możliwości dla podmiotów z branż, w których panuje wysoka konkurencja. Powiedzmy, że trafia do nas klient z branży, którą możemy uznać za trudną, a budżety na promocje są duże. Dzięki naszemu narzędziu jesteśmy w stanie znaleźć takie konteksty i frazy kluczowe, które wciąż mają duży potencjał wyszukań, ale na które jesteśmy w stanie znaleźć się w Top 10 w sposób organiczny” – dodaje Piotr Berliński.

Technologia podparta doświadczeniem biznesowym

Za marką Visibly stoją założyciele agencji komunikacji Lightscape, obecnej na rynku od ponad 12 lat. W ostatnim czasie Lightscape skupia się na dalszym rozwijaniu kompetencji IT i digital marketingowych. W lipcu 2019 stanowisko CEO Lightscape objął Piotr Berliński, od wielu lat związany z rynkiem venture capital, startupów i nowych technologii. Do zespołu dołączyli także Konrad Kuźnicki, w roli CTO i Aleksander Kasprzak odpowiedzialny za obszar SEO. Na początku br. agencja rozpoczęła ponadto realizację wartego ponad milion złotych projektu B+R dotyczącego content marketingu online. 

Za platformą Visibly stoi nasze kilkunastoletnie doświadczenie biznesowe w obszarze PR oraz komunikacji i kilkaset zrealizowanych kampanii. Rozmawiając z klientami, wielokrotnie słyszeliśmy, że pomimo iż są zadowoleni z efektów, jakie przynoszą działania PR, brakuje im odpowiednich metryk, podobnych do tych, które są stosowane w online marketingu. Dlatego stworzyliśmy technologię, która pozwala wykorzystać media relations jako istotny element strategii digitalowej – mówi Piotr Berliński. 

Z Visibly skorzystały do tej pory wiodące marki m.in. z obszaru finansów, w tym Expander Advisors, Intrum Polska, Związek Firm Pośrednictwa Finansowego, a także Grupa INELO, wiodący dostawca technologii dla branży TSL.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments