Microsoft ogłosił plany akwizycji ZeniMax Media, spółki matki twórcy i wydawcy gier Bethesda Softworks. Ta ostatnia firma to jeden z największych deweloperów gier na świecie. W ramach umowy Microsoft przejmie ZeniMax Media za kwotę 7.5 mld USD.

Ponad trzy miliardy ludzi na naszej planecie gra w gry. W przeciwieństwie do innych mediów, gry umożliwiają ludziom angażowanie się w kreatywność, myślenie strategiczne i pracę zespołową, zanurzając ich w interaktywne historie i światy stworzone przez jednych z najbardziej niesamowitych twórców na świecie. Zjawisko kulturowe gier sprawiło, że jest to największa i najszybciej rozwijająca się forma rozrywki na świecie – branża, której roczny dochód w 2021 roku powinien przekroczyć 200 miliardów dolarów.

Podczas gdy branża gier przechodzi z ery skoncentrowanej na urządzeniach do ery skoncentrowanej na graczach, napędzanej nową technologią, która zapewnia swobodę grania ze znajomymi w dowolnym miejscu na dowolnym urządzeniu, Microsoft ogłosił w poniedziałek plany nabycia ZeniMax Media, spółki macierzystej Bethesda Softworks, jednego z największych prywatnych twórców i wydawców gier na świecie.

Bethesda, twórcy uznanych przez krytyków i najlepiej sprzedających się serii gier, w tym między innymi The Elder Scrolls i Fallout, wnosi do Xbox imponujące portfolio gier, technologii, talentów, a także sukcesy komercyjne. Zgodnie z warunkami umowy Microsoft nabędzie ZeniMax Media za 7,5 mld USD w gotówce.

Wraz z dodaniem Bethesdy, Microsoft powiększy się z 15 do 23 kreatywnych zespołów studyjnych i doda kultowe marki Bethesdy do Xbox Game Pass. Obejmuje to zamiar Microsoftu dotyczący wprowadzenia przyszłych gier Bethesdy do Xbox Game Pass tego samego dnia, w którym wypuszczą je na Xbox lub PC, takich jak Starfield, długo oczekiwana, nowa kosmiczna epopeja, nad którą obecnie pracuje Bethesda Game Studios.

„Gry to najbardziej ekspansywna kategoria w branży rozrywkowej, ponieważ ludzie na całym świecie zwracają się do gier, aby łączyć się, towarzysko i bawić się ze znajomymi”powiedział Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft.

„Zróżnicowana pod względem jakości zawartość jest motorem rozwoju i wartości Xbox Game Pass – od Minecrafta po Flight Simulator. Jako sprawdzony twórca i wydawca gier, Bethesda odniosła sukces we wszystkich kategoriach gier i razem będziemy dalej realizować nasze ambicje, aby wzmocnić pozycję ponad trzech miliardów graczy na całym świecie” – dodał Satya Nadella.

„To niesamowity czas na bycie fanem Xbox. Tylko w ciągu ostatnich 10 dni opublikowaliśmy szczegółowe informacje na temat naszych dwóch nowych konsol, które jutro będą dostępne w przedsprzedaży, uruchomiliśmy gry w chmurze w ramach subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate, a teraz dokonujemy kolejnej inwestycji w najbardziej krytyczną część naszej strategii : gry” – powiedział Phil Spencer, wiceprezes wykonawczy ds. gier w firmie Microsoft.

„Pokolenia graczy zostały urzeczone renomowanymi franczyzami z portfolio Bethesdy i pozostaną takie przez wiele lat w ramach Xbox” – dodał.

Planowane przejęcie obejmuje biura wydawnicze i studia deweloperskie na całym świecie, zatrudniające ponad 2300 pracowników, w tym Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios. Docenione przez krytyków i najlepiej sprzedające się serie Bethesdy to między innymi The Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Quake, Wolfenstein i Dishonored.

Firma macierzysta Bethesda, ZeniMax Media, została założona w 1999 roku przez Prezesa i Dyrektora Generalnego Roberta A. Altmana; Struktura i przywództwo Bethesdy pozostaną na swoim miejscu.

„To ekscytujący dzień dla tej firmy, naszych pracowników i naszych fanów. Od dziesięcioleci cieszymy się bliską współpracą z firmą Microsoft, a ta umowa jest naturalnym postępem w tych latach współpracy” – powiedział Robert A. Altman.

„Dzisiaj największymi zwycięzcami są nasi fani. Wciąż rozwijamy naszą gamę gier AAA, ale teraz, biorąc pod uwagę skalę firmy Microsoft i cały stos gier, nasze gry mogą być tylko lepsze” – dodał.

Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia i zakończeniu przeglądu regulacyjnego. Microsoft spodziewa się, że przejęcie zostanie sfinalizowane w drugiej połowie roku podatkowego 2021 i będzie miało minimalny wpływ na dochody operacyjne niezgodne z GAAP w latach obrotowych 2021 i 2022. Niezgodne z GAAP wykluczają oczekiwany wpływ korekt księgowych zakupów, a także integracji i transakcji wydatki związane.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments