AMD powiększa portfolio produktów FPGA dla motoryzacji, wprowadzając na rynek programowalne układy Artix UltraScale+ XA AU7P, czyli rodzinę mniejszych i zoptymalizowanych kosztowo produktów dla systemów ADAS (Advanced Driver Assistance System) i cyfrowych kokpitów.
Mniejsze układy stają się coraz bardziej rozpowszechnione w motoryzacji przy obsłudze czujników i aplikacji pokładowych. Według firmy konsultingowej Yole Intelligence rynek kamer do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) został oszacowany na 2 mld USD w 2023 r. i przewiduje się, że osiągnie 2,7 mld USD do 2029 r.
Aby zaspokoić te potrzeby rynku, firma AMD wprowadza najnowszy dodatek do rodziny AMD Automotive XA: Artix™ UltraScale+™ XA AU7P. Ten zoptymalizowany pod kątem kosztów układ FPGA został zakwalifikowany do branży motoryzacyjnej i zoptymalizowany do użytku w aplikacjach czujników ADAS i samochodowych systemach informacyjno-rozrywkowych (IVI).
Nowy układ Artix™ UltraScale+™ XA AU7P jest dostępny w opakowaniu o wymiarach 9×9 mm, które jest najmniejszym dostępnym opakowaniem dla wszystkich 16 nm układów FPGA lub adaptacyjnych układów SoC firmy AMD. To cienkie i lekkie urządzenie jest idealne do zastosowań w systemach wizyjnych kamer lub wyświetlaczach samochodowych. Jest również dostępne w pakiecie w skali chipa, zaprojektowanym z myślą o zwiększonej gęstości routingu / sygnałów dla wejść / wyjść, lepszej niezawodności połączeń lutowanych i zwiększonej wydajności elektrycznej.
Urządzenie Artix UltraScale+ jest najnowszym członkiem portfolio AMD bezpiecznych i wysoce skalowalnych układów FPGA i adaptacyjnych układów SoC klasy motoryzacyjnej, które obejmuje również rodziny produktów AMD Spartan™ 7, Zynq™ 7000 i Zynq UltraScale+.
Wraz z rozwojem rynku motoryzacyjnego optymalizacja formatu, mocy i przetwarzania multimediów stała się jeszcze bardziej krytyczna dla producentów OEM i dostawców Tier 1. Wraz z wydaniem tego nowego, niewielkiego urządzenia Artix UltraScale+ firma AMD kontynuuje swoje zaangażowanie w opracowywanie urządzeń, które są synergią ADAS i IVI – powiedział Wayne Lyons, Senior Director of Marketing, Automotive Segment, AMD.
Klienci już teraz projektują układy FPGA Artix UltraScale+ AU7P w swoich urządzeniach brzegowych ADAS, takich jak kamery termowizyjne i IR. Projektanci motoryzacyjni mogą wykorzystywać te urządzenia do pozyskiwania danych i przetwarzania obrazów/wideo dla czujników brzegowych. Dodatkowo, urządzenia te mogą być podłączone do wyświetlaczy w pojazdach w celu ulepszenia funkcji informacyjno-rozrywkowych.
Układy FPGA AMD Artix UltraScale+ XA AU7P oferują wysoką gęstość obliczeniową sygnału i zoptymalizowane wejścia/wyjścia w najmniejszej obudowie dostępnej w portfolio AMD auto. Urządzenia Artix UltraScale+ pomagają klientom zmaksymalizować wydajność systemu dzięki wysokiej przepustowości DSP dla wrażliwych na koszty i energooszczędnych aplikacji brzegowych ADAS, w tym sieci, przetwarzania wizji i wideo oraz funkcji bezpieczeństwa zapewniających bezpieczną łączność.