Brandly360 udostępnia funkcjonalność Out of Stock, która usprawnia planowanie logistyki w e-commerce. Dzięki modułowi, producenci mogą efektywnie i szybko analizować stan zapasów w różnych punktach sprzedaży, co umożliwia wyciąganie kluczowych wniosków dotyczących zabezpieczenia stanów magazynowych. Analityka dostarczana za pomocą raportu Out of Stock, zawierając zestawienia trendów dostępności produktów w czasie (monitoring dostępności własnych produktów w sieci dystrybucji), sprzyja też budowaniu pozytywnego doświadczenia klienta.
Dostępność produktów w e-commerce. Z(mierz) się z tym wyzwaniem!
Zakupy online powinny być dla konsumentów optymalne zarówno pod względem kosztów, jak i czasu. Według raportu „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta”, wiedza na temat dostępności produktów online i offline jest kluczowa dla 21% ankietowanych.
Aspekt ten jest wymieniany obok szybkich płatności mobilnych, darmowych zwrotów oraz dostawy do automatów paczkowych dostępnych 24/7. E-commerce (zarówno producenci, jak i sklepy internetowe) wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i dążąc do skalowania sprzedaży, powinien zmierzać ku automatyzacji procesów analityki dostępności produktów i zwiększeniu efektywności tego rodzaju działań. Funkcjonalność Out of Stock adresuje te potrzeby, umożliwiając monitorowanie dostępności produktów. Jest to niezbędne dla zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta i poprawy wydajności biznesu.
Kompleksowe zarządzanie dostępnością produktów w e-commerce
Out of Stock to narzędzie, które nie tylko ułatwia zarządzanie logistyką, ale także wspiera budowanie lojalności klientów oczekujących, że towar będzie możliwy do zakupu od ręki. Brandly360 integruje dane o dostępności produktów w jednym, centralnym miejscu, oferując przejrzyste zestawienia umożliwiające łatwe śledzenie stanów magazynowych w różnych punktach sprzedaży. Dzięki temu rozwiązaniu, e-commerce może lepiej przewidywać potrzeby konsumentów, unikać braków towarowych i zwiększać satysfakcję zakupową.
Moduł tworzy dedykowane widoki, pokazując jedynie braki lub niskie stany magazynowe, co pozwala na natychmiastową reakcję na niedobory i minimalizację ryzyka utraty sprzedaży. Out of stock umożliwia analizowanie trendów dostępności produktów w czasie, dzięki czemu można wdrożyć działania w zakresie adekwatnego planowania dostaw, w tym sytuacji nadmiaru asortymentu, jak i jego niedoboru.
Jak potwierdza Miłosz Nowakowski, dyrektor sprzedaży Brandly360:
Podstawowym zadaniem tej funkcjonalności jest oczywiście zwiększenie sprzedaży, co realizowane jest przez zapewnienie klientom możliwości natychmiastowego zakupu produktów we wszystkich kanałach sprzedaży. Równolegle dzięki naszym narzędziom, producenci mogą zarządzać łańcuchem dostaw na podstawie rzeczywistych danych, co pomaga w redukcji kosztów i zwiększeniu efektywności operacyjnej.
Funkcja, obok wdrożonych w początku roku 2024 mechanizmów, to kolejny na mapie produktowej platformy moduł prezentujący precyzyjne dane, dzięki którym e-commerce może zwiększyć swoją wydajność i skalować sprzedaż.