Meta prowadza udoskonalone narzędzia generatywnej AI dla reklamodawców – możliwość generowania obrazów i tekstów – oraz dodatkowe opcje i usługi biznesowe napędzające rozwój biznesu na platformach Meta.
Ich celem jest wsparcie reklamodawców na każdym etapie ich pracy – od poprawy wydajności reklam poprzez tworzenie wariantów poszczególnych kreacji po częściową automatyzację procesu tworzenia reklam.
Gen AI: generowanie obrazów
Od teraz użytkownicy mogą tworzyć kompletne warianty kreacji reklamowej, wykorzystując oryginalną grafikę. Dzięki temu możliwe jest także nakładanie tekstu na grafiki, generowanie nowych teł do zdjęć produktowych oraz rozszerzanie obrazów, aby lepiej pasowały do poszczególnych przestrzeni reklamowych. Przykładowo, gdy firma produkująca kawę ziarnistą będzie chciała wykorzystać w reklamie zdjęcie parującej filiżanki kawy, będzie mogła także skorzystać z Gen AI, które przygotuje inne wariacje kreacji.
Może to być na przykład zmiana scenerii w tle na piękny wiejski krajobraz albo zmodyfikowanie wyglądu samej filiżanki. Funkcja jest już stopniowo udostępniana użytkownikom, a w nadchodzących miesiącach udostępnimy także możliwość dodawania podpowiedzi tekstowych (promptów), które pomogą silnikowi AI w dokładniejszym tworzeniu kreacji.
Od dzisiaj możliwe jest również nakładanie tekstu na obrazy (jak na razie dostępne jedynie w języku angielskim). Użytkownicy mogą wybierać spośród kilkunastu najpopularniejszych krojów pisma. Dodatkowo funkcja rozszerzenia obrazu, umożliwiająca płynne dostosowywanie kreacji do różnych formatów reklamowych, jest już dostępna w Aktualnościach (Feed) i Rolkach na Facebooku i Instagramie.
Inwestycje Meta w rozwiązania napędzane sztuczną inteligencją, skierowane do reklamodawców pozwoliły Casetify skupić się przede wszystkim na bardziej kreatywnej i strategicznej pracy, m.in. na budowaniu kreatywnej strategii dywersyfikacji. W dalszym ciągu wykorzystujemy znaczącą część naszego budżetu reklamowego ze wsparciem narzędzi takich jak kampanie zakupowe Advantage+, a gdy niedawno przetestowaliśmy funkcję generowania tła GenAI, zauważyliśmy 13% wzrost zwrotu z wydatków na reklamę. Rozwiązania Meta napędzane generatywną AI pozwalają firmom na szybkie tworzenie reklam i optymalizowanie ich wydajności dzięki katalogowi Advantage. – mówi Wesley Ng, założyciel i CEO Casetify.
Gen AI: generowanie tekstu
Teraz funkcja generowania tekstu jest w stanie stworzyć nie tylko tekst podstawowy, lecz także warianty nagłówka reklamowego. Testujemy także możliwość odzwierciedlania stylu komunikacji danej marki przy generowaniu tekstów przez AI poprzez wskazywanie kluczowych punktów sprzedaży i analizę poprzednich kampanii. Nowe funkcje są odpowiedzią na potrzeby marketerów oczekujących bardziej autentycznych i zróżnicowanych propozycji generowanego tekstu.
Narzędzie opracowywane jest z wykorzystaniem Meta Llama 3, kolejnej generacji naszego dużego modelu językowego (large language model), który otworzy nowe możliwości zwiększania skuteczności reklam. Stopniowo wdrażamy funkcje GenAI i planujemy udostępnienie ich użytkownikom na całym świecie do końca tego roku.
Jak na razie funkcje generowania tekstu są dostępne tylko w przypadku, gdy tekst podstawowy jest wprowadzany w języku angielskim.
Centralizacja funkcji generatywnej AI w ramach katalogu Advantage+
Wszystkie udoskonalone funkcje GenAI – oraz te, które były już dotychczas dostępne – będą zebrane w Menedżerze Reklam w ramach Materiałów reklamowych Advantage+. Dzięki umieszczeniu wszystkich funkcji generatywnej sztucznej inteligencji w jednym miejscu marketerzy będą mogli łatwiej obserwować korzyści płynące z automatyzacji i wykorzystania AI. Oznacza to szybsze tworzenie reklam i lepszą wydajność.
Oprócz narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji niedawno zaktualizowaliśmy kilka produktów Meta Advantage, z których można korzystać już dziś:
Optymalizacje kreatywne Advantage+: funkcja optymalizuje reklamy wideo pod kątem wyświetlania ich w Rolkach na Instagramie i Facebooku – dostosowuje kreację do formatu 9:16 oraz pozwala na drobne poprawki wizualne.
Katalog reklam Advantage+: wyświetla rekomendacje produktów osobom na podstawie ich zainteresowań. Reklamodawcy oprócz statycznych kreacji mogą od teraz także dodawać markowe treści wideo lub filmy demonstracyjne. W zeszłym
roku funkcja ta była w fazie testów, a dziś udostępniamy możliwość tworzenia dynamicznych i spersonalizowanych filmów reklamowych użytkownikom na całym świecie.
Materiały reklamowe Advantage+ z reklamami katalogu Advantage+:
Reklamodawcy mogą teraz dodać główne zdjęcie lub wideo (tzw. “hero” image) do ich reklamy katalogowej, a Meta AI wyświetli użytkownikom najlepsze produkty z katalogu, w celu zwiększenia wydajności kampanii. Marketerzy mogą skorzystać z narzędzia
po kliknięciu opcji “dodaj elementy katalogu” (add catalog items) pod kreacją Advantage+ w Menedżerze reklam.