PragmaGO konsoliduje rynek faktoringu i kupuje od funduszu 21 Concordia 100% udziałów w spółce Monevia. Dzięki temu oba podmioty będą mogły zwiększyć skalę i wspólnie rozwijać digital faktoring dedykowany mikro i małym przedsiębiorcom.

Monevia to lider na rynku finansowania pojedynczych faktur sprzedażowych (invoice discountingu). Wspiera firmy, które potrzebują elastycznego, szybkiego i łatwego dostępu do finansowania swoich działalności. Mikro i mali przedsiębiorcy mogą spieniężać swoje faktury zawsze wtedy, gdy tego potrzebują – bez stałej umowy faktoringowej i zobowiązań z niej wynikających. Cały proces odbywa się online, pozostawiając klientom pełną decyzyjność w zarządzaniu swoimi należnościami. Monevia wypracowała bardzo dobre rozwiązania User Experience, dzięki którym możliwe jest finansowanie należności o niskich nominałach (już od 700 PLN lub 200 EUR), przy wstępnym limicie na poziomie 50 000 PLN. Rozwiązania Monevii są doceniane szczególnie przez przewoźników i firmy działające w segmencie TSL, gdzie czas dostępu do środków jest kluczowy dla realizacji kolejnych zleceń.

Monevia to rozpoznawalna marka, którą będziemy dalej rozwijać. Nie zmieniamy modelu operacyjnego Spółki, który dobrze wpisuje się w naszą strategię. Chcemy, aby Monevia w dalszym ciągu umacniała swoją pozycję na rynku jako dostawca jednego, dopracowanego produktu – szybkiego i spotowego finansowania faktur niewymagalnych. Marka PragmaGO pozostanie silna w zakresie digital faktoringu ze stałą umową, z wysokimi limitami finansowania (nawet do 15 mln PLN). Oba brandy mają zróżnicowaną ze względu na potrzeby grupę odbiorców, co pozwoli na uzyskanie efektu synergii, zarówno w zakresie know-how, jak i kosztów czy ryzyka. – mówi Łukasz Ramczewski, Wiceprezes Zarządu PragmaGO.

Łukasz Ramczewski, Wiceprezes Zarządu PragmaGO

Dołączenie do Grupy PragmaGO to możliwość dalszego rozwoju w stabilnym środowisku, o podobnej historii, kulturze organizacyjnej i doświadczeniu. Obie Spółki powstały poza Warszawą (Monevia w Bydgoszczy, PragmaGO w Katowicach), w obu utrzymuje się niska rotacja zatrudnienia. Mamy też zbieżne cele, wśród których priorytetem jest dostarczanie szybkiego i wygodnego finansowania online mikro i małym przedsiębiorcom. – dodaje Maciej Drowanowski, Prezes Zarządu Monevii

PragmaGO kontynuuje konsolidację na rynku digital faktoringu dla segmentu MŚP. W 2022 Spółka nabyła zorganizowaną część przedsiębiorstwa Fandla Faktoring sp. z o,o., przejmując obsługę kilkuset klientów oraz doświadczony zespół sprzedaży, który obecnie stanowi warszawski oddział PragmaGO. W 2023 roku PragmaGO osiągnęła rekordowe 2 mld zł obrotu (21% wzrostu r/r), w tym 1,6 mld zł w zakresie faktoringu (+12% r/r). Integracja z Monevią otwiera nowe możliwości rozwoju i penetracji rynku MŚP w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments