Konsorcjum ZUE S.A. (lider) i FABE Polska podpisało umowę na wykonanie zamówienia pn. „Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką”. Zamawiającym są Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. Wartość kontraktu to 294,8 mln zł netto (362,6 mln zł brutto), z czego połowa z tej kwoty trafi do ZUE. Termin realizacji zadania to 26 miesięcy.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z powierzonego nam zadania. Doskonale wiemy, jak istotny i wyczekiwany jest to projekt dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji możliwy będzie dojazd tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją zbudowany zostanie podziemny przystanek tramwajowy dla pasażerów, z którego będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Będzie to bardzo duże ułatwienie dla mieszkańców Warszawy i przyjezdnych do stolicy. Trasa częściowo przebiegać będzie tunelem (o długości, wraz z rampą najazdową ok. 700 m). Tunel przebiegał będzie od ulicy Bitwy Warszawskiej 1920, pod parkiem Pięciu Sióstr i pod Alejami Jerozolimskimi. To już kolejna tego typu inwestycja ZUE — wykonaliśmy projekty podziemnej trasy tramwajowej np. w Krakowie i Poznaniu. Jest to też kolejna realizowana przez nas inwestycja dla Warszawy. – mówi Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

Poza ZUE S.A. do konsorcjum należy FABE Polska sp. z o.o., która specjalizuje się w budowie i modernizacji dróg i obiektów inżynieryjnych. Liderem konsorcjum jest ZUE.

Budowana przez konsorcjum trasa będzie miała długość ok. 1,6 km. Jej początek będzie się znajdował na skrzyżowaniu ulic Grójecka – Stefana Banacha – Bitwy Warszawskiej 1920, gdzie będzie zlokalizowany węzeł rozjazdowy, z którego tramwaje ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 pod Parkiem Pięciu Sióstr i Alejami Jerozolimskimi dotrą do Dworca Zachodniego.

W ramach zadania poza tunelem i torowiskiem tramwajowym Konsorcjum przebuduje układ drogowy na trasie tramwaju, przebuduje sieci i urządzenia podziemne takie jak kanalizację, wodociągi, c.o., gaz, teletechnikę, kable energetyczne, sygnalizację świetlną i oświetlenie uliczne. Powstanie nowa podstacja trakcyjna oraz systemy bezpieczeństwa i sterowania w tunelu.

To ambitny projekt, do którego wykonania niezbędne jest duże doświadczenie i szerokie kompetencje. Kompetencje obu firm bardzo dobrze się uzupełniają i z pewnością będziemy tworzyć z naszym partnerem sprawny zespół przy realizacji nowego i ważnego dla Warszawy zadania. – podkreśla Wiesław Nowak.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments