Healthnomic zmierza do komercjalizacji platformy Omnihealth

Paweł Wiśniewski, Healthnomic

Paweł Wiśniewski, prezes Healthnomic, w rozmowie z ISBtech o perspektywach telemedycyny, projektach rozwijanych przez spółkę oraz planach debiutu giełdowego.

Zdecydowaliście się wejść na giełdę w dość trudnych warunkach rynkowych. Zwłaszcza firmy na wczesnym etapie rozwoju mają dzisiaj ciężko o kapitał. Skąd decyzja o debiucie na New Connect?

Paweł Wiśniewski, Prezes Healthnomic: Rzeczywiście, rynek dzisiaj nie jest idealny dla firm chcących zebrać kapitał, jednak wierzymy, że dla wartościowych projektów zawsze znajdą się środki. Co więcej, pandemia, jak również inflacja, które doprowadziły do obecnego kryzysu, są paradoksalnie czynnikami, które napędzają rozwój telemedycyny.

Wszyscy mówią, że biznes szuka oszczędności, efektywniejszych rozwiązań. W medycynie dzieje się dokładnie to samo. Pandemia sprawiła, że coraz więcej kontaktów pomiędzy pacjentem, a lekarzem wykonywanych jest bez konieczności wizyty w gabinecie. Rosnące koszty pracy i energii niejako wymogły na placówkach medycznych poszukiwanie rozwiązań zwiększających efektywność pracy lekarzy i pielęgniarek bez szkody dla jakości oferowanych usług.

Wszystko to sprawia, że telemedycyna wraz z podłączonymi do niej urządzeniami, które są w stanie sczytywać dane pacjenta w czasie rzeczywistym, pozwalają przeprowadzać badania bez udziału personelu medycznego i konieczności wizyty w placówce medycznej, a jakość zebranych danych pozwala lekarzowi postawić ostateczną diagnozę i zadecydować o kierunku leczenia.

I to jest kierunek w którym idzie Healthnomic?

PW: Zdecydowanie tak. Jesteśmy hubem rozwijającym technologie diagnostyki chorób cywilizacyjnych. Szukamy rozwiązań, które pomogą ludziom chorującym na raka, mającym nadciśnienie, nadwagę bądź otyłość, cukrzycę czy chorującym na choroby serca, układu oddechowego, pokarmowego czy depresję. Te schorzenia są przyczyną śmierci 40 mln osób rocznie.

Pierwszym rozwijanym przez nas projektem jest platforma telemedyczna OmniHealth. To swego rodzaju system do zarządzania badaniami. Program służy do umawiania pacjentów na badania, koordynowania wysyłki i odbioru urządzeń, w czasie zbliżonym do rzeczywistego odbiera z nich dane generując raport służący do postawienia diagnozy przez lekarza. Wraz z platformą, Healthnomic rozwija urządzenia medyczne, które pomogą wykrywać kolejne choroby cywilizacyjne.

Wykorzystywany przez spółkę obecnie rejestrator bada bezdech senny, ale spółka rozwija też kolejne urządzenie, Apnomic GX3, które będzie służyć już nie tylko do diagnostyki bezdechu sennego, ale również wspomoże diagnostykę kolejnych chorób cywilizacyjnych.

A jaki macie model biznesowy? Chcecie sprzedawać system placówkom medycznym?

PW: Rozwijamy spółkę w sposób typowy dla branży medtech. Rozwijamy nasze technologie do momentu, w którym produkt czy usługa są gotowe do komercjalizacji. Czyli mamy potwierdzoną skuteczność naszego urządzenia, uzyskaliśmy certyfikację na dużym rynku, np. Unii Europejskiej i rozpoczynamy produkcję oraz wstępną komercjalizację rozwiązania, w ograniczonej skali.

Jest to idealny moment do sprzedaży. Z jednej strony mamy już działającą, nową technologię, a z drugiej nie musimy ponosić kosztów budowy linii produkcyjnej, tworzenia sieci dystrybucji, rejestracji urządzenia/usługi na kolejnych rynkach, czy kosztów marketingowych.

Platforma OmniHealth, wraz z rozwijaną aparaturą diagnostyczną w kierunku chorób cywilizacyjnych, jest pierwszym produktem, który chcemy w ten sposób sprzedać. Dbając jednak o dalszy rozwój spółki, jesteśmy w stałym kontakcie z najlepszymi ośrodkami badawczymi w Polsce. Jeżeli pojawią się interesujące projekty technologiczne na wczesnym etapie, które można przejąć i dalej rozwijać, to z pewnością się nimi zainteresujemy. Trzymamy rękę na pulsie.

Komercjalizacja technologii to bardzo lukratywny biznes. Jednak czy polska branża biotechnologiczna czy medtechowa ma szansę zaistnieć na świecie?

PW: Moim zdaniem tak. Proszę pamiętać, że w tym roku Scope Fluidics sprzedał swoje urządzenie PCR | One za 100 mln USD (całość transakcji, po spełnieniu kamieni milowych ma wynieść 170 mln USD), co pokazuje, że nad Wisłą również można dokonywać znaczących transakcji. A już zapowiadają się kolejne.

Niektóre firmy ogłaszają przegląd opcji strategicznych, co najczęściej jest wstępem do rozpoczęcia zaawansowanych rozmów o sprzedaży technologii. Mamy także uznane marki w świecie CRO czy obiecujące spółki rozwijające nowe leki. To wszystko sprawia, że Polska zaczyna być zauważana przez dużych graczy.

Kiedy możemy się spodziewać debiutu Healthnomic na New Connect?

PW: Celujemy w 2023 rok. Całą dokumentację związaną z procesem chcemy zamknąć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Niewątpliwie debiut giełdowy będzie dla nas dużym krokiem w rozwoju. Umożliwi naszym projektom ekspozycję na inwestorów z Polski i zagranicy, ale także zwiększy renomę i prestiż podczas rozmów o komercjalizacji i sprzedaży rozwiązań, które już prowadzimy.

***********
O Healthnomic:
Healthnomic S.A. jest hubem technologii do diagnostyki chorób cywilizacyjnych, opartym o autorskie
rozwiązania, wspierane automatycznymi algorytmami. Spółka opracowuje również rozwiązania
terapeutyczne dla wybranych chorób. Spółka rozwija technologię do etapu komercjalizacji, a
następnie sprzedaje ją bądź licencjonuje.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments