epoint

Dzięki dalszym naprawczym działaniom spółki (patch 1.6, oceny w ostatnim miesiącu na poziomie 92% pozytywów) nad „Cyberpunk 2077” oraz wydanemu serialowi „Cyberpunk: Edgerunners” pierwszy raz od premiery gry, wrzesień pokazał potencjał jaki drzemie w tym IP, napisali analitycy BDM w swoim raporcie.

Według naszych szacunków w 3Q’22 rozeszło się ok. 1,2 mln kopii „CP” i był to wynik o ok. 50% wyższy q/q. Ponadto na ostatniej konferencji CDR poinformował o tym, że obserwuje teraz lepszą sprzedaż, niż przed premierą EDGERUNNERS i bezpośrednio po tej premierze. Tym samym liczymy na poprawę monetyzacji tego tytułu w kolejnych kwartałach oraz wydłużenie jego ogona sprzedażowego” – czytamy w raporcie.

W 2023 r. zadebiutuje „Widmo Wolności”, czyli płatne rozszerzenie do gry „Cyberpunk 2077”.

Pomimo iż dodatek ten nie trafi na konsole starej generacji prognozujemy, że jego sprzedaż będzie kształtowała się na poziomie 20% sprzedaży „podstawki” (po odjęciu konsol starej generacji), w związku z czym w istotny sposób przełoży się to na poprawę wyników spółki w 2023r. Pragniemy również zauważyć, że oczekiwania co do tego rozszerzenia i jego kontentu kształtują się na poziomie rozmiarów DLC do „W3”. Biorąc jednak pod uwagę czas poświęcony na produkcję oraz planowane tylko jedno rozszerzenie, uważamy że CDR jest w stanie zaskoczyć skalą tego przedsięwzięcia, co może przełożyć się na jeszcze lepsza sprzedaż vs nasze założenia” – czytamy dalej.

Dodatkowo broker jest pozytywnie zbudowany przedstawioną na początku października’22 aktualizacją długoterminowej strategii spółki.

Uważamy, że cele przedstawione przez CDR są ambitne, a ich realizacja pozwoli wejść deweloperowi gier na nowy, znacznie wyższy poziom. Ponadto, spodziewamy się, że aktualizacja 'Wiedźmina 3′ do wersji next-gen oraz kolejne produkcje od Netflixa będą istotnym wsparciem wyników spółki w 4Q’22. Dodatkowo uważamy, że w latach bez premier (2024-25) istotnym czynnikiem wspierającym sentyment do CDR okażą się stopniowo odsłaniane informacje o nowych projektach, nad którymi pracują” – podano także.

Cyberpunk uwalnia swój potencjał

Dzięki dalszym naprawczym działaniom spółki (patch 1.6) nad „Cyberpunk 2077” oraz wydanemu serialowi „Cyberpunk: Edgerunners” (przez miesiąc utrzymywał się na liście 10 najbardziej popularnych nieanglojęzycznych programów na Netflixie), pierwszy raz od premiery gry, wrzesień pokazała potencjał jaki drzemie w tym IP. W tym okresie, w peaku na platformie Steam w „CP” jednocześnie grało 136,7 tys. osób, gra zajmowała wysokie miejsca w rankingu „top sellers”, a recenzje znacząco się poprawiły (w ostatnim miesiącu są w 92% pozytywne vs 78% całościowa ocena).

Według naszych szacunków w 3Q’22 rozeszło się ok. 1,2 mln kopii „CP” i był to wyniki o ok. 50% wyższy q/q. Ponadto na ostatniej konferencji CDR poinformował o tym, że obserwuje teraz lepszą sprzedaż, niż przed premierą EDGERUNNERS i bezpośrednio po tej premierze. Liczymy na utrzymanie poprawy monetyzacji w kolejnych kwartałach oraz wydłużenie ogona sprzedażowego gry. Spodziewamy się, że kolejnymi zabiegami taki jak np. drugi sezon wyżej wspomnianego anime czy nowy serial przeznaczony do szerszego grona odbiorców, spółka umiejętnie będzie podtrzymywała zainteresowanie tą produkcją” – podano także.

Skala Widma Wolności może zaskoczyć

W 2023r. będzie miała miejsce premiera płatnego rozszerzenia do gry „Cyberpunk 2077”.

W naszym modelu zakładamy debiut DLC w 2Q’23, z ceną na poziomie 25 USD. Pomimo iż dodatek ten nie trafi na konsole starej generacji prognozujemy, że jego sprzedaż będzie kształtowała się na poziomie 20% sprzedaży 'podstawki’ (po odjęciu konsol starej generacji), w związku z czym w istotny sposób przełoży się na poprawę wyników spółki w 2023r. Pragniemy również zauważyć, że oczekiwania co do tego rozszerzenia i jego kontentu kształtują się na poziomie rozmiarów DLC do „W3”. Biorąc jednak pod uwagę czas poświęcony na produkcję oraz planowane tylko jedno rozszerzenie, uważamy że CDR może nas zaskoczyć pozytywnie skalą tego przedsięwzięcia, co może przełożyć się na jeszcze lepsza sprzedaż vs nasze założenia” – podkreślono także.

Strategia na nowy poziom

Na początku października’22 CD Projekt zaskoczył inwestorów skalą aktualizacji swojej strategii długoterminowej. Rynek oczekiwał zaledwie odświeżenia, tej przedstawionej w marcu’21 po premierze gry „Cyberpunk 2077”. W strategii spółka podzieliła się z inwestorami planami odnośnie swoich głównych franczyz oraz rozszerzenia ich o kolejne nowe IP.

„Uważamy, że cele przedstawione przez CDR są ambitne, a ich realizacja pozwoli wejść deweloperowi gier na nowy, znacznie wyższy poziom. Trzeba jednak mieć na uwadze, że więcej realizowanych projektów będzie wiązało się ze znacznym powiększeniem sił deweloperskich (aktualnie ok. 800 deweloperów w grupie), co przełoży się również na wyższe koszty i nakłady inwestycyjne. Liczymy jednak, że bufor bezpieczeństwa w postaci łącznej wartości rezerw finansowych (1,1 mld PLN na koniec 3Q’22) oraz środki generowane przez jej podstawową działalność będą wystarczające aby sfinansować planowane projekty” – stwierdzono w raporcie.

Next gen W3 wesprze wyniki

14 grudnia’22 miała miejsce premiera next-genowej aktualizacji „Wiedźmina 3” (PS5, Xbox Series X/S), która dla posiadaczy gry została udostępniona za darmo (w kwietniu’22 spółka informowała o sprzedaży ponad 40 mln kopii „W3”). Update ten wprowadza m.in. takie zmiany jak: lepsza grafika i wyższa wydajność, ray tracing, szybsze ładowanie, integracja z modami czy dodatek związany z serialem Netflixa.

Uważamy, że wydarzenie to, w połączeniu z nowym serialem opartym na wiedźmińskim IP 'Wiedźmin: Rodowód Krwi’, który będzie miał premierę 25.12.2022r. istotnie wesprze wyniki za 4Q’22. Liczymy, że dzięki adaptacjom filmowym/ serialowym (w lecie 2023. pojawi się trzeci sezon serialu „Wiedźmin”), utrzyma się wysokie zainteresowanie wśród graczy tym IP, co będzie przekładało się na dalszą solidną sprzedaż W3” – podsumowano w raporcie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments