Pomimo zawirowań rynkowych związanych z pandemią, globalne przychody firmy ze sprzedaży rozwiązań opartych o chmurę, wzrosły o 19 proc. w 2021 roku.

Według McKinsey & Company, 70 proc. firm korzystających z technologii chmury planuje zwiększyć swoje budżety w tym obszarze. Przewiduje się, że do 2024 r. wartość rynku chmury publicznej wzrośnie do 800 mld dolarów, a wdrożenia będą realizowane we wszystkich branżach, m.in. w bankowości, ubezpieczeniach, handlu detalicznym, telekomunikacji, sektorze publicznym i edukacji.

Co napędza te inwestycje? Nowe badanie Total Economic Impact™ przeprowadzone przez Forrester Consulting pokazuje, że organizacje wdrażające platformę analityczną SAS® Viya® na Microsoft Azure uzyskują znaczące zyski z inwestycji już po 14 miesiącach.

Podróż do chmury

Dynamiczny rozwój rozwiązań SAS opartych na chmurze zapoczątkowało opracowanie platformy analitycznej typu cloud-first SAS® Viya®. Nieprzypadkowo jej wprowadzenie na rynek zbiegło się w czasie ze strategicznymi partnerstwami z dostawcami chmury, które SAS zawarł między innymi z firmą Microsoft. Ostatnio nawiązał też współpracę z firmą Cosmo Tech, aby wspólnie rozwijać ofertę w zakresie symulatorów digital twins .

Dostosowaliśmy nasze narzędzia w sposób umożliwiający klientom sprawne przejście do rozwiązań opartych o chmurę i jednoczesne wsparcie wykorzystania przez nich analityki, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Celem SAS jest, aby nasza platforma i rozwiązania dla przemysłu były ważną częścią innowacji w obszarze analityki każdego klienta firmy. – mówi Bryan Harris, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii w SAS.

Ze względu na zdolności adaptacyjne SAS w kwestii rozwiązań opartych o chmurę, pomoc klientom w zarządzaniu złożonością analizowanych danych nie stanowi dla firmy przeszkody.

Nasi klienci nie muszą się przejmować złożonością danych ani szczegółami związanymi z prowadzeniem prac analitycznych w chmurze, ponieważ SAS zapewnia im niezbędną wiedzę w tym obszarze. Analityka w chmurze daje naszym klientom wyraźną przewagę, niezależnie od tego, czy korzystają z SAS Viya, czy z rozwiązań branżowych – mówi Jay Upchurch, wiceprezes wykonawczy SAS i dyrektor ds. informacji, który kieruje również działalnością SAS w zakresie chmury.

Innowacyjny rozwój

Zaangażowanie SAS w innowacje oparte na chmurze i sztucznej inteligencji przekłada się na sukces klientów.

• Geargia-Pacyfic wykorzystuje SAS® Analytics for IoT, napędzane przez SAS Viya do cyfrowej transformacji działalności produkcyjnej i handlowej. Dzięki wykorzystaniu narzędzi SAS, firma Georgia-Pacyfic zaobserwowała 30 proc. spadku nieplanowanych przestojów w swoich fabrykach i była w stanie wcześniej wychwycić problemy związane z łańcuchem dostaw, aby zapewnić dostawy na czas i w całości.

• Nowozelandzki Urząd Skarbowy dokonał cyfrowej transformacji przy użyciu SAS Viya. Zmiana ta pomogła urzędowi usprawnić obszar przestrzegania przepisów, zaoszczędzić pieniądze podatników i poprawić obsługę klienta.

• Iveco Group, globalny producent ciężarówek, przeszedł transformację cyfrową dzięki SAS Viya. Analityka SAS w chmurze pomaga Iveco Group proaktywnie zmniejszyć liczbę wycofywanych z obiegu samochodów ciężarowych.

• W ramach projektu North Carolina Collaboratory dzięki analizie danych z czujników zlokalizowanych w zamrażarkach do przechowywania szczepionek COVID-19 udało się istotnie wzmocnić integralność łańcucha dostaw i ograniczyć straty związane z uszkodzeniem lub przeterminowaniem preparatu, a także zoptymalizować dostawy do poszczególnych punktów szczepień.

• Wśród innych klientów korzystających z możliwości SAS Viya w zakresie transformacji cyfrowej są firmy Kellogg’s, Ahold Delhaize i stan Idaho.

W 2021 roku SAS odnotował najwyższy wzrost przychodów ze sprzedaży rozwiązań analitycznych w chmurze w regionie Azji i Pacyfiku (wzrost o 48%) oraz EMEA (wzrost o 29%).

Rozwiązania branżowe wykorzystujące AI

SAS posiada szerokie doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań analitycznych dedykowanych różnym branżom komercyjnym i instytucjom publicznym. Narzędzia są stale rozwijane, a wśród nowości znajdują się między innymi:

• SAS 360 Match, rozwiązanie dla marketingu, które umożliwia mediom streamingowym większe skupienie się na kliencie. Zapewnia ono platformę obsługi reklam opartą na chmurze, która jest w pełni zintegrowana z innymi technologiami SAS. Rozwiązanie to usprawnia cały proces obsługi i zaangażowania klienta – od reklamy, przez marketing po aktywizacje konsumenta.

• SAS Clinical Enrollment Simulation Cloud, oprogramowanie oparte na SAS Viya, które umożliwia organizacjom zajmującym się badaniami klinicznymi, wirtualne symulowanie wyników złożonych procesów rejestracji do badań.

• SAS® Grid Guardian AI, rozwiązanie analityczne IoT, które pomaga firmom energetycznym obniżyć koszty, chronić pracowników w terenie i poprawić niezawodność sieci energetycznych. Narzędzie SAS umożliwia lepsze zrozumienie, kiedy i jak może dojść do awarii urządzeń napowietrznych, dzięki czemu można nadać priorytet harmonogramom konserwacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo, niezawodność i czas pracy sieci.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments