Włoski producent zaprezentował ostatnią wersję kultowego modelu Aventador. Samochód powstanie w limitowanej liczbie jedynie 350 egzemplarzy w wersji coupé oraz 250 roadster. Model napędzany wolnossącym silnikiem V212 o mocy 780 KM zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 2,8 sekundy, a prędkość 200 km/godz. osiągnie w 8,7 sekundy. W ciągu dwóch dni od premiery modelu klienci z Polski zgłosili chęć wykupienia wszystkich dostępnych slotów produkcyjnych.

Nowy model został zaprojektowany jako hołd złożony kultowym supersamochodom napędzanym konwencjonalnym silnikiem V12. Aventador LP 780-4 Ultimae łączy właściwości jezdne SVJ z wyszukaną elegancją Aventadora S, które zostały zamknięte w wersji coupé i roadster.

Aventador LP 780-4 to ostateczne, najczystsze i ponadczasowe wcielenie V12 w historii Lamborghini. Tym modelem, o niepowtarzalnym designie, reprezentującym najbardziej zaawansowane rozwiązania inżynieryjne i najwyższe właściwości jezdne podsumowujemy niezwykłą erę motoryzacji. Przedstawiamy najpiękniejszy przejaw ponadczasowego wzornictwa i technologii w finalnej wersji, Ultimae. – mówi Stephan Winkelmann, CEO Automobili Lamborghini.

Moc i osiągi

Dwunastocylindrowy silnik „Longitudinale Posteriore” o pojemności 6,5 l zapewni 780 KM mocy, czyli o 40 KM więcej od Aventadora S i 10 KM więcej od modelu SVJ. Wyjątkowa wersja zwieńczająca dziesięcioletnią historię modelu będzie mieć napęd na obie osie. Samochód otrzymał niezwykle sztywne i lekkie nadwozie samonośne z włókna węglowego. Dzięki szerokiemu zastosowaniu materiału sucha masa modelu w wersji coupé wynosi jedynie 1550 kg, czyli o 25 kg mniej od Aventadora S. Pojazd rozpędzi się do 355 km/godz. i zapewni maksymalny moment obrotowy 720 Nm przy 6750 rpm. Dzięki systemowi hamulcowemu CCD droga hamowania Aventadora z prędkości 100 km/godz. wynosi jedyne 30 metrów.

Napęd na cztery koła zapewnia kontrolę stabilności bocznej, co przekłada się na znaczną zwrotność przy niskich i średnich prędkościach oraz wyjątkową stabilność przy wysokich. By zapewnić kierowcom wyjątkowe doznania z jazdy, Inżynierowie marki postawili również na tylną oś skrętną. Z kolei dzięki systemowi Lamborghini Dynamic Steering (LDS) oddzielne siłowniki reagują w zaledwie pięć milisekund na ruchy kierownicą, co pozwala na regulację w czasie rzeczywistym właściwości skrętnych pojazdu. Maska Aventadora LP 780-4 Ultimae również uległa przeprojektowaniu. Nowy zderzak, wykorzystujący rozwiązania znane z modelu SVJ, zapewnia większe dociążenie przodu, a powiększone wloty powietrza przełożyły się na lepsze chłodzenie silnika.

Tylny spoiler samochodu może zostać ustawiony w trzech pozycjach – zamkniętej, „maksimum osiągów” i „maksimum sterowności”. Element dostosowuje się do aktualnej prędkości i trybu jazdy. Aventador LP 780-4 Ultimae oddaje w ręce kierowców nie tylko dynamiczne tryby STRADA, SPORT i CORSA, lecz również opcję EGO, pozwalającą na indywidualną regulację parametrów, takich jak aktywne zawieszenie Lamborghini (LMS), praca silnika, skrzyni biegów i napędu na cztery koła czy regulację kierownicy.

System ESC został skalibrowany, by zapewnić szybką i dokładną kontrolę trakcji i dynamiki samochodu – komputer na bieżąco analizuje aktywność, dostosowując właściwości jezdne nawet do tak wymagających nawierzchni, jak śnieg czy lód.

Wzornicze dzieło

Wersja Utimae będzie dostępna w 18 standardowych opcjach kolorystycznych, lecz klienci, którym zależy na stworzeniu unikalnego wzorniczo supersamochodu V12, mogą skorzystać z palety ponad 300 kolorów dostępnych w programie Lamborghini Ad Personam. Pojazdy coupé będą charakteryzowały się dwoma odcieniami szarości oraz detalami w odcieniu czerwieni Rosso Mimir. Z kolei roadstery zachowają na dachu charakterystyczną fakturę włókna węglowego.

Wnętrze ostatniego Aventadora będzie połączeniem takich wyrafinowanych materiałów, jak czarna skóra i Alcantara. W kwestii wykończenia foteli, drzwi i deski rozdzielczej klienci będą mogli wybrać m.in. spomiędzy trzech standardowych kolorów (srebrny, brązowy i biały), pięciu dodatkowych barw oraz niemal nieskończonej palety Lamborghini Ad Personam. Kierowca skorzysta z m.in. konfigurowalnego cyfrowego kokpitu i rozbudowanych opcji łączności.

Każdy egzemplarz z numerem

Każdy z wyprodukowanych 350 egzemplarzy coupé i 250 egzemplarzy roadstera będzie miał przypisany własny numer porządkowy. Znajdzie się on w widocznym miejscu we wnętrzu samochodu, na kolumnie A. Ograniczona seria Lamborghini Aventadora LP 780-4 Ultimae już w przeciągu dwóch dni od premiery wzbudziła duże zainteresowanie także wśród polskich klientów.

Codziennie od dnia premiery odbieramy po kilka telefonów od klientów, którzy są zdecydowani na zakup ostatniej wersji Aventadora. Przez pierwsze 48 godzin od prezentacji samochodu klienci z Polski zarezerwowali wszystkie dostępne sloty produkcyjne modelu. – zdradza Paweł Ciołkiewicz, Sales Manager salonu Lamborghini Warszawa.

Produkcja egzemplarzy Aventadora LP 780-4 Ultimae rozpocznie się w 2022 roku. Pierwsze dostawy są przewidywane na trzeci kwartał przyszłego roku.

Niedawno Bentley Motors ogłosił specyfikację swojego najnowszego modelu hybrydowego Flying Spur. To drugi model w portfolio luksusowej marki z napędem hybrydowym, wpisujący się w zrównoważoną strategię rozwoju Beyond100. 2,9-litrowy silnik benzynowy V6 i zaawansowana jednostka elektryczna zapewniają łączną moc 536 KM i 750 Nm momentu obrotowego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments