Jak wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, kawę poza domem pije ponad połowa Polaków, a obecnie najczęściej pijemy ją przy okazji tankowania czy zakupów w osiedlowym sklepie. Zmiany w zachowaniach konsumentów przyspieszają wdrażanie automatyzacji przez przedsiębiorców. Nowy format samoobsługowej gastronomii staje się rozwiązaniem nie tylko dla dużych sieci retailowych, ale także dla sklepów typu convenience i całej branży HoReCa.

Postęp technologiczny i przyspieszenie cyfryzacji wpływają na dynamiczny rozwój całego sektora technologicznego, w szczególności rozwiązań samoobsługowych. Konstruktorzy SelfMaker we współpracy z ekspertami Primulator – liderem profesjonalnych rozwiązań dla segmentu HoReCa, stworzyli w pełni zautomatyzowany punkt gastronomiczny. To miejsce, w którym klient może przygotować ulubioną kawę, zamówić świeży posiłek z oferty gastronomicznej lub dokonać zakupu produktów z vendingu bądź oferty sklepowej. Brzmi futurystycznie, ale projekt właśnie ukończył ostatnią fazę testów.

Ten format jest już przodującym trendem w USA czy Azji, gdzie samoobsługa na wielu poziomach, nie jest już niczym nowym. Nasz rynek właśnie otwiera się na możliwości, jakie daje automatyzacja, która jest odpowiedzią na współczesną potrzebę utrzymywania wysokiej jakości obsługi klienta. – komentuje Marek Wieteska, CEO SelfMaker.

samoobsługowy punkt gastronomiczny

Jest to idealne rozwiązania między innymi dla stacji benzynowych, ponieważ oddaje im ich pierwotną funkcję – sprzedaż paliwa. Wszelkie dodatkowe zakupy, a także skorzystanie z oferty gastronomicznej punktu, klient jest w stanie zrealizować z poziomu urządzenia. Popularyzacja stacji gastronomicznych z pewnością wpłynie na rozładowanie kolejek i poprawę komfortu podróżnych korzystających ze stacji benzynowej. – dodaje Marek Robacha, Członek Zarządu Primulator Polska.

SelfCoffee sprawdzi się również w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie coraz częstszym modelem sprzedaży jest „shop-in-shop”, który w tym wypadku opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu. Coraz częściej także mniejsze sklepy detaliczne rozszerzają swoją ofertę o gastronomię czy kawiarnię. Dzięki możliwości indywidualnej konfiguracji SelfCoffee jest jednym organizmem obsługującym wiele obszarów sklepowych. Klient na samoobsługowym ekranie może zamówić posiłek, który zostanie przygotowany przez personel sklepu, kupić kawę, a także zapłacić za zakupy zrobione w punkcie.

Założeniem samoobsługowego punktu gastronomicznego jest jego elastyczność, która daje możliwość dopasowania do praktycznie każdego miejsca, w którym stanie oraz rodzaju biznesu. Poszczególne moduły urządzenia można personalizować, dzięki czemu z powodzeniem może być wykorzystywane także w biurowcach, kantynach pracowniczych czy punktach obsługi pasażerów, jak dworce lub lotniska.

samoobsługowy punkt gastronomiczny

Dzięki cyfryzacji i innowacjom opartym na sztucznej inteligencji i zaawansowanych technologiach dokonuje się kolejna rewolucja przemysłowa. Rozwiązanie stworzone przez ekspertów SelfMaker i Primulator wskazują na kierunek, w którym zmierza sektor handlu i usług. Automatyzacja jest nie tylko reakcją na pandemiczną rzeczywistość, ale również odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta i przedsiębiorcy.

Niedawno informowaliśmy, że Portside, platforma e-commerce oferująca klientom z całej Polski dostęp do ryb i owoców morza sprowadzanych z najlepszych portów w Europie, pozyskała 1 mln złotych na rozwój w obszarze B2C i B2B. Impulsem do stworzenia Portside była pandemia Covid-19 i związane z nią ograniczenia działalności gastronomicznej oraz zmiany trendów i zwyczajów klientów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments