Portside, platforma e-commerce oferująca klientom z całej Polski dostęp do ryb i owoców morza sprowadzanych z najlepszych portów w Europie, pozyskała 1 mln złotych na rozwój w obszarze B2C i B2B. Impulsem do stworzenia Portside była pandemia Covid-19 i związane z nią ograniczenia działalności gastronomicznej oraz zmiany trendów i zwyczajów klientów. W spółkę zainwestował fundusz Tar Heel Capital Pathfinder.

Portside.pl to platforma e-commerce oferująca możliwość zakupu ryb, owoców morza i produktów pochodnych. Jej twórcy kładą nacisk na jakość i świeżość towaru, a także na rozwój oferty o mniej dostępny w Polsce asortyment produktów, m.in. pochodzących z południa Europy.

Portside to miejsce, które zrodziło się z pasji do zdrowego i pysznego jedzenia. Dostrzegliśmy lukę na polskim rynku: dostępny na nim asortyment świeżych ryb wysokiej jakości jest wybrakowany. Produkty sprzedawane przez sklepy rybne często pochodzą z farm rybnych lub są zamrażane, przez co tracą swoje właściwości smakowe. Klienci poszukują towaru zdecydowanie lepszej jakości. – mówi Łukasz Kwaśniewski, współzałożyciel Portside.

Za Portside stoją przedsiębiorcy silnie związani z rynkiem gastronomicznym. Łukasz Kwaśniewski od 2016 roku prowadzi znajdującą się w Hali Koszyki restaurację Port Royal Fish & Oyster Bar, której druga odsłona otworzy się wkrótce w Browarach Warszawskich. Drugi ze współzałożycieli, Łukasz Kozłowski od 8 lat zajmuje się dostawami produktów pochodzących z mórz i oceanów całego świata do najlepszych restauracji w Polsce. W rozwoju Portside wspiera ich Tomasz Woźniak, menedżer z doświadczeniem w budowaniu spółek technologicznych, w szczególności w branży FoodTech, który dołączył do zespołu jako co-founder i COO.

Od lewa: Łukasz Kwaśniewski, Tomasz Woźniak, Łukasz Kozłowski

Bezpośrednim impulsem do stworzenia platformy był lockdown. Zamknięcie restauracji spowodowało, że postanowiliśmy zrealizować pomysł, który krążył nam po głowach już wcześniej – dodaje Kwaśniewski.

Platforma kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i restauracji. Działa zgodnie z filozofią zero waste i stawia na współpracę z zaufanymi rybakami oraz najlepszymi hodowlami, dbającymi o zachowanie zasad ekologii i zrównoważony, odpowiedzialny połów.

Nasze ryby i owoce morza dostarczane są do Polski bezpośrednio z targów rybnych m.in. we Włoszech i Niemczech. Wybieramy najwyższej jakości produkty z topowych łowisk morskich i śródlądowych, od najlepszych producentów. – podkreśla Kozłowski.

Produkty można zamówić do dowolnego miejsca w Polsce: dostarczane są przez kurierów, którzy przewożą je w specjalnych, schłodzonych opakowaniach. Mieszkańcy Warszawy mogą ponadto skorzystać z opcji odbioru osobistego w jednym z punktów zlokalizowanych na Wilanowie, Powiślu, w Centrum i na Żoliborzu. Wkrótce będą do nich dochodzić kolejne, również w innych dużych miastach w Polsce.

Połączenie platformy z ofertą ekspresową i szybką dostawą to kluczowy element naszego rozwoju. Własny import produktów umożliwia pełną kontrolę nad łańcuchem wartości. Z kolei prowadzona przez nas na bieżąco analiza danych pozwala na budowanie oferty dostosowanej do oczekiwań naszych klientów. – tłumaczy Tomasz Woźniak.

Portside.pl wpisuje się w szybko zyskujące na popularności trendy q-grocery i quick commerce. Jeszcze przed pandemią Covid-19 wartość rynku e-grocery szacowana była na 1,2 mld zł i według prognoz miała wzrosnąć do 2,8 mld zł w 2023 r. Wydarzenia 2020 roku spowodowały gwałtowne przyspieszenie rozwoju całej branży e-commerce.

W Polsce jednym z najszybciej rosnących jej segmentów jest rynek sklepów oferujących artykuły spożywcze, który zanotował wzrost transakcji aż o 158% wobec roku poprzedniego.

Zespół założycielski Portside świetnie wyczuwa sprzyjające trendy rynkowe. Już pierwsze miesiące działalności pokazały, że spółka jest zdolna do szybkiego skalowania. Dzięki dalszemu poszerzeniu oferty produktowej oraz utworzeniu sieci pickup-pointów platforma ma szansę wkrótce osiągnąć pozycję nowego lidera rynku e-grocery w segmencie premium ryb i owoców morza w Polsce. – komentuje Kamil Moczulski, dyrektor inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder, wspierający rozwój Portside.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments