Wybitni akademicy, analitycy, wojskowi i managerowie – m.in. dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak, gen. Waldemar Skrzypczak oraz Zbigniew Pisarski – chcą wyprodukować „przełomową” grę przy współudziale inwestorów społecznościowych.

Przeniosą dotąd dostępny jedynie dla planowania strategicznego realizm rywalizacji geopolitycznej, w tym pole bitwy wojny nowej generacji, na popularne platformy dla graczy.

Twórcy Play of Battle SA – międzynarodowego projektu tworzącego realistyczne i jednocześnie bardzo grywalne strategie z silnie rozwiniętymi aspektami geopolityki oraz działań wojennych – zapowiedzieli crowdfunding udziałowy. Środki z emisji przeznaczą na rozwój pierwszej produkcji dedykowanej dla graczy indywidualnych oraz użytkowników specjalistycznych, w tym ośrodków wojskowych. Wyprodukuje ją Noobz From Poland.

Kampania ma rozpocząć się już wkrótce i będzie promowana przez Crowdway. Spółka Play of Battle planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie w drugiej połowie 2022 roku.

Play of Battle SA to projekt zainicjowany przez Zbigniewa Pisarskiego, społecznego przedsiębiorcę i inwestora, założyciela Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego. Do współpracy przy przedsięwzięciu zaprosił on śmietankę światowych ekspertów w dziedzinie politologii, stosunków międzynarodowych i strategii pola walki, w tym m.in. dr George’a Friedmana, pioniera w dziedzinie wojennych gier wideo tworzonych na użytek Pentagonu, autora książek z listy bestsellerów New York Timesa, czy Normana Daviesa, profesora Uniwersytetu Londyńskiego, uznanego na świecie historyka, autora najpoczytniejszych książek o histori Europy i Polski.

Do zarządu i rady nadzorczej spółki dołączyło grono wybitnych osobistości, m.in. dr Jacek Bartosiak, ekspert ds. geostrategii, bezpieczeństwa, konfliktów zbrojnych, symulacji i planowania pola walki, prof. Paweł Wojciechowski, w latach 2006-2020 m.in. Minister Finansów, Wiceminister Spraw Zagranicznych, Ambasador, Stały Przedstawiciel RP przy OECD, czy Generał Broni Waldemar Skrzypczak, oficer dyplomowany wojsk pancernych i zmechanizowanych. W charakterze doradcy zarządu występuje również Jarosław Grzywiński, były prezes GPW.

W zarządzie Play of Battle SA zasiada także Jarosław Kotowski, CEO spółki Noobz from Poland SA, studia stojącego za sukcesem gry strategicznej Total Tank Simulator. To właśnie zespół developerów pod przewodnictwem Kotowskiego ma zająć się tworzeniem pierwszej, wyjątkowej produkcji, zapowiadanej przez Play of Battle SA.

Spółka planuje kampanię crowdfundingową. Będzie ona promowana przez Crowdway. Środki z emisji przeznaczy na stworzenie gry typu Grand Strategy Wargame skoncentrowanej na Teatrze Wojny Europy Środkowej i Wschodniej, czyli obszaru Międzymorza Bałtycko-Czarnomorskiego, położonego między Odrą, Karpatami, Zatoką Ryską, Dnieprem, Odessą i Krymem.

Play of Battle to projekt wyjątkowy pod każdym względem. Dzięki zaangażowaniu znakomitości światowej sceny polityki, wojskowości i strategii, wkładamy do spółki unikalny know-how, dający na starcie olbrzymią przewagę rynkową. To na czym nam szczególnie
zależy to uzyskanie bardzo wysokiego poziomu realizmu charakterystycznego dla gier wojennych realizowanych w wojsku i przemyśle obronnym. Chcemy zaprosić inwestorów społecznościowych do udziału w tym arcyciekawym projekcie – mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle SA.

Realizm, o który trudno na rynku gier

Zapowiedziana przez Play of Battle SA gra ma być przełomowa pod wieloma względami. Swoją klasą ma dorównywać grom strategicznym i grom wojennym wykorzystywanym przez wojsko i przemysł obronny, do tej pory niedostępnym szerokiej publiczności ze względu na olbrzymie koszty licencji oraz stopień poufności danych. Jednocześnie ma oferować grywalność gwarantującą rozrywkę milionom graczy indywidualnych na całym świecie.

Pomagałem zaprojektować grę wojenną w której Stany Zjednoczone i Polska były wrogami. Teraz będziemy mieli okazję zaprojektować grę wojenną w której Polska i Stany Zjednoczone są przyjaciółmi. Pierwsza gra była dla wojska, ta gra będzie dla graczy – mówi George Friedman, współzałożyciel Play of Battle.

Rozgrywka Play of Battle będzie toczyć się we współczesnych czasach (2008-2030) i przedstawiać najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego, oddając realia współczesnego konfliktu zbrojnego.

Gra będzie oferowała rozgrywkę jednym z wielu państw. Ze względu na specyfikę, pozycję na arenie międzynarodowej i siłę każdego dostępnego państwa, gra każdym z nich będzie oferowała unikalne doświadczenie. Play of Battle będzie oddawać w ręce odbiorcy bardzo rozbudowany system dyplomatyczno-rozwojowy. W grze odbiorca będzie miał możliwość prowadzenia wielostronnej, realistycznej polityki zewnętrznej i polityki bezpieczeństwa swojego państwa; zarządzać jego ekonomią, rozwojem technologii oraz wymianą handlową.

Przesłaniem gry jest ukazanie charakteru współczesnego pola walki, który jest wielowymiarowy, błyskawiczny, zawiera ogromny element wojny informacyjnej, technologiczny, cyberwojny i w ostateczności konwencjonalnych działań militarnych. Stworzona gra będzie miała zastosowanie zarówno w środowisku wojskowym, jak i cywilnym.

Koncepcja gry powstała w oparciu o wnikliwą analizę rynkową sektora strategicznych gier wojennych. Zidentyfikowaliśmy wyzwania przy produkcji takich gier, a także opracowaliśmy rozwiązania, które pomogą stworzyć w pełni funkcjonalną i realną pozycję, dostępną nie tylko dla placówek i akademii wojskowych, ale także dla indywidualnych graczy. Łącznie eksperci zaangażowani w projekt wnoszą ponad 100 lat doświadczenia w tworzeniu strategii wojskowych, stosunków międzynarodowych, bezpieczeństwa wewnętrznego i symulacji nowoczesnego pola walki – mówi dr Jacek Bartosiak, członek rady nadzorczej Play of Battle.

Gra będzie dostępna na platformie Steam w wersji PC z licencjonowaniem opartym o subskrypcje. Za przygotowanie gry odpowiadać będzie spółka Noobz from Poland SA. Noobz from Poland jest studiem skupiającym się na tworzeniu gier strategicznych. Od dłuższego czasu obserwujemy rozwój projektu tworzonego przez Play of Battle.

Zaangażowanie członków zespołu i topowych specjalistów z dziedziny wojskowości sprawiło, że uwierzyliśmy w ogromny potencjał projektu i zdecydowaliśmy się na połączenie sił. Z naszej perspektywy możliwość współpracy z gen. Skrzypczakiem, prof. Normanem Daviesem czy dr Georgem Friedmanem jest niesamowicie rozwijającym i inspirującym doświadczeniem – mówi Jarosław Kotowski, Prezes Noobz from Poland SA.

Nisza otwiera nowe szanse rozwoju na rynku gamingowym

Rynek gier komputerowych stanowi około 22% wartości całego światowego rynku gier. W 2020 roku osiągnął on wartość 37,4 mld USD. Gry strategiczne są jego perspektywiczną częścią. Ten gatunek wymaga od gracza dużej ilości czasu, opanowania, spokoju oraz logicznego myślenia. Gry strategiczne rozwijają umiejętności ekonomiczne oraz zarządzanie, a także pozwalają graczowi przećwiczyć podejmowanie trudnych decyzji. Z tego względu cieszą się rosnącą popularnością u graczy dobrze wykształconych, ze stałym wysokim dochodem, w wieku od 30 do 60 lat.

Bariera wejścia do tego sektora rynku gier jest wysoka – produkcje są zdecydowanie bardziej wymagające. Wynika to z możliwości wystąpienia różnych wariantów zachowań zaproponowanych przez gracza, które muszą zostać przewidziane przy produkcji gry. Ponadto konieczne jest zachowanie spójności historycznej. Z tego względu produkcje gier strategicznych nierzadko wymagają zaangażowania specjalistów z wielu dziedzin, którzy mogą wesprzeć producentów swoim doświadczeniem. Play of Battle SA zdecydowała się na współpracę z uznanymi autorytetami z zakresu strategii, ekonomii i wojskowości, co ma zapewnić sukces na poziomie koncepcji i developmentu gry.

Gracze doceniają realizm, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży gier strategicznych, takich jak Hearts of Iron IV czy Europa Universalis, które sprzedały się w
liczbie ponad miliona sztuk każda. StarCraft – jedna z najbardziej rozpoznawalnych pozycji
RTS, została sprzedana w ponad 11 mln egzemplarzy, z kolei Sid Meier's Civilization V osiągnęła poziom sprzedaży w wysokości 8 mln egzemplarzy. Polska produkcja Frostpunk zbudowała wynik ze sprzedaży na poziomie 679,334 egzemplarzy poprzez samą platformę Steam.

Rokrocznie na rynek trafiają setki gier w popularnych gatunkach, takich jak RPG czy FPS, przez co staje się on nasycony, a producentom coraz trudniej wzbudzić zainteresowanie potencjalnego gracza. Gry te często rozróżnia jedynie fabuła, ale doświadczeni gracze mówią, że praktycznie wszystko już widzieli. Play of Battle celuje w równie popularną, aczkolwiek mniej wyeksploatowaną część rynku gier strategicznych z rosnącym udziałem odbiorców konwertowanych ze wspomnianych tytułów RPG czy FPS. Szukają oni nowości, są starsi, widzieli dużo, oczekują realizmu i chcą wytężać szare komórki. Dodając do tego fakt, że Play of Battle zamierza zrewolucjonizować gry wojenne unikalnym poziomem realizmu, można spodziewać się dużego zainteresowania grą nie tylko wśród graczy, ale też inwestorów – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny Crowdway.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments