Minione miesiące okazały się bardzo dobre pod względem sprzedaży telewizorów w Polsce, zwłaszcza w porównaniu z pierwszą połową roku. Rozpoczynająca się właśnie gorączka świątecznych zakupów ma szansę dodatkowo wzmocnić ten trend – sprzęt RTV to dobry pomysł na gwiazdkowy prezent.

Trwałość, stosunek jakości do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct.

Rozsądny zakup

Za pośrednictwem telewizora czerpiemy wiedzę o świecie i korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – od oglądania tradycyjnej telewizji, poprzez serwisy streamingowe, aż po grę na konsolach. Użytkownicy telewizorów wykorzystują je na co dzień – nic zatem dziwnego, że dla ponad 92% ankietowanych trwałość jest ważną cechą urządzenia.

Przy podejmowaniu decyzji zakupowych istotnym czynnikiem jest cena, jednak coraz większą uwagę przywiązujemy również do jakości. Dla 91% badanych ważną cechą telewizora jest korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakości urządzenia.

Trzecim, najważniejszym czynnikiem, który może zaważyć o wyborze telewizora jest wysoka rozdzielczość ekranu, na którą uwagę zwraca ponad 88% badanych. Tuż za podium znalazła się natomiast jakość dźwięku, istotna dla ponad 87% respondentów.

„Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy podchodzą do kupna telewizora w sposób bardzo racjonalny. Cenią jakość, trwałość i dobre parametry techniczne, ważna jest dla nich cena. Potwierdza to nasze obserwacje – właśnie do takich klientów, zwracających uwagę na korzystny stosunek jakości do ceny, kierujemy serię telewizorów Philips Performance, które oferują jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, a przy tym dostępne za rozsądne pieniądze” – podkreśla Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. 

Staramy się również zaspokoić potrzeby klientów oczekujących od telewizora wysokiej jakości dźwięku. Od kilku lat współpracujemy z Bowers & Wilkins – producentem sprzętu audio, znanym ze sprzętu najwyższej jakości, który doceniają melomani na całym świecie. Efektem tej współpracy są między innymi głośniki w najnowszym telewizorze Philips OLED +935, które spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem recenzentów i klientów” – podkreśla Marcin Habzda.

Przynajmniej jeden telewizor prawie w każdym domu

Jak pokazuje badanie, zdecydowana większość, bo aż 97 proc. Polaków ma telewizor. Blisko 36 proc. respondentów – jeden, niemal 42 proc. – dwa, a 19 proc. badanych – trzy urządzenia lub więcej. Tradycyjnie, telewizor najczęściej ustawiamy w salonie – na takie rozwiązanie zdecydowało się 78 proc. biorących udział w badaniu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments