Nawigacja GPS w transporcie drogowym, to coś więcej niż narzędzie do odnajdywania trasy. Jeszcze nie tak dawno system ten traktowano, jako swego rodzaju ciekawostkę. GPS był narzędziem często nieprecyzyjnym, nieergonomicznym w obsłudze i często potrafił wyprowadzić w tzw. „szczere pole”. Dziś ten system pomaga przewoźnikom zoptymalizować przejazdy, sprawdzić czas pracy kierowców, czy zadbać o odpowiednią eksploatację pojazdów.

Prognozy 10-procentowego skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu dla rynku producentów GPS pozwalają wnioskować, że ten system odgrywa kluczową rolę w postępującej cyfryzacji transportu. Potwierdza to opracowanie Roland Berger FreightTech White Paper 2020, wg którego po 2025 roku możemy spodziewać się dodatkowego zwiększenia roli zintegrowanych systemów IT zarządzających przewozami. Autorzy opracowania sugerują, że odpowiednie inwestycje w software przełożą się na to, kto zostanie liderem tego rynku w perspektywie nadchodzących lat. Tymczasem, przyjrzyjmy się, jaką drogę pokonała nawigacja GPS – od technologicznej ciekawostki po must have w branży TSL.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments