Z uwagi na przesunięcie premiery gry prognoza całkowitego budżetu Cyberpunk 2077 rośnie do 1,2 mld zł (314 mln USD), co można uznać za jeden z najwyższych budżetów w historii gier wideo, ocenia DM BOŚ.

W związku z przesunięciem premiery gry aktualizujemy nasze prognozy wolumenu sprzedaży. Okres sprzedaży w 2020 roku skrócił się do 3 tygodni (poprzednio 6), dlatego też obniżamy prognozę wolumenu sprzedaży w ciągu 2020/ najbliższych 12 miesięcy (TTM) z 25 mln/35,5 mln do 21 mln (-16%)/ 34,5 mln sztuk (-2%)” – czytamy w raporcie brokera.

DM BOŚ zauważa potencjał dla pozytywnego zaskoczenia dotyczącego wolumenu sprzedaży gry (w porównaniu do jego bieżących oczekiwań), jeśli (i) stopa przywiązania dla Cyberpunka 2077 będzie bardziej zbliżona, niż obecnie zakłada, do stóp dla GTA5 czy Red Dead Redemption 2, (ii) konwersja liczebności grupy Steam na sprzedaż na tej platformie będzie zbliżona do historycznie obserwowanych wartości oraz/lub (iii) pojawią się ponowne nakazy pozostania w domu w związku z drugą falą pandemii.

Z uwagi na przesunięcie premiery gry nasza prognoza całkowitego budżetu rośnie do 1,2 mld zł (314 mln USD), co można uznać za jeden z najwyższych budżetów w historii gier wideo (wg Wikipedii, łączny budżet GTA5 wyniósł 265 mln USD). Prognozujemy w 2020/ 2021/ 2022 roku 1,7 mld zł/ 2,0 mld zł/1,8 mld zł zysku netto, co implikuje 22x/ 19x/ 21x P/E (wobec 32x/30x/ 25x dla spółek porównywalnych). CD Projekt jest obecnie notowany przy średnim P/E na 2020-2219 wysokości 21x, co oznacza 30% dyskonto wobec porównywalnych spółek. W następstwie (i) nieznacznego obniżenia prognoz wyników w związku z przesunięciem premiery (skumulowana prognoza zysku netto za lata 2020-2022 zmalała o 6%/ 354 mln zł)” – podano także.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments