Podczas relacji z oficjalnego rozpoczęcia produkcji Formentora, pierwszego autorskiego modelu CUPRY, prezes SEAT-a i CUPRY Wayne Griffiths przybliżył plany rozwoju i założenia finansowe marki na przyszłość. Hiszpańska firma zamierza uzyskać ponaddwukrotny wzrost sprzedaży modeli z logo CUPRY.

Produkcyjna wersja nowego hiszpańskiego CUV-a łączy zaawansowaną technologię z dynamicznym designem. Premierowa edycja samochodu ma pod maską spalinowy silnik o mocy 310 KM, a od 2021 roku gama napędów rozszerzy się w sumie do siedmiu wariantów, w tym hybrydy typu plug-in. 

„Formentor jest ważnym krokiem dla CUPRY. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki” – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO CUPRY i nowo wybrany prezes SEAT-a.

„Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10% wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowego modelu CUPRY powróciły do pełnego wymiaru pracy” – dodał. 

ZOBACZ TAKŻE: CUPRA ogłasza udział w Extreme E

Formentor skierowany na światowe rynki

Przedstawiciele marki określają Formentora jako fundament strategii globalizacji CUPRY. Producent zakłada pozytywny wpływ modelu na ugruntowanie pozycji marki na najszybciej elektryzujących się rynkach moto w Europie, takich jak Norwegia. Oferta Formentora zostanie również skierowana na priorytetowe rynki latynoamerykańskie, turecki oraz izraelski.

Większa oferta zelektryfikowanych modeli

Rozwój marki jest silnie powiązany z trendem elektryfikacji. Jeszcze w tym roku do dostępnych modeli CUPRY dołączy Leon w hybrydowej wersji plug-in, z kolei hybrydowa CUPRA Formentor trafi do sprzedaży na początku 2021 roku. Również w przyszłym roku rozpocznie się produkcja CUPRY el-Borna, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu marki. 

Ponad miliard euro obrotów

Przedstawiciele CUPRY zakładają, że po wprowadzeniu na rynek wszystkich planowanych wersji modelowych obroty marki przekroczą miliard euro. Pomóc ma w tym dynamicznie rozwijająca się sieć sprzedaży CUPRY. Podczas pierwszego europejskiego salonu marki w Hamburgu Wayne Griffiths zapowiedział innowacyjny format miejsc, wykraczający poza tradycyjne dealerskie salony. Do końca 2020 roku marka chce w skali globalnej pozyskać niemal 520 specjalistów CUPRY oraz 600 dedykowanych CUPRA Masterów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments