Każda z naszych spółek ma ambitne plany giełdowe i w każdej jesteśmy przede wszystkim nastawieni na słuchanie graczy. Nam zależy na solidnych biznesowych fundamentach i mądrym reagowaniu na potrzeby rynku – zapowiedzieli współzałożyciele RLTY Invesments (na zdjęciu prezes RTLY i Movie Games Mateusz Wcześniak).

Spółka inwestycyjna RLTY Investments, posiada w swoim portfolio nie tylko akcje Movie Games, ale również tworzącej gry wideo o tematyce społecznej Hydra Games, czy rozpoczynającej działalność w segmencie gier planszowych spółki Bored Games.

Te projekty stanowią naszą kluczową oś działania, jednak nie ograniczamy się do branży rozrywki i szeroko pojętego gamingu, w najbliższych miesiącach konsekwentnie prezentować będziemy nowe inwestycje, które znacząco zdywersyfikują nasze portfolio” – zadeklarował Mateusz Wcześniak.

Charakteryzują nas solidne fundamenty oparte na zasadach matematycznych. Interesuje nas zdanie graczy  tak aby spełnić ich oczekiwania. Model biznesowy bazujący na 10 produkcjach rocznie rozkładają się na 3 fundamentalne filary stanowiące o naszej sile. Współpraca z Discovery Channel, wysoko jakościowe horrory (Lust from Beyond, The Beast Inside) i gry symulatorowe (jak Plane Mechanic Simulator). Dzięki naszemu know how jesteśmy w stanie tworzyć produkcje które odpowiadają na rzeczywiste zapotrzebowanie i osiągać wysoką sprzedaż bez dużych nakładów na promocje. Od drugiego roku istnienia spółki przynosimy zyski. Skupiamy się na przyszłości ale dbamy o inwestorów już dzisiaj dając im sadysfakcję zysku. Za rok 2018 opublikowaliśmy wyniki netto przekraczające  500tys zł. Od debiutu na NewConnect nigdy nie spadliśmy poniżej pierwszego notowania, jesteśmy obecnie 45% ponad kursem z dnia debiutu . Uznaliśmy ,że spółka jest gotowa do przejścia na duży parkiet” – zaznaczył prezes Movie Games.

Budżet to nie tylko pieniądze 

Przedstawiciele Movie Games, wydawcy między innymi takich tytułów jak horror erotyczno-okultystyczny „Lust for Darkness” czy niezwykle popularny „Plane Mechanic Simulator”, podkreślali, że kluczowym elementem ich strategii biznesowej jest dywersyfikacja i świadome skalowanie działań.

Nie będziemy postępować agresywnie, nie planujemy wydawać ogromnych pieniędzy na rozbudowaną grafikę bez uprzedniego zbadania rynku. Przede wszystkim nie chcemy przekonywać graczy do polubienia czegoś, co nam się podoba: to my mamy ich słuchać i wpisywać się w ich potrzeby. Nasze gry to często produkcje średniobudżetowe ‘’na papierze’’ jednak prawdą jest, że na budżet gry nie składają się jedynie środki finansowe, ale także, a w naszym mniemaniu nawet przede wszystkim czynnik ludzki i oryginalność pomysłu, których nie sposób przeliczyć na pieniądze” – mówił Mateusz Wcześniak.

Strategia Movie Games opiera się na kilku filarach. Jednym z nich jest Kickstarter i prowadzone za jego pośrednictwem zbiórki crowdfundingowe. Dla Movie Games i pozostałych spółek z portfolio RLTY to przede wszystkim narzędzie służące badaniu uczuć graczy, a także świetna platforma do promocji tytułu.

„Dzięki Kickstarterowi praktycznie eliminujemy ryzyko niepowodzenia produkcji w momencie trafienia gry do sprzedaży. Weryfikacja projektu na jego inicjalnym etapie przez obserwację reakcji i zainteresowania potencjalnych jej odbiorców pozwala określić, czy produkcja powinna być kontynuowana, doinwestowana czy może zawieszona. Dotychczas Kickstarter jest dla nas niezawodny, czego dowodzi chociażby sukces kampanii Lust for Darkness poparty późniejszymi znakomitymi wynikami finansowymi” – podkreśla prezes Movie Games.

Przedstawiciele spółki nie zamierzają jednak rezygnować z wysokiej jakości swoich produkcji. Wielkimi krokami zbliża się premiera horroru psychologicznego „The Beast Inside”, który wedle zapowiedzi przedstawicieli spółki ma być najbardziej złożoną grą, jaką kiedykolwiek wydali – Niedługo poinformujemy o dacie premiery. Na pewno warto czekać na tę grę – zdradził Mateusz Wcześniak.

Duży potencjał w planszówkach

Do niedawna gry planszowe wielu osobom kojarzyły się z czymś archaicznym, co miało być wyparte przez rozwijające się w olbrzymim tempie gry wideo. Te pogłoski, podobnie jak kilkadziesiąt lat wcześniej informacje o śmierci radia ze względu na pojawienie się telewizji, okazały się przesadzone.

Największym atutem „gier bez prądu” jest element wspólnotowy, społeczny, a dodatkowo powracająca  moda retro sprawia, iż „planszówki” mają się świetnie. Ten rynek w Polsce jednak nie jest jeszcze odpowiednio zagospodarowany. Z tą świadomością, i fundamentem w postaci kreatywnego myślenia i biznesowego doświadczenia – na rynek gier planszowych wkracza Bored Games, nowa spółka z portfolio RLTY.

Rynek gier planszowych rośnie w coraz większym tempie. Jeszcze kilka lat temu to było 8 procent w skali roku, w 2018 wzrost przekroczył 30 procent. Bardzo się z tego cieszę, bo z grami w różnej formie jestem związany od 30 lat, a teraz mogę się oddać swojej pasji, czyli „planszówkom”. Mogę zdradzić, że nasza pierwsza produkcja, nad którą prace są już w zaawansowanej fazie to produkcja w konwencji horroru. Gracze wcielą się w milionerów, którzy sponsorują seryjnych morderców. Chcemy nie tylko bawić, ale też dać do myślenia: psychopaci to nie tylko ci, którzy mają krew na rękach i pianę na ustach. Tacy, którzy dla własnej rozrywki wykorzystują ludzi często mają dostęp do najgroźniejszej broni – pieniędzy” – podkreślił prezes Bored Games Sebastian Srebro. Wspomniana przez niego gra będzie nosić tytuł „Horror Game Show” i w nadchodzących miesiącach można spodziewać się jej debiutu na Kickstarterze.

Przemyślenia po wyłączeniu komputera

Ekspansja RLTY Investments w sektorze rozrywki nie ogranicza się jednak do gier planszowych. Wciąż fundamentem są gry wideo i adresowanie nisz na rynku. Odpowiedzią na jedną z takich dostrzeżonych luk jest powstanie spółki Hydra Games. „W naszych produkcjach planujemy poruszać tematy społeczne, pozwolić graczom podejmować decyzje wymagające głębszego zaangażowania i przemyśleń. Wojna, uzależnienia przemoc, rozterki moralne i szereg sytuacji z którymi będą mogli zmierzyć się bohaterowie. Gry oparte na ciekawych czasami skomplikowanych historiach. Pierwsze premiery  planowane są na wrzesień i koniec 2019 roku na platformie Nintendo Switch, rok 2020 przyniesie premierę na PC – „Bad Trip” – podkreśliła prezes Hydra Games Dominika Szot.

źródło: spółka

opracował: Arkadiusz Gawłowski