M. Sypek, szef Stock Polska, o branżowych wyzwaniach marketingowych

O jakości produktu oraz o wpływie opakowania na decyzje zakupowe ISBtech/ISBnews.tv opowiada Dyrektor Generalny Stock Polska, Marek Sypek.

 „W branży alkoholowej wiele decyzji zakupowych shopper i konsument podejmuje tak naprawdę przed półką. Jeżeli więc nie jest to lojalność do brandu, to czymś, co sprzedaje nasz produkt, jest impulsowa decyzja zakupowa podejmowana w sklepie. Dlatego też opakowanie gra ogromną rolę. Musimy postarać się, żeby produkt był nie tylko smaczny, ale też świetnie opakowany” – zaznacza Sypek.

Podkreśla on, że zarządzając wieloma brandami na przestrzeni lat, zawsze przykłada ogromną wagę do jakości produktu i opakowania.

W tych kwestiach nie szedłem nigdy na żadne kompromisy. Robiąc restrukturyzację całości portfolio zmieniamy opakowania naszych produktów i koncentrujemy się na detalach. Stąd w ub.r. zmieniliśmy opakowanie Żołądkowej de Luxe i butelkę Stock Prestige, która jest jeszcze bardziej biżuteryjna. Dodatkowo Orkisz, kolejny z naszych kluczowych brandów, bazujący na starożytnej odmianie pszenicy też otrzymał swoją nową butelkę. Jestem przekonany, że w nowym opakowaniu będzie bardzo ciekawą propozycją nie tylko na prezent” – podsumowuje Dyrektor Generalny Stock Polska.

W 2019 nie mamy zamiaru spocząć na laurach, będziemy dalej budować brandy, które mamy w portfolio. Wkrótce zobaczymy nowe smaki w marce Saska, która rozwija się w trzycyfrowym tempie” – dodał Dyrektor Generalny Stock Polska. Jako przykład nowego smaku w marce Saska podaje Kawę z Nutą Brandy, która po 3 miesiącach przebiła wszystkie dotychczasowe jeżeli chodzi o rotację.

To dla nas miłe zaskoczenie. Z kolei w Lubelskiej, która przeżywa swoją drugą młodość, już niedługo także będą nowe smaki. Mamy jeszcze kilka niespodzianek, które w okolicach połowy roku pojawią się na półkach sklepowych” – zaznaczył Sypek.

Ubiegły rok przyniósł znaczące zmiany w portfolio Stock Polska. Jak przypomniał Dyrektor Generalny spółki, został zmieniony wygląd Żołądkowej de Luxe, Stock Prestige oraz marki Orkisz.

Od wielu lat mając możliwość zarządzania wieloma brandami, przykładałem ogromną wagę do jakości produktu i jego opakowania i w tych kwestiach nigdy nie szedłem na kompromisy. W ub.r. robiąc pewną restrukturyzację całości naszego portfolio, zmieniliśmy opakowania naszych produktów na odpowiadające aktualnym trendom. Mocno działamy również w kanale cyfrowym, gdzie umacniamy
lojalność i zaangażowanie konsumentów przez takie wydarzenia jak niedawne mistrzostwa Stock Prestige Bartender VR League oraz Amundsen Photo Awards – konkurs fotograficzny. Popularność obu
eventów przeszła nasze oczekiwania” – zaznaczył szef Stock Polska.