Zalando dobrze rozpoczęło rok finansowy 2025, przyspieszając wzrost i zwiększając rentowność w pierwszym kwartale. Firma skutecznie realizuje swoją strategię budowy wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i lifestyle’u, opartego na dwóch filarach wzrostu: B2C i B2B. Zalando potwierdza całoroczną prognozę i planuje kontynuować inwestycje w dalsze możliwości rozwoju.
Wartość sprzedaży brutto (GMV) w pierwszym kwartale zwiększyła się o 6,5%, osiągając poziom 3,5 miliarda euro, a przychody wzrosły o 7,9% do 2,4 miliarda euro. Skorygowany EBIT wyniósł 46,7 miliona euro, co oznacza wzrost marży o 0,7 punktu procentowego do poziomu 1,9%. Wzrost w segmencie B2C napędzany był najwyższą dotychczas liczbą 52,4 miliona aktywnych klientów, udanymi wyprzedażami na koniec sezonu oraz obiecującym początkiem sezonu wiosna/lato. Przychody w segmencie B2B wzrosły o 11,6%, głównie dzięki usługom ZEOS. Całoroczna prognoza na rok 2025 została potwierdzona.
Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta. Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, że możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania – mówi Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.