27 marca polski oddział PETRONAS Lubricants International podpisał umowę z dostawcą oprogramowania Motowarsztat – firmą Workshop Management. Współpraca dotyczy dostarczenia i rozwoju cyfrowych funkcji do zarządzania serwisem i relacjami z klientami – ERP. W ramach tego porozumienia grupa nowych partnerów znanej olejowej marki otrzyma bezpłatny dostęp do programu na najbliższe 12 miesięcy. Więcej o kulisach rozpoczęcia współpracy przeczytacie w tym artykule.

W Polsce, według badań Instytutu GiPA funkcjonuje 20 tysięcy niezależnych zakładów mechaniki pojazdowej. Przeciętne zatrudnienie w branży wynosi około 6 pracowników, z czego czworo z nich dokonuje prac serwisowych, a dwoje zajmuje się administracją i zarządzaniem magazynem. Znana marka olejowa wraz z firmą Workshop Management wspiera warsztaty w podnoszeniu efektywności. Dlatego PETRONAS inwestuje w rozwój oprogramowania do zarządzania warsztatami stowarzyszonymi w sieci partnerskiej. Jest to potężne udogodnienie w codziennej pracy serwisu.

Od 2020 roku rozwijamy naszą współpracę z niezależnymi serwisami, do końca zeszłego roku nawiązaliśmy partnerstwa z ponad 500 warsztatami w całym kraju. W ramach pilotażu chcemy udostępnić 50 nowym partnerom narzędzie Motowarsztat, które nie tylko zwiększy efektywność pracy, ale także podniesie jej komfort. Zapraszamy zatem warsztaty zainteresowane tym rozwiązaniem do kontaktu z nami bądź naszymi Dystrybutorami. Będziemy na bieżąco rozmawiać z naszymi partnerami i weryfikować użyteczność takiego oprogramowania w praktyce. Wierzę, że to początek bardzo owocnej, a przede wszystkim, nieszablonowej współpracy w kierunku podnoszenia profesjonalizmu warsztatów niezależnych. – wyjaśnia Adam Bober, Market Manager PETRONAS w Polsce.

Czym właściwie jest aplikacja Motowarsztat?

Oprogramowanie ERP od Workshop Management służy do zarządzania relacjami z klientami i dostawcami serwisu samochodowego. Pomaga firmom lepiej rozumieć swoich klientów, śledzić interakcje z nimi i poprawiać procesy związane z obsługą klienta, sprzedażą i marketingiem. System oferuje kompleksowe wsparcie dla warsztatów samochodowych, w tym zarządzanie zleceniami, wycenami, bazą pojazdów, terminarzem, magazynem oraz importem towarów od swoich dostawców. Umożliwia również wysyłanie kosztorysów dla klientów, tworzenie faktur i paragonów, dostęp do panelu dla pracowników, generowanie raportów oraz dostęp do danych naprawczych i serwisowych.

Systemy ERP od dekad służą średnim i dużym przedsiębiorstwom do porządkowania kontaktów z podwykonawcami, klientami i resztą otoczenia biznesowego. To, co odróżnia motowarsztat od innych programów tego typu to dostosowanie się do skali działalności polskich serwisów. Nasz system jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Właściciel lub kierownik z jednego miejsca może zarządzać całą firmą, w tym pracownikami, fakturami, sprzedażą, magazynem, zadaniami, zakupem części oraz klientami. Bardzo się cieszę z nawiązania współpracy z marką Petronas, widzimy jej dynamiczny rozwój w Polsce i jesteśmy przekonani, że nasze Partnerstwo przyczyni się także do rozwoju naszej oferty warsztatowej w przyszłości. – dodaje Przemysław Cholewa, prezes Workshop Management sp. z o. o.

Innymi słowy, ERP to narzędzie, które pomaga firmie być bliżej swojego klienta, lepiej go rozumieć i efektywniej z nim komunikować. Choćby poprzez dodanie w kalendarzu czasu przeznaczonego na poszczególną naprawę czy przesłanie dokładnej wyceny SMS-em. Oprogramowanie Motowarsztat zawiera również bazę pojazdów, która pozwala szybko i wygodnie archiwizować informacje o dokonanych naprawach. To bardzo przydatne, zwłaszcza w przypadku stałych klientów, regularnie odwiedzających serwis ze swoimi pojazdami.

Cyfryzacja branży warsztatowej – szansa czy konieczność?

Jednym z wyzwań stojących przed rodzimymi zakładami mechaniki pojazdowej staje się niedobór wyszkolonych kadr. Brakuje specjalistów, a tym samym ich praca ma coraz większe znaczenie dla funkcjonowania firm. Dlatego cyfryzacja procesów biznesowych, które się toczą na warsztacie, jest jednym ze sposobów odciążenia mechaników i ułatwienia ich pracy. Jednocześnie, w dobie silnej rywalizacji o klienta, coraz większego znaczenia nabiera jakość obsługi i pozostawione w sieci opinie o warsztacie. Tutaj także sprawdzi się ERP, wysyłający właścicielowi samochodu automatycznie przypomnienia o wizycie, czy podsumowanie wykonanych napraw.

Sprzedaż płynów eksploatacyjnych, a w szczególności olejów, stanowi 20-25% przychodów warsztatu. Dlatego w naszych relacjach z serwisami stawiamy nie tylko na produkt, ale także na wiedzę dotyczącą sprzedaży i prowadzenia biznesu. Dzielimy się z partnerami badaniami rynkowymi, a także przeprowadzamy szkolenia, na przykład z prowadzenia mediów społecznościowych. Wybrane warsztaty otrzymują także szansę nagrania filmów promocyjnych, które później trafiają do sieci i są przez nas promowane. – podsumowuje Adam Bober.

Mówiąc krótko, przyszłość branży warsztatowej zależy od efektywności pracy, a także od jakości obsługi i poziomu zadowolenia klientów. Aby w dzisiejszych czasach zakład był rentowny, musi w sobie łączyć dobrą organizację oraz relacje z klientami. Takie narzędzia jak Motowarsztat z pewnością pomagają zadbać o wspomniane kwestie i stają się dzisiaj niezbędne do funkcjonowania warsztatu samochodowego w rynku motoryzacyjnym.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments