Zalando rozwija swoją strategię, by stworzyć przodujący paneuropejski ekosystem e-commerce w obszarze mody i stylu życia wokół dwóch wektorów wzrostu: B2C oraz B2B. Model ekosystemu jest strategiczną ewolucją z dotychczasowego modelu platformy. Umożliwi on Zalando pokrycie większej części rynku e-commerce w zakresie mody i stylu życia, a także pogłębianie relacji z klientami oraz partnerami.

Polska to jeden z najważniejszych rynków dla Zalando, a obecność polskich marek w naszej ofercie jest kluczowym elementem naszej strategii zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Stąd, w 2023 roku zainaugurowaliśmy naszą pierwszą kampanię marketingową, a także specjalną przestrzeń na Zalando.pl, wyróżniającą wyłącznie krajowe brandy. Cieszy nas, że możemy wspierać polską branżę modową w rozwoju nie tylko w kraju, ale również na arenie międzynarodowej oraz że polska marka znalazła się wśród pierwszych zadowolonych partnerów korzystających z ZEOS. Wierzymy, że strategiczna ewolucja Zalando do modelu ekosystemu dla branży mody i stylu życia przyniesie jeszcze więcej obopólnych korzyści dla polskiej mody, klientów i Zalando.  mówi Daniel Rogiński, GM CEE.

  • Ekosystem skoncentrowany wokół wektorów wzrostu B2C i B2B pogłębi relacje z klientami oraz partnerami
  • W zakresie B2C, Zalando wyróżni jakość, rozwój propozycji związanych ze stylem życia oraz uczynienie odkrywania mody bardziej inspirującym i rozrywkowym
  • W B2B Zalando otwiera swoje zaplecze związane z infrastrukturą logistyczną, oprogramowaniem i usługami, by stać się kluczowym partnerem dla marek i sprzedawców detalicznych, wspierając ich na platformie Zalando, a także poza nią
  • Zaktualizowana strategia będzie stymulować wzrost do 2028 roku: GMV i przychód ze średniorocznym wzrostem skumulowanym na poziomie 5-10%; skorygowana marża EBIT w wysokości 6-8% w 2028 r.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments