Mokry lub suchy kaszel to nieodłączny towarzysz wielu jesiennych infekcji. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oba rodzaje męczącego nas kaszlu można zobaczyć w kampanii promocyjnej leków bez recepty firmy Teva – stworzone przy użyciu AI Kaszlaki występują w sezonowych reklamach Flegaminy i Supreminu.
Zielony, wilgotny, o elastycznej konsystencji, wynurzający się z kałuży lepkiej substancji — to Kaszlak obrazujący mokry kaszel. Z kolei ten w kolorystyce czerwonej, kolczasty, próbujący przetrwać na spękanej powierzchni i otoczony pyłem, to Kaszlak, który w wyobraźni odbiorcy ma przywołać męczący kaszel suchy. Obie postacie zostały zaprojektowane z wykorzystaniem narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji i wspierają działania promocyjne portfolio leków na kaszel bez recepty – Flegaminy oraz Supreminu firmy Teva.
Zależało nam na tym, żeby wyróżnić się z natłoku komunikatów promocyjnych dotyczących produktów na przeziębienie, w których zwykle pojawiają się chorzy i nieprzyjemna aura. A przy tym dzięki naszym „potwornym” bohaterom kampanii możemy w łatwy sposób pokazać, że na różne rodzaje kaszlu należy stosować różne preparaty. Oba produkty Tevy są dobrze znane wielu pacjentom i od lat stosowane, teraz ich promocję wspiera nowoczesna technologia. – mówi Ida Skrzewska, która w Tevie odpowiada za marki związane z kaszlem.
Z kolei Katarzyna Furowicz, która kieruje w Tevie działaniami omnichannel oraz digital marketingem, dodaje: Temat AI dociera do nas wszystkich z coraz większą siłą — czytamy o zagrożeniach związanych ze sztuczną inteligencją, o aspektach prawnych czy szerokich możliwościach jej wykorzystania. W naszych kampaniach digitalowych od dawna stosujemy innowacyjne rozwiązania – dlatego chcieliśmy oswoić się i z tą technologią, która niesie ze sobą nowe słownictwo i nowy sposób pracy nad kreacjami reklamowymi. Dzięki naszej pierwszej próbie jedno jest pewne – grafiki zaprojektowane z pomocą AI mocno się wyróżniają!
Zielone i czerwone Kaszlaki trafiły do reklam jesienią – są widoczne nie tylko na banerach i podstronach produktowych Flegaminy i Supreminu, ale także w animacji 3D. Bohaterów kampanii Tevy można spotkać w wybranych e-aptekach oraz w serwisach gdziepolek.pl i Ceneo.pl.
Za pomysłem kreatywnym i „obudzeniem do życia” Kaszlaków stoi agencja COPUZ, która od lat bada i wykorzystuje nowe technologie w projektach marketingowych. Agencja odpowiada również za plan kampanii i jej realizację.