Częścią misji, polegającej na dostarczaniu wartościowej rozrywki, jest niezachwiana wiarę w sztukę pozbawioną granic i wolną od ograniczeń. 11 bit studios S.A. z dumą ogłasza współpracę z Odd Meter, której celem jest wydanie debiutanckiej gry kazachskiego studia na PC i konsole.

„INDIKA” to wyjątkowa, oparta na narracji przygoda z akcją rozgrywającą się w alternatywnej wersji XIX-wiecznej Rosji, która doskonale wpisuje się w wyznawaną przez 11 bit studios S.A. filozofię “meaningful entertainment”. W „INDICE” gracze wcielają się w tytułową zakonnicę i wyruszą w oszałamiającą, zwodniczą podróż, której celami są poznanie dualności dobra i zła oraz próby zrozumienia tego, że nic nie jest absolutne.

W swej istocie „INDIKA” jest grą przygodową z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, łączącą eksplorację z zagadkami środowiskowymi i odrobiną platformówki. Jednak natura gry, przesiąknięta motywami grzechu, smutku i dylematów moralnych, wykracza poza tradycyjne ramy tego medium i przypomina raczej artystyczny film, który zamiast oferować prostą rozrywkę, kwestionuje społeczne normy.

W momencie wybuchu wojny w Ukrainie współpraca między Odd Meter a 11 bit studios S.A. trwała już od pewnego czasu. Przerażające wydarzenia postawiły zarówno dewelopera, jak i wydawcę w trudnej sytuacji i pchnęły partnerstwo na skomplikowaną, pełną przeszkód drogę.

Nawet zanim nasz kraj rozpoczął wojnę, poruszaliśmy w grze tematykę, która mogła skutkować w Rosji pociągnięciem do odpowiedzialności karnej. Po 24 lutego sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała. Pobyt w Rosji stał się straszny fizycznie, ale i — co najważniejsze — trudny moralnie. Dlatego zdecydowaliśmy się wyjechać. Dziś szczególnie widać, jak istotne tematy poruszamy w naszej produkcji. Wiele problemów dzisiejszej Rosji ma swoje źródło w społeczno-politycznym infantylizmie, który przez wieki był wbijany w głowy obywateli: pokora, posłuszeństwo i cierpliwość to główne cnoty narzucone przez naszą ortodoksyjną kulturę. Nic więc dziwnego, że instytucje takie jak Rosyjski Kościół Prawosławny stały się jedną z głównych broni propagandy, nawołującej parafian do umierania za ojczyznę i głoszącej potworną obojętność na życie własne i innych ludzi. – mówi Dmitrij Swietłow, reżyser gry i założyciel studia Odd Meter, gdy zapadły wiążące decyzje, cały 16-osobowy zespół Odd Meter przeniósł się do Kazachstanu.

Ta dehumanizująca wojna pokazuje, że nasze pragnienie postrzegania świata jako wolnego, cywilizowanego miejsca, jest wciąż kruche, a życie mas ludzi w dalszym ciągu zależne jest od wojskowych i politycznych kaprysów. Wiedzieliśmy jednak, że nie możemy mierzyć naszej współpracy z Odd Meter jedynie miarą pochodzenia studia. Gdy zespół zdecydował się opuścić Rosję i przenieść do Kazachstanu, daliśmy im tyle czasu ile było potrzebne, by jego członkowie mogli wrócić prywatne i zawodowe życia na właściwe tory. Wszelkie terminy mogły zostać przesunięte, a my włożyliśmy mnóstwo wysiłku w kwestie formalne. Ale co najważniejsze – nie ingerowaliśmy w zawartość gry ani w jej tematykę, która w brawurowy sposób porusza kwestie niemal w ogóle w grach nieobecne. Biorąc pod uwagę wartość artystyczną „INDIKI”, jakakolwiek cenzura z naszej strony oznaczałaby brak pewności co do wartości tego projektu. Dlatego z całego serca wierzymy w wysiłki Odd Meter, mające na celu stworzenie zadziwiającego i jedynego w swoim rodzaju doświadczenia. Nie możemy się doczekać, aż nasza społeczność zagra w „INDIKĘ” i zachwyci się w równym stopniu co my. – mówi Rufus Kubica, Product Management Lead w 11 bit studios S.A.

„INDIKA” dostępna będzie na PC i konsole w I kwartale 2024 roku. Jako że czyny znaczą więcej niż słowa, część wpływów ze sprzedaży gry zostanie przekazana w celu pomocy dzieciom poszkodowanym w wojnie w Ukrainie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments