epoint

Trucksters zamknął rundę inwestycyjną Serii B w wysokości 33 mln euro. Ten zastrzyk kapitału, wspierany przez nowych i obecnych inwestorów, zostanie wykorzystany do realizacji niektórych strategicznych celów firmy, w tym elektryfikacji tras, dzięki czemu Trucksters mógłby stać się pierwszym elektrycznym operatorem długodystansowym w Europie.

Nowa inwestycja wesprze inne kluczowe zmiany, w tym rozwój i wzmocnienie zespołów IT i kierowniczych oraz otwarcie nowych międzynarodowych korytarzy, w ramach strategii firmy, którą jest poprawa warunków pracy kierowców przy jednoczesnej optymizacji rozwiązań transportowych dla klientów.

Ta kolejna runda jest wspierana przez nowych inwestorów, w tym Continental Investment VC, część niemieckiego międzynarodowego koncernu motoryzacyjnego; Volvo Group Venture Capital, część szwedzkiego międzynarodowego producenta pojazdów; Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) oraz FondICO, hiszpański „fundusz funduszy” (FOF).

Finansowanie otrzymane od EBI jest częścią European InvestEU, programu inwestycyjnego skoncentrowanego na wspólnych priorytetach UE, w tym „innowacji, cyfryzacji i kapitale ludzkim”, a także działaniach w dziedzinie klimatu i zrównoważonego rozwój środowiska. Wszystkie te priorytety są kluczowe dla strategii biznesowej Trucksters.

Nowi inwestorzy dołączając do istniejących, demonstrują wsparcie i zaufanie w zdolności i potencjał Trucksters do zrewolucjonizowania sektora transportu, czyniąc go bardziej wydajnym, bezpiecznym, produktywnym, ale również bardziej skoncentrowanym na ludziach.

Dotychczasowi inwestorzy to międzynarodowe fundusze Amplifier VC i Metavallon VC, a także hiszpańskie fundusze Big Sur Ventures, Bonsai Partners, Kibo Ventures i The Valley VC. Również Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo i członek zarządu jako prezes niewykonawczy, ponownie inwestuje w tej rundzie.

Continental Investment VC, inwestycyjna spółka zależna wiodącego europejskiego producenta części samochodowych, po raz pierwszy inwestuje w Trucksters. „Ta inwestycja idzie w parze z naszą wizją mobilności w przyszłości; obejmującą innowacyjne, oparte na technologii rozwiązania do zarządzania flotą, zapewniające wydajność operacyjną, a jednocześnie będące motorem wzrostu. Jesteśmy przekonani, że model Trucksters zrewolucjonizuje zarządzanie flotą i wpłynie znacząco na przyszłość transportu.  tłumaczy Jürgen Bilo, dyrektor zarządzający jednostki Corporate Venture Capital firmy Continental.

Martin Witt, prezes Volvo Group Venture Capital, zgadza się z tą opinią: Jesteśmy pod wrażeniem tego, co Trucksters już osiągnął i widzimy, że Grupa Volvo może pomóc wnieść strategiczne korzyści biznesowe do rozwoju działalności tej firmy. Przy rosnącym zapotrzebowaniu na transport towarów, modele sztafetowe mogą zapewnić solidną strukturę dla elektryfikacji transportu długodystansowego, a także dla rozwiązań autonomicznych w przyszłości.

Cieszymy się, że poprzez tę inwestycję możemy współpracować z Trucksters w ramach naszego programu InvestEU, który pomaga przyspieszyć przejście na zrównoważone, wydajne i innowacyjne modele transportu. Jako bank skoncentrowany na rozwiązywaniu światowych wyzwań klimatycznych, jesteśmy również dumni, że możemy wspierać inicjatywy mające na celu dekarbonizację transportu, zgodnie z naszą polityką finansowania dla tego sektora. Inwestycja ta przyczyni się również do przyspieszenia transformacji cyfrowej w Hiszpanii i UE.  podkreślił Ricardo Mourinho Félix, wiceprezes EBI.

Luis Bardají, współzałożyciel i dyrektor generalny Trucksters, dodaje ze swojej strony : Kiedy tworzyliśmy Trucksters, nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, że zaledwie po kilku latach będziemy w stanie podpisać partnerstwo z flagowymi firmami, takimi jak Volvo Group i Continental. Posiadanie ich jako naszych udziałowców to marzenie: bezpieczeństwo, skupienie się na kierowcach, zrównoważony rozwój i elektryfikacja to tylko niektóre z cech charakterystycznych dla tych firm i również powody, dla których Trucksters został stworzony w pierwszej kolejności. W obecnej fazie partnerstwo jest kluczowe dla naszego rozwoju, gdyż pomoże ono uczyć się nam z doświadczenia naszych inwestorów. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie rozpocząć ten nowy etap.

Rekordowe przychody i model biznesowy oparty korzyściach

W marcu ubiegłego roku, Trucksters zebrał 14,3 miliona euro w rundzie inwestycyjnej Serii A.

Firma odnotowała rekordowy roczny przychód w wysokości 30 mln euro w 2022 r., co stanowiło 300% wzrost w porównaniu z 2021 r.

Przy równie imponującym rocznym wzroście sprzedaży (o 300% w 2022 r)., jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy było dotarcie do dużych klientów, zapewniając im szybkie i niezawodne rozwiązania, takie jak zwiększenie wielkości floty w celu zaspokojenia wysokiego popytu. Na przykład w 2022 r. Trucksters zdołał trzykrotnie zwiększyć swoją flotę, pokonując przy tym poważne wyzwania, takie jak znaczący niedobór kierowców w Europie.

Trucksters ma już oddziały w Hiszpanii, Belgii, Niemczech i Polsce i operuje w siedmiu krajach: Holandii, Niemczech, Belgii, Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.

Od 2020 roku z powodzeniem obsługuje trasy między Europą a Hiszpanią, optymalizując swój system przekazywania ciężarówek za pomocą „Big Data” i sztucznej inteligencji.

Firmie udało się zapewnić wydajność transportu naziemnego zbliżoną do wydajności transportu drogą lotniczą w czterech korytarzach: środkowo-północna Hiszpania połączona z Dortmundem, hiszpańskie Levante połączone z krajami Beneluksu i Niemcami Zachodnimi, Levante do Polski oraz najnowszy, otwarty w tym roku, nowy korytarz łączący środkową Hiszpanię z Wielką Brytanią. Ten ostatni, to pierwszy korytarz Trucksters poza UE, łączący Barcelonę i północną Hiszpanię z Wielką Brytanią w 28-34 godziny, czyli o 50% szybciej niż dotychczasowy czas transportu drogowego na tym dystansie.

W 2022 r. Trucksters przetransportował ponad 600 w pełni załadowanych ciężarówek i przeprowadził prawie 2000 przekierowań. Ponadto, szybka ekspansja powiększyła również zespół do 103 osób.

Z oferty transportowej Trucksters korzysta już z sukcesem ponad 600 renomowanych hiszpańskich i międzynarodowych firm, takich jak Samsung, Bosch, LG, DHL i Nestlé.

Firma planuje stać się jednym z pierwszych operatorów długodystansowych przewozów towarowych korzystających z pojazdów elektrycznych. Trucksters, ma również na celu stanie się jednym z pierwszych operatorów dążących do osiągnięcia zerowej emisji, dzięki wykorzystaniu ciężarówek elektrycznych. Najbliższym celem firmy jest pełna elektryfikacja jednej z tras do końca 2023 roku.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments