Krakowska firma technologiczna Software Mansion S.A. przygotowuje się do dwóch wydarzeń: debiutu na NewConnect oraz technologicznej konferencji App.js Conf. Oba wydarzenia związane są ze strategią marketingową i employer brandingową spółki, której celem jest pozyskiwanie najlepszych talentów z rynku IT.

Software Mansion to firma założona 10 lat temu przez trzech programistów, zatrudnia obecnie ponad 200 osób. Specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania, głównie dla firm technologicznych z USA oraz w budowaniu narzędzi dla programistów.

Jak mówi prezes Software Mansion, Marcin Skotniczny, jeśli miałby określić misję firmy, byłoby to tworzenie unikatowego miejsca pracy, które wyróżnia się jakością projektów i podejściem do pracy programistów:

Praca to miejsce, w którym spędzamy prawie jedną trzecią życia, warto się skupiać, wobec tego na jakości takiego czasu. Chcemy tworzyć miejsce, w którym ludzie będą szczęśliwi. Dotyczy to zarówno tego, jak kształtujemy kulturę organizacji w firmie, ale też tego, jakie projekty wybieramy i jakie oprogramowanie tworzymy. Po pierwsze, ważne jest dla nas to, by wybrane projekty były możliwie zgrane z osobistymi celami ludzi, którzy z nami pracują. Po drugie, pilnujemy, żeby praca przy projektach była zorganizowana w możliwie sensowny sposób. Po trzecie, chcemy także ułatwiać pracę programistom, którzy niekoniecznie pracują dla nas, ale korzystają z technologii, które tworzymy. Stąd nasze zaangażowanie w open-source oraz budowę narzędzi dla programistów.

Obecnie Software Mansion najaktywniej działa w obszarach technologii mobilnych, procesowania multimediów budowaniu własnego frameworku Membrane oraz rozwijania narzędzi opartych na blockchainie.

App.js Conf

10-12 maja odbędzie się trzecia edycja App.js Conf organizowana przez Software Mansion. Konferencja skupia się na tematyce React Native – technologii, którą spółka współtworzy od

początkowych etapów, a która to używana jest do budowy tysięcy aplikacji mobilnych, takich jak Facebook, Instagram, Bolt czy Tesla.

Software Mansion aktywnie angażuje się w edukację oraz budowanie społeczności programistów wokół tej technologii. Zorganizowanie międzynarodowej konferencji było naturalnym dopełnieniem tych działań. W ramach konferencji można będzie wysłuchać prezentacji ekspertów z takich firm jak Meta (firma matka Facebooka), Microsoft czy Shopify. Spodziewana frekwencja to około 350 osób na miejscu w Krakowie,

Jesteśmy jedną z kilku firm na świecie, które mają największy wpływ na rozwój React Native, a na wydarzenie, które organizujemy, przyjedzie wiele innych prominentnych osób ze społeczności zbudowanej wokół tej technologii. W związku z tym App.js Conf to miejsce, na którym nierzadko podejmowane są decyzje i działania, które rzeczywiście kształtują kierunek rozwoju tej technologii. Jednocześnie na konferencję przyciągniemy programistów tej technologii nie tylko z Polski, ale też Europy, a nawet reszty świata. Na podstawie doświadczeń z poprzednich edycji wiemy, że organizacja tego wydarzenia skutecznie buduje naszą pozycję jako ekspertów, przyczynia się do pozyskania nowych projektów, ale ma też bardzo mocny efekt employer-brandingowy – komentuje Marcin Skotniczny, prezes Software Mansion.

Debiut na NewConnect

Planowany debiut na NewConnect jest kolejnym krokiem w szerszej strategii employer brandingowej Software Mansion. Pracownicy są bowiem podstawą wielu strategicznych decyzji firmy, również tej o wejściu na giełdę. Spółka od początku deklarowała, że debiut jest podyktowany chęcią wprowadzenia programu motywacyjnego opartego o akcje spółki.

W III kwartale 2022 wdrożył jego pierwszy etap przydzielając wszystkim pracownikom ok. 1,76% akcji. Zainteresowanie programem sprawiło, że w grudniu tego samego roku spółka przeprowadziła ofertę publiczną istniejących akcji, którą w większości nabyli pracownicy i ich bliscy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments