Od 8 maja do 30 czerwca mieszkańcy Warszawy będą mogli zobaczyć mnóstwo ludzi spacerujących z przenośnymi plecakami Apple, w ramach projektu przebudowy Map. W ciągu ostatnich kilku lat Apple przejechał miliony mil pojazdami wyposażonymi w zaawansowany sprzęt do rejestrowania obrazów i danych LiDAR, aby od podstaw przebudować mapę całego świata.
Nowa wersja map została już wprowadzona w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w kilku innych krajach, a w każdym roku aktualizujemy kolejne. Jako uzupełnienie naszego programu badań z użyciem pojazdów, do zbierania zdjęć i danych LiDAR w całej Warszawie – od 8 maja do 30 czerwca – wykorzystamy przenośne systemy w plecakach.
Rejestrowanie danych za pomocą tych plecaków może obejmować takie lokalizacje jak ulice przeznaczone wyłącznie dla pieszych, parki, place czy stacje tranzytowe, gdzie można wykorzystać dane do tworzenia map 2D. Jesteśmy przy tym zobowiązani do ochrony prywatności, na przykład zamazujemy twarze osób czy tablice rejestracyjne na zebranych obrazach przed ich publikacją.
Apple prowadzi badania z użyciem pojazdów na całym świecie – w celu zebrania danych i ulepszenia Map Apple i obsługi funkcji Rozejrzyj się. Badania te mogą być prowadzone przy wykorzystaniu sprzętu montowanego na zewnątrz pojazdów, a także iPhone’ów, iPadów lub innych urządzeń wewnątrz pojazdów. Możemy też okresowo odwiedzać i ponownie zbierać dane w niektórych lokalizacjach, aby zapewnić aktualność i najwyższą jakość map. Apple przeprowadza również badania za pomocą systemów przenośnych, w wybranych strefach dla pieszych (np. na niektórych ulicach w Norwegii, po których nie można jeździć). Niektóre badania stref pieszych, do zbierania danych, które można wykorzystać bezpośrednio w Mapach Apple — na przykład w funkcji Rozejrzyj się, wykorzystują przenośny system umieszczony w plecaku. Inne badania w strefach dla pieszych wykorzystują iPady, iPhone’y lub inne urządzenia. Badania stref dla pieszych pozwalają nam ulepszać i aktualizować Mapy Apple na obszarach, gdzie pojazdy nie mogą się poruszać, korzystając z tych samych zabezpieczeń prywatności, co pojazdy Apple Maps. Jesteśmy zobowiązani do ochrony prywatności, na przykład zamazujemy twarze i tablice rejestracyjne na zdjęciach publikowanych w funkcji Rozejrzyj się.