Mercedes-Benz Group AG rozpoczyna współpracę z ZYNC. W modelach spod znaku gwiazdy ta kalifornijska firma technologiczna po raz pierwszy na świecie wprowadzi swoją samochodową platformę cyfrowej rozrywki premium. Pozwoli ona na agregowanie szerokiej gamy cyfrowych treści – własnych i zewnętrznych – w ramach jednej, gotowej platformy.

ZYNC zapewni platformę, a także interfejs pomiędzy partnerami treści oraz istniejącym, kompatybilnym sprzętem Mercedes-Benz. Celem partnerstwa obu firm jest zaoferowanie klientom intuicyjnego dostępu do cyfrowej rozrywki, dopasowanego do unikalnego środowiska wewnątrz samochodów Mercedes-Benz, przy jednoczesnej maksymalizacji korzyści, jakie zapewniają rozwiązania UI/UX producenta luksusowych aut ze Stuttgartu – takie jak MBUX Hyperscreen. Dzięki ZYNC użytkownicy Mercedesów będą mogli uzyskać dostęp do szerokiej gamy renomowanych globalnych i lokalnych usług strumieniowego przesyłania treści innych firm. Pierwsze zastosowanie ZYNC zaplanowano na koniec tego roku – w EQS-ie i Klasie S w Europie. W 2023 r. platforma zostanie wprowadzona w kolejnych modelach i na następnych rynkach.

Niezależnie od tego, czy mowa o wiadomościach, sporcie, programach rozrywkowych czy filmach – jeśli chodzi o przesyłanie strumieniowe, użytkownicy przez większość czasu odbierają ulubione treści głównie za pośrednictwem urządzenia mobilnego lub telewizora. Środowisko wewnątrz samochodów Mercedes-Benz stwarza jednak specyficzne warunki pozwalające na zapewnienie wciągających, kinowych wrażeń przy odbieraniu audiowizualnych treści – wrażeń, które daleko wykraczają poza zwykłe odtwarzanie. Spektrum tych warunków sięga od rozmiaru, formatu i położenia ekranów przez indywidualne rozmieszczenie głośników aż po sposób nawigowania oraz rodzaj treści. Platforma ZYNC w całości koncentruje się na warunkach panujących we wnętrzu samochodu i harmonijnie integruje się z wyposażeniem Mercedes-Benz oraz obecnymi i przyszłymi systemami operacyjnymi producenta, dostarczając treści w sposób, który maksymalizuje wrażenia audiowizualne, zaangażowanie i łatwość użytkowania.

Za pośrednictwem zunifikowanego interfejsu użytkownika ZYNC oferuje strumieniowe przesyłanie wideo, treści na żądanie, interaktywne doświadczenia, lokalne programy (np. sport, wiadomości), gry i wiele więcej. Do wyboru jest tu ponad 30 usług przesyłania strumieniowego od wysokiej klasy partnerów: globalnych, regionalnych i lokalnych, a bezprzewodowa integracja dodatkowych partnerów i kanałów odbywa się na bieżąco. Większość z tych kanałów jest uwzględniona w ofercie i nie wymaga indywidualnej subskrypcji. Warunkiem koniecznym do korzystania z ZYNC jest aktywne konto Mercedes me w połączeniu z pakietem rozrywki MBUX, obecnie bezpłatnym przez rok od dokonania rezerwacji. Następnie można go odpłatnie przedłużyć poprzez portal Mercedes me (oferta może różnić się w zależności od rynku).

Chcemy zaoferować naszym klientom samochodową rozrywkę na wyjątkowym poziomie. Technicznie można to osiągnąć tylko dzięki połączeniu najlepszego sprzętu i najlepszego oprogramowania. Niezależnie od tego, czy chodzi o nasze programy z zakresu komfortu ENERGIZING, o innowacyjny MBUX Hyperscreen czy o Dolby Atmos – Mercedesy nie mają sobie równych i można doświadczać ich wieloma zmysłami. Dostęp do różnorodnych ofert strumieniowego przesyłania wideo za pośrednictwem ZYNC już wkrótce wywinduje naszą holistyczną obietnicę luksusu na jeszcze wyższy poziom. To dodatkowo podkreśla nasze dążenie do bycia liderem w dziedzinie samochodowego oprogramowania. – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialny za rozwój i zakupy oraz dyrektor ds. technicznych.

Dzięki naszemu partnerstwu z ZYNC Mercedes-Benz chce uwolnić pełen potencjał samochodowej rozrywki za pomocą wiodącego sprzętu, takiego jak MBUX Hyperscreen – poprzez przekształcenie go w portal, który rozszerza cyfrowe wrażenia MBUX poza sam samochód. Pomijając jeszcze płynniejszy, bardziej bezpośredni i spersonalizowany dostęp do własnych i zewnętrznych treści, na przykład od dostawców ZYNC, wzbogacenie o interaktywne usługi pomoże nam jeszcze bardziej pogłębić dialog z klientami i ich zaangażowanie. – dodał Magnus Östberg, dyrektor Mercedes-Benz Group AG ds. oprogramowania.

Specyficzne rozwiązanie maksymalizuje korzyści płynące z zaawansowanego wyposażenia Mercedes-Benz

Współpraca z ZYNC wykorzystuje i maksymalizuje nieodłączne korzyści, jakie zapewniają zaawansowane systemy multimedialne Mercedes-Benz, takie jak MBUX Hyperscreen, w zakresie interfejsu i doświadczeń użytkownika (UI oraz UX). Agregacja treści oznacza, że zewnętrzni partnerzy jednorazowo integrują się z platformą ZYNC. Wysoce skalowalna, natywna platforma chmurowa jest zoptymalizowana pod kątem niskich czasów opóźnień, które charakteryzują samochodowy sprzęt Mercedes-Benz.

W rzeczywistości oznacza to, że klienci będą mogli uzyskać dostęp do stale rosnącej gamy usług w ramach strumieniowej transmisji danych. Interfejsy są tak zoptymalizowane, aby jak najlepiej wykorzystać wizualną jakość i rozdzielczość zapewnianą przez określone systemy informacyjno-rozrywkowe oraz ich wyświetlacze. Zgodnie ze strategią oprogramowania Mercedes-Benz platforma ZYNC oferuje najlepsze w swojej klasie odtwarzanie wideo w samochodzie z uwzględnieniem adaptacyjnych przepływności i minimalnych wymagań w zakresie wbudowanej pamięci podręcznej. Sama platforma jest kompatybilna z wieloma formatami zarządzania prawami cyfrowymi (DRM).

Przyszłość samochodowej rozrywki skupiona na bezpieczeństwie

U podstaw wszystkich rozwiązań Mercedes-Benz w zakresie samochodowej rozrywki i treści wizualnych leży bezpieczeństwo na drodze. Partnerstwo z ZYNC nie jest tu wyjątkiem. Gdy samochód jest w ruchu, usługi transmisji strumieniowej zostają ograniczone, np. do ekranów dla pasażerów lub funkcji audio – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeśli chodzi o przyszłość, Mercedes-Benz jest przygotowany do udostępniania strumieniowej transmisji wideo, kiedy samochód pozostaje w ruchu, wszędzie tam, gdzie istnieje zgoda na warunkowo zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments