Firma DB Schenker przedstawiła swoje ambicje dotyczące budowy floty pojazdów elektrycznych napędzanych ogniwami paliwowymi (FCEV) we współpracy z hylane, startupem działającym w zakresie wynajmu. Jest on częścią DEVK i specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań wodorowych w sektorze logistycznym.

W czerwcu odbyło się spotkanie, na którym zaprezentowano pierwszy zamówiony przez DB Schenker samochód ciężarowy napędzany ogniwami paliwowymi. Spotkanie miało miejsce w Groningen w Holandii, na terenie firmy Hyzon, producenta samochodów ciężarowych napędzanych wodorem. Pojazd zostanie przekazany DB Schenker przez hylane do końca 2022 roku.

Ciągnik Hyzon o maksymalnej ładowności do 27 ton i zasięgu 400-500 km

Jestem zadowolony z postępów dotyczących testów pojazdu napędzanego wodorem do przewozów liniowych. To ważny krok na naszej drodze do transportu drogowego neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla. – mówi Helmut Schweighofer, CEO of DB Schenker Europe.

Jesteśmy dumni, że możemy wspierać pionierskie działania DB Schenker za pomocą naszych ciężarówek – mówi Sara Schiffer, Managing Director w hylane. „Partnerstwo z DB Schenker dowodzi, że hylane spełnia wysokie standardy, jakich wiodące firmy wymagają w zakresie zrównoważonego transportu. Wspólnie będziemy kontynuować prace nad upowszechnianiem ciężarówek napędzanych wodorem w Europie. – tłumaczy Sara Schiffer, Managing Director w hylane, i Helmut Schweighofer, CEO DB Schenker Europe.

DEVK/hylane i DB Schenker rozpoczęły współpracę prawie dwa lata temu. Obie firmy rozumieją znaczenie wodoru dla transformacji sektora transportowego, dlatego połączyły swoje siły.

Oprócz koncepcji wynajmu 360 stopni celem współpracy jest opracowanie kombinacji samochodu ciężarowego z naczepą typu swap-body. Ma ona przewozić nasz standardowy typ nadwozia swap-body o długości 7 820 mm. Jest to nowość na rynku i pozwoli nam na dekarbonizację bez utraty wydajności w naszej sieci transportu lądowego. – mówi Wolfgang Janda, Executive Vice President, Head of Network & Linehaul Management at DB Schenker.

Helmut Schweighofer i Sara Schiffer

W porównaniu z pojazdami akumulatorowo-elektrycznymi, w transporcie dalekobieżnym samochody ciężarowe napędzane ogniwami paliwowymi oferują szereg korzyści. Ich maksymalna ładowność jest większa, większy jest też zasięg, a proces tankowania porównywalny z pojazdami z silnikiem Diesla.

DB Schenker planuje rozpocząć z wybranymi klientami testy terenowe na kilku kierunkach na początku 2023 roku. Zamierza również rozszerzyć skalę i skomercjalizować działalność począwszy od trzeciego kwartału 2023 r., przy czym postępy w tym zakresie będą zależały od takich czynników, jak infrastruktura wodorowa i akceptacja rynku. DB Schenker, wraz ze swoimi przewoźnikami, dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku. Wykorzystanie zielonego wodoru (wodoru produkowanego przy użyciu odnawialnych źródeł energii) jest istotnym elementem strategii dekarbonizacji firmy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments