Pets Diag, firma z branży diagnostyki weterynaryjnej, jako jedyna na świecie wykonuje badanie EHAA obrazujące stan zdrowotny i tendencje chorobowe czworonoga na podstawie analizy jego sierści. Usługa realizowana jest w systemie e-commerce, toteż z badania mogą skorzystać już zwierzęta z całego świata.

Kilka tygodni temu podpisano kolejną współpracę z partnerem w Niemczech, ZEA, a lada moment spółka zadebiutuje na rynku indyjskim. Dzięki wsparciu nowych akcjonariuszy Pets Diag zintensyfikuje działania za granicą, rozszerzy usługę testowania o kolejną grupę – koty oraz wprowadzi linię suplementów dla psów.

Katowicka spółka Pets Diag od początku stawia na ekspansję międzynarodową. Procedura badawcza oparta na analizie sierści zwierzęcia wykonanej po przesłaniu próbki w kopercie i odebraniu wyników on-line sprawia, że każdy opiekun i hodowca, bez względu na miejsce zamieszkania, może przebadać swoje zwierzę, a następnie skonsultować wyniki u najlepszych specjalistów z całego świata. Ponad rok od debiutu, badanie jest już dostępne w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, USA, ZEA i Chinach. W marcu br. Pets Diag nawiązało współpracę z Beste Kumpels, znanym i cenionym sklepie zoologicznym w Niemczech. W kwietniu badanie pojawi się również w ofercie Furry Friends, serwisie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który świadczy usługi kompleksowej opieki nad zwierzętami domowymi.

Firma promowała już badanie na marcowym wydarzeniu Dog Park Event w Dubaju, gdzie spotkało się ono z dużym zainteresowaniem. W tym momencie trwają szkolenia personelu arabskiej firmy. Największy przełom nastąpi jednak w związku z obecnością na rynku indyjskim.

Marcin Maciąg, CEO i współtwórca Pets Diag

Rynek indyjski to nasze największe odkrycie minionych miesięcy. W tym momencie rozmawiamy z trzema potencjalnymi partnerami, a szczęśliwego finału spodziewam się jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Dopełnimy tym samym katalog największych i najbardziej perspektywicznych rynków dla branży pet care, co znacząco przyczyni się do wzrostu skali naszego biznesu, a jednocześnie przyczyni się do bezpiecznej dywersyfikacji przychodów w przyszłości. – informuje Marcin Maciąg, CEO i współtwórca Pets Diag.

Z uwagi na debiut badania dla kotów oraz rosnące zainteresowanie badaniami za granicą, Zarząd przewiduje potrojenie przychodów w 2022 roku względem 2021 roku. Z kolei sama liczba badań wzrośnie z 2 tys. do 6,5 tys. analiz. Plany Pets Diag mocno korelują z prognozami wzrostu dla rynku diagnostyki weterynaryjnej. Zgodnie z raportem MartketsandMarkets1 sektor w skali globalnej osiągnie 3,9 mld USD do 2026 r. z szacowanych 2,5 mld USD w 2021 r., przy CAGR 9,4 proc. Niezależnie, zauważalny wzrost czeka także globalny rynek suplementów dla zwierząt, gdzie wartość rynku opiewa na sumę 1,47 mld USD w 2020 r. Oczekuje się, że w latach 2021–2028 rynek będzie rosnąć w średnim rocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 5,9 proc.2. Główne powody to rosnąca populacja zwierząt domowych i hodowlanych, w konsekwencji wzrost liczby zachorowalności i związane z tym wydatkami na ich zdrowie.

To lekarze weterynarii i hodowcy zabiegali o badanie EHAA

Idea badania EHAA rodzi się w spółce Lifeline Diag, która od 2012 roku przeprowadza analizę pierwiastkową włosa ludzkiego – badanie EHA. Wysokie zainteresowanie ze strony branży weterynaryjnej sprawiło, że Marcin Maciąg – właściciel laboratorium, nawiązuje współpracę z Uniwersytetem Rolniczym w Krakowie, by wspólnie opracować analogiczne badanie dla psów. Prace nabierają rozpędu w 2019 r., kiedy to celowa spółka Pets Diag otrzymuje grant 800 000 zł z NCBiR, a kolejne 200 000 zł dokłada Fundusz ABAN. W 2021 r. laboratorium startuje z komercyjnym badaniem EHAA dla psów i koni.

Posiadaliśmy własne zwierzęta, a jednocześnie otrzymywaliśmy sygnały od hodowców i weterynarzy, którzy słyszeli o naszym badaniu włosa ludzkiego. Nie pozostało nam nic innego, jak posiadając własne laboratorium i wykwalifikowaną kadrę, zaprosić do współpracy ekspertów akademickich i dietetyków zwierzęcych, by opracować metodologię badawczą i określić wartości referencyjne. Rezultat wstępnych badań przyniósł nam wsparcie ze strony agencji rządowej i funduszu inwestycyjnego. Z badaniem na rynek weszliśmy w 2021 roku, jednak jestem przekonany, że prawdziwy rozwój dopiero przed nami. – mówi Maciąg.

Pokrótce, badanie EHAA obrazuje wartość oraz proporcję pierwiastków odżywczych i toksycznych występujących w organizmie pupila, które w krótkim okresie mogłyby być przyczyną poważnych schorzeń i chorób. Równocześnie poinformuje, czy stosowana dieta dostarcza zwierzętom wszystkich niezbędnych składników mineralnych, których brak lub nadmiar może powodować lub nasilać dolegliwości, związane m.in. z alergią, problemami trawiennymi, skórnymi, czy otyłością i jej nawrotami.

W Polsce nie ma innego laboratorium wykonującego identyczną usługę dla zwierząt. Na świecie metoda badawcza polegająca na analizie składu mineralnego sierści jest znana, aczkolwiek żaden ośrodek nie ma potwierdzonych badaniami naukowymi wartości referencyjnych.

Finał zbiórki społecznościowej

Perspektywa rozwoju branży pet care i rosnące zainteresowanie badaniem EHAA skłoniły Zarząd do szybkich inwestycji, które pozwolą zająć Pets Diag pozycję wyraźnego lidera w sektorze diagnostyki weterynaryjnej, gdzie konkurencja praktycznie nie istnieje. W tym celu, Pets Diag S.A. uruchomiło publiczną emisję akcji o wartości niemal 1 mln zł, co stanowi 9,37 proc. wszystkich akcji. Oferta jest prowadzona w ramach kampanii crowdfundingowej, realizowanej na platformie Beesfund i trwa do 10 kwietnia br. Szczegółowe warunki oferty są prezentowane na stronie emisja.petsdiag.com.

Głównym celem w perspektywie 3-4 lat spółki jest zbudowanie solidnych fundamentów biznesowych i uzyskanie pozycji jednego z globalnych liderów w branży pet care, świadczącego kompleksową usługę zintegrowanego systemu żywienia zwierząt domowych. Pozyskane w ramach emisji finansowanie chcemy przede wszystkim przeznaczyć na szybkie wprowadzenie analogicznego i oczekiwanego badania dla kotów. Po drugie, rozbudowę sieci międzynarodowej dystrybucji. Ostatni cel to wprowadzenie linii suplementów dla psów będącej odpowiedzią na wyniki naszych badań – mówi Marcin Maciąg, i dodaje: – Z pełnym przekonaniem mogę zapewnić wszystkich, że posiadamy stabilny biznes z wartościowym produktem, który z powodzeniem oferujemy na perspektywicznym rynku pet care w Polsce i za granicą. Wszelkie analizy i raporty branżowe tylko potwierdzają słuszność przyjętej przez nas strategii rozwoju. Dlatego szczerze zapraszam wszystkich na nasz pokład, gdyż to ostatni moment, by do nas dołączyć. Głęboko wierzę, że to właśnie zbudowanie aktywnej społeczności wokół nas zintensyfikuje budowę polskiej marki opartej na trosce o zdrowie zwierząt.

Poza wpływem na rozwój firmy, dla nowych akcjonariuszy czekają różnorodne benefity. W przygotowanych pakietach inwestycyjnych, gdzie minimalny pułap wynosi 218,88 zł, znalazły się m.in. darmowe badania EHAA dla pupili, dostęp do zamkniętych webinarów z ekspertem, Gadget Box do wyboru czy przedpremierowy voucher na badanie dla kota. Akcjonariusze, którzy zdecydują się przekazać wyższe kwoty, otrzymają zaproszenie VIP na Cavaliada w Warszawie, jak również możliwość udziału w zamkniętym spotkaniu integracyjnych akcjonariuszy z Zarządem.

Spółka ma także jasno sprecyzowaną politykę dywidendową, która zakłada wypłatę świadczenia już za 2024 rok. W perspektywie 3-4 lat, w ramach możliwości wyjścia z inwestycji, spółka bierze pod uwagę zarówno debiut na NewConnect, pojawienie się inwestora strategicznego, ale także wykup akcji.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments