Produkty SUPERSONIC są dostępne już w 14 europejskich krajach. W ubiegłym miesiącu spółka uruchomiła e-sklep w języku niemieckim.

SUPERSONIC Food tworzy pełnowartościowe, zrównoważone posiłki oraz funkcjonalne napoje bazujące w 100 proc. na naturalnych składnikach. Ich receptura została opracowana przez naukowców i dietetyków z myślą o zdrowiu oraz efektywności osobistej.

Jako jedyna marka na świecie z tego segmentu w swoich produktach posiada najlepiej wchłanialne, płynne bioestry kwasów tłuszczowych Omega 3-6-9 oraz polski Novel Food (tzw. nowa żywność) – unikalny, przebadany i certyfikowany szczep drożdży Yarrowia Lipolytica, posiadający szereg cennych właściwości immunomodulujących, prebiotycznych i antyoksydacyjnych.

Nasze produkty są dostępne już w 14 europejskich krajach, jednak aktywne działania marketingowe i sprzedażowe prowadziliśmy do tej pory wyłącznie na priorytetowym dla nas rynku polskim. W ubiegłym miesiącu uruchomiliśmy e-sklep w języku niemieckim i rozpoczęliśmy realizację intensywnych aktywności reklamowych. Niemcy i kraje Beneluksu są jednymi z największych rynków żywności funkcjonalnej w Europie, więc potencjał sprzedażowy jest bardzo duży. Wierzymy, że tamtejsi świadomi i wymagający konsumenci docenią wysoką jakość naszych produktów. Pierwsze dane wyglądają obiecująco — obecnie rynki: niemiecki, belgijski, holenderski i luksemburski odpowiadają za 10 proc. całości naszej sprzedaży. W przyszłym roku planujemy fizyczną ekspansję na kolejnych 5 rynków europejskich, m.in. francuski, austriacki i brytyjski. – mówi Mateusz Załubski, chief of growth i cofounder SUPERSONIC Food.

Kolejne sieci i premiera ready-to-drink

Firma rozwija także kolejne kanały sprzedaży w Polsce. Do niedawna produkty SUPERSONIC Food można było kupić wyłącznie w e-sklepie. Od początku października br. Brain Coffee, Calm Cacao, Beauty i Performance Izotonic są również dostępne w sieci Carrefour BIO. Z kolei w listopadzie firma podpisała umowę z Calypso na sprzedaż swoich produktów w klubach fitness i siłowniach sieci. Już niedługo ich klienci będą mogli kupić posiłki tworzone na miejscu na bazie Food Powder.

Zależy nam na rozwoju kanału retail, ponieważ zgodnie z naszymi prognozami pozwoli nam to zwiększyć przychody o ok. 25 proc. w perspektywie roku. Obecnie jesteśmy na etapie testowania współpracy z Carrefour BIO i prowadzimy rozmowy z kolejną dużą siecią, zainteresowaną wprowadzeniem naszych produktów. – podkreśla Tomasz Teresak, chief of business development oraz współzałożyciel SUPERSONIC Food.

Do końca 2021 r. w ofercie SUPERSONIC Food oficjalnie zadebiutuje innowacyjny produkt w formie Ready-to-Drink. Będzie to pełnowartościowy, zbilansowany i niewymagający chłodzenia posiłek w wygodnej butelce, którą wystarczy odkręcić, aby go spożyć. Produkt będzie w 100 proc. roślinny i będzie stanowił źródło białka, węglowodanów złożonych, zdrowych tłuszczy omega 3-6-9, błonnika, a także wszystkich niezbędnych dla zdrowia witamin i składników mineralnych.

Będzie to pierwszy na polskim rynku idealnie zbilansowany posiłek w butelce. Dzięki kaloryczności wynoszącej ok. 400 kcal zapewni sytość na 2-3 godziny, analogicznie do średniej wielkości pełnowartościowego posiłku. Produkt stworzyliśmy z myślą o osobach, które chcą się odpowiednio odżywiać, ale jednocześnie nie mają czasu lub ochoty na gotowanie, lub przygotowywanie shake’ów. – mówi Krzysztof Kozak, CEO i cofounder SUPERSONIC Food.

Od lewej: Krzysztof Kozak, Tomasz Teresak, Mateusz Załubski

Nowe inwestycje i rosnący rynek

W grudniu ub.r. firma zamknęła rundę seed, pozyskując od aniołów biznesu i funduszu VC Knowledge Hub Starter blisko 2,6 mln zł na dalszy rozwój. Inwestycje w technologię, rozwój oferty, zespół oraz działania sprzedażowe pozwoliły SUPERSONIC Food wyjść z segmentu produktów zastępujących posiłki i postawiać kolejny krok na biznesowej ścieżce rozwoju – rynku żywności funkcjonalnej.

Rozpoczynaliśmy działalność, oferując Food Powder zastępujący posiłki, jednak bardzo szybko rozwinęliśmy ofertę. Obecnie w sprzedaży mamy również roślinne izotoniki, innowacyjne kakao oraz kawę, a niebawem także posiłki RTD. Każdy z nich ma inny, korzystny wpływ na nasze samopoczucie, wygląd i zdrowie, dzięki unikalnym kombinacjom naturalnych składników. W krótkim czasie weszliśmy więc na rynek żywności funkcjonalnej i planujemy się na nim rozgościć. Zauważyli to też inwestorzy, chcący wesprzeć nasz rozwój w ramach kolejnej rundy. Planujemy w jej ramach pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczymy na inwestycje w rozwój laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne. – dodaje Kozak.

W 2020 r. rynek produktów zastępujących posiłki był wyceniany na ponad 11 mld USD i zgodnie z szacunkami w latach 2021-2026 będzie rósł w tempie 7,6 proc. rocznie. Z kolei wartość rynku żywności funkcjonalnej w 2019 r. była szacowana na ponad 178 mld USD. Zgodnie z przewidywaniami do 2027 r. jego wartość powinna wynieść ponad 268 mld USD, przy rocznym wzroście na poziomie 6,7 proc.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments