ELKO Group dynamicznie rozwija się w Polsce. Skumulowany wskaźnik wzrostu
(CAGR), w latach 2017-2020 dla polskiego rynku wyniósł 59,2 proc. Obecnie grupa pracuje nad pozyskaniem nowych, kluczowych partnerów do współpracy na polskim rynku.

„Trwają zaawansowane rozmowy z retailerami sieciowymi, którzy są liderami rynku. Jednocześnie pracujemy nad włączeniem do naszego portfolio i linii produktowych globalnych marek IT i elektroniki użytkowej. Ostatnio dołączyły m.in. MSI, Netac i Intenso, kolejne partnerstwa są już w przygotowaniu – powiedziała Olha Lizurej, Managing Director, ELKO Poland i dodała: Zamierzamy rozwijać usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw przez współpracę z sieciowymi retailerami oraz dzięki elastycznej, zindywidualizowanej ofercie, która wyróżnia ELKO.

ELKO Group, dystrybutor produktów i rozwiązań IT działający w Europie oraz Polsce,
osiągnął 2,2 mld USD przychodu w 2020 roku (wzrost o 16,06% r/r).
To największy roczny przychód w historii łotewskiej firmy, założonej w 1993 roku.
W 2020 roku ELKO odnotowało wzrosty sprzedaży na wszystkich 11 rynkach. Rekord padł
w Szwecji, gdzie przychody ze sprzedaży wzrosły o 143 proc. w ujęciu rok do roku.

Siedziba ELKO w Rydze

Pandemia: większy popyt na IT i problemy z dostawami

„Jednym z czynników stymulujących popyt na rozwiązania IT była wymuszona przez pandemię digitalizacja wszystkich sfer życia, przede wszystkim pracy i edukacji. – Praca z domu i przebywanie w izolacji sprawiły, że wzrósł popyt na produkty, które wcześniej nie znajdowały się na liście podstawowych potrzeb – komentuje Svens Dinsdorfs, CEO ELKO Group.

Z drugiej strony, pandemia i obostrzenia, które zaburzyły przepływ usług i towarów w światowej gospodarce, sprawiły, że podaż rozwiązań IT stała się nieprzewidywalna.

Na rynku brakuje obecnie większości podstawowych komponentów, takich jak HDD, SSD, VGA, CPU. Zaburzenie ciągłości łańcuchów dostaw sprawia, że rynek staje się nieprzewidywalny. Musimy szybko dostosowywać się do zmian, tak by sprostać wymaganiom klientów. Emisja obligacji na kwotę 20 mln euro wiosną tego roku zapewniła nam kapitał obrotowy. Pozwoliła odpowiednio zareagować na wysokie zapotrzebowanie rynku na IT i elektronikę użytkową oraz przezwyciężyć zakłócenia w łańcuchu dostaw i rosnące koszty logistyki – dodaje Svens Dinsdorfs.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments