Przesunięcie premiery Cyberpunk 2077 sprawia, że gra ominie dwa ważne okresy sprzedażowe (Black Friday, mikołajki) co może negatywnie wpłynąć na sprzedaż, ocenili analitycy BDM.

Gra „Cyberpunk 2077” jest gotowa, o czym świadczy zakończenie procesu jej certyfikacji, niemniej jednak trwają wciąż prace nad podnoszeniem jej jakości – stąd decyzja o przełożeniu premiery gry o 21 dni do 10 grudnia, podał CD Projekt. Spółka podkreśla, że najważniejszym wyzwaniem jest konieczność przygotowania i przetestowania dziewięciu odrębnych wersji gry.

Dwa poprzednie przesunięcia odbieraliśmy w sposób neutralny, tym razem jednak uważamy, że mimo iż jest to lepsza decyzja od wydania niegotowej (niewyczyszczonej z błędów) gry to z premierą 10.12.2020 mijają dwa ważne okresy sprzedażowe (Black Friday, mikołajki) co może negatywnie wpłynąć na sprzedaż „CP2077”. Ponadto istnieje ryzyko, iż błędy, z którymi mierzy się CDR są na tyle poważne, że dodatkowe 21 dni okażą się zbyt małym buforem czasu aby je naprawić, stąd nie chcąc ominąć najważniejszego okienka (święta) i doprowadzić do czwartego przesunięcia wyda grę, która będzie nie do końca „wypolerowana”, co może wpłynąć na słabszą ocenę graczy i tym samym na gorszą monetyzację tytułu. Zwracamy również uwagę, iż zespół pracujący nad Cyberpunkiem znajduje się w mocnym crunchu, co przełoży się na wyższe koszty produkcji. W związku z wydłużeniem okresu do premiery urosną również koszty związane z marketingiem gry” – ocenili analitycy BDM.

Niektórzy spośród was mogą zastanawiać się, jak dzisiejszy komunikat ma się do informacji, że gra już jakiś czas temu osiągnęła status ‚gold’. Zakończenie procesu certyfikacji – równoznaczne z osiągnięciem statusu ‚gold’ – oznacza, że gra jest gotowa, może zostać ukończona i zawiera całą planowaną zawartość. Nie oznacza natomiast, że zaprzestaliśmy prac związanych z podnoszeniem jej jakości. Wręcz przeciwnie – na tym koncentrują się wysiłki, które doprowadzą do wydania tzw. Day 0 patcha w dniu premiery. To właśnie ten etap projektu został przez nas niedoszacowany” – napisali wiceprezes Marcin Iwiński i członek zarządu Adam Badowski w oświadczeniu zamieszczonym na profilu spółki na Twitterze.

Podkreślili, że najważniejszym wyzwaniem, z jakim spółka musi się obecnie zmierzyć jest jednoczesna premiera gry na konsole bieżącej generacji, konsole nowej generacji oraz PC, co oznacza konieczność przygotowania i przetestowania dziewięciu odrębnych wersji (Xbox One/X, wersji kompatybilnych z Xbox Series S|X, PS4/Pro, wersji kompatybilnej z PS5 oraz PC i Stadia), jednocześnie pracując „z domu”.

Biorąc pod uwagę fakt, że w toku produkcji ‚Cyberpunk 2077’ zaczął być traktowany niemal jak gra dedykowana na nową generację konsol, musimy upewnić się, że wszystko działa, jak należy. Wiemy, że – biorąc pod uwagę skalę i złożoność projektu – 21 dni może się wydawać krótkim okresem, ale zaufajcie nam, wystarczającym” – podsumowali członkowie zarządu.

CD projekt podał w komunikacie, informując o przesunięcie daty premiery, że decyzja ta wynika ze złożoności finalnych procesów optymalizacji działania gry na dziewięciu platformach obecnej i przyszłej generacji Xbox One/X, wsteczna kompatybilność na Xbox Series S/X, PlayStation 4/Pro, wsteczna kompatybilność na PlayStation 5, PC, Stadia, na których zostanie wydana oraz testowania jej na tych platformach w warunkach dużego rozproszenia zespołu produkcyjnego. Wskazane działania wymagają zapewnienia dodatkowego czasu ze strony spółki.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments