Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 7-11 czerwca br.

Live Motion Games: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zatwierdziła dokument informacyjny spółki Live Motion Games. Spółka liczy na debiut na NewConnect jeszcze w tym miesiącu. „Czekamy na wyznaczenie przez GPW pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki. Są duże szanse, że debiut na NewConnect nastąpi w czerwcu. Obecność na rynku publicznym z pewnością pozwoli nam na dotarcie do szerokiego grona nowych inwestorów oraz wzmocni wizerunek naszej spółki w oczach potencjalnych partnerów biznesowych” – powiedział prezes Michał Kaczmarek. Źródło: ISBnews

The Dust: Spółka ustaliła cenę emisyjną akcji serii F w wysokości 14 zł za akcję. W ramach publicznej emisji akcji, z której spółka zamierza pozyskać 5 mln zł netto, inwestorom indywidualnym zaoferowanych zostanie 199 000 akcji serii F, a inwestorom instytucjonalnym 101 000 akcji. Jednocześnie poinformowano, że oferujący (tj. Me & My Friends), w związku z wynikami procesu budowy księgi popytu, postanowił o odstąpieniu od przeprowadzenia oferty sprzedaży akcji serii A1. W związku z powyższym, na podstawie Memorandum Informacyjnego oferowane będą wyłącznie akcje serii F spółki. Źródło: ISBnews

Ten Square Games: Zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych związanych z dalszym rozwojem. „Celem tego procesu jest wybór najlepszego sposobu realizacji długoterminowej strategii spółki, polegającej na dalszym rozwoju i maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. W trakcie przeglądu Ten Square Games będzie kontynuować realizację dotychczasowej strategii, działań i projektów. Zarząd będzie brał pod uwagę różne opcje strategiczne, w tym pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego” – podala spółka. Źródło: ISBnews

CI Games: Spółka zapowiada kilka nowych dodatków w najbliższych tygodniach do gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” i liczy, że tytuł ten stanie się „long sellerem”. Spółka nie planuje wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy za 2021 r.”Wkrótce pojawi się nowa, duża mapa dostępna bez dodatkowych opłat [do gry 'SGWC2′]. W każdym tygodniu przez kilka kolejnych pojawiać się będą również nowe DLC. Zespół pracuje nad wersją PS5 i mam nadzieję, że nie długo podamy datę jej premiery. Więcej na dzień dzisiejszy powiedzieć w tym temacie nie mogę” – powiedział Marek Tymiński podczas czatu na „GPW Wall Street 25 online”. Źródło: ISBnews

CI Games: Łączne skonsolidowane przychody ze sprzedaży gry „Sniper Ghost Warrior Contracts” w okresie od dnia premiery, tj. 22 listopada 2019 r., do 31 marca 2021 r. wyniosły 69,4 mln zł. „Marża zysku ze sprzedaży (marża po kosztach produkcji na nośnikach fizycznych) wyniosła 59 mln zł, z czego 40% zostało wygenerowane przez sprzedaż na nośnikach fizycznych i 60% przez sprzedaż cyfrową” – podała spółka. Źródło: ISBnews

CI Games: Łączny wolumen sprzedaży gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” (SGWC 2) w wersji na platformy Xbox wzrósł w ciągu dwóch dni od dnia premiery (z wyłączeniem pre-orderów) o ok. 177% w stosunku do wyników sprzedaży „Sniper Ghost Warrior Contracts 1” (SGWC 1) w 2019 r. w analogicznym okresie po premierze. Źródło: ISBnews

CI Games: Liczba sprzedanych pre-orderów gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” (SGWC 2) wzrosła o ok. 30% w stosunku do wyników sprzedaży pre-orderów „Sniper Ghost Warrior Contracts 1” (SGWC 1) w 2019 r. Łączny wolumen sprzedaży „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” w ciągu dwóch dni od dnia premiery z wyłączeniem pre-orderów wzrósł o ok. 118% w stosunku do wyników sprzedaży „Sniper Ghost Warrior Contracts 1” w 2019 r. Źródło: ISBnews

11bit studios: Spółka liczy na podpisanie 1-2 umów wydawniczych i chce zapowiedzieć także dwa tytuły nowych własnych gier do końca tego roku. Kumulacja premier gier oczekiwana jest przez spółkę w okolicach 2023 roku. „W sierpniu będziemy w stanie pokazać oficjalnie jeden z naszych tytułów. Będziemy starali się w tym roku zapowiedzieć jeszcze jeden tytuł” – zapowiedział prezes Przemysław Marszał. Źródło: ISBnews

T-Bull: Spółka zależna Supernova Studio zawarła z inwestorem umowę wykonawczą dotyczącą współfinansowania trzeciego projektu gry symulatorowej na PC (projektu nr 3). Umowa wykonawcza, zgodnie z umową ramową z 11 maja 2021 roku, została podpisana 10 czerwca 2021 r. Źródło: ISBnews

Gamivo: Na platformie transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych spółka wdrożył chatbota, który w kompleksowy sposób automatyzuje komunikację z klientami. „Wielokrotnie podkreślam fakt, że to właśnie dzięki procesom automatyzującym platformę możemy sprawnie obsługiwać dużą liczbę klientów przy optymalnym poziomie zasobów. To bezpośrednio przekłada się na niskie koszta, dzięki czemu możemy zaoferować konkurencyjną cenowo ofertę dla sprzedawców oraz kupujących” – powiedział prezes Mateusz Śmieżewski. Źródło: ISBnews

All In! Games: Spółka aktywnie pracuje nad pozyskaniem ok 7-8 projektów wydawniczych, ale obecnie to gra „Chernobylite” jest jej głównym projektem, poinformował prezes Piotr Żygadło. „Jesteśmy zainteresowani i w sposób aktywny działamy nad pozyskaniem około 7-8 projektów” – powiedział Żygadło. Źródło: ISBnews

Duality: Data premiery pełnej wersji gry „Accident” na platformie Steam została ustalona na 22 lipca. Natomiast premiera dodatku pt. „Amerykan Dream” do gry „BarnFinders” ukaże się  22 czerwca 2021 r..  Cena jednostkowa gry „Accident’ została ustalona na 14,99 USD, a dodatku na 11,99 USD. Źródło: ISBnews

PunkPirates: Rada nadzorcza powołała dotychczasowego członka zarządu ds. rozwoju Leszka Krajewskiego do pełnienia funkcji prezesa zarządu oraz powołała do składu zarządu Małgorzatę Katarzynę Grużewską powierzając jej funkcję wiceprezesa. Wcześniej RN odwołała ze składu zarządu spółki Macieja Krzysztofa Hazubskiego oraz Wojciecha Przyłęckiego. Źródło: ISBnews

Render Cube: Spółka rozpoczęła ofertę publiczną łącznie do 136 900 akcji w trybie subskrypcji i sprzedaży skierowanej do inwestorów obejmujących i nabywających akcje za minimum 100 tys. euro. Cena jednej akcji zostanie ustalona w drodze budowy księgi popytu, która potrwa od dziś do 23 czerwca 2021 r. i wyniesie między 150 a 200 zł. Trwająca oferta publiczna obejmuje do 98 tys. obecnych akcji zwykłych na okaziciela serii A sprzedawanych przez oferujących oraz 38,9 tys. nowych akcji zwykłych na okaziciela serii B emitowanych przez spółkę. Źródło: ISBnews

Moonlit: Spółka zawarła umowę licencyjną z Marcinem Ciepierskim oraz Wojciechem Bułhakiem współtworzącymi pracownię modelarską w ramach prowadzonej spółki cywilnej pod nazwą Arma Hobby. „Podpisana umowa nie przewiduje zobowiązania pieniężnego ze strony spółki, a na jej podstawie będzie miała możliwość wykorzystywania w swojej produkcji 'Model Builder’ utworów Arma Hobby w postaci 9 autorskich modelarskich replik klasycznych samolotów” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Baked Games: Spółka zakłada debiut na NewConnect na koniec II kw. lub początek III kwartału bieżącego roku, poinformował ISBtech prezes Przemysław Bieniek. „Zamierzamy dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect pod koniec II lub na początku III kw. br. Dokument Informacyjny jest procedowany i na obecnym etapie wymaga jedynie drobnej aktualizacji. Proces jest w toku, pracujemy bardzo intensywnie” – powiedział ISBtech Bieniek. Studio pracuje jednocześnie nad wydaniem pełnej wersji „Prison Simulator”. Źródło: ISBnews

Skinwallet: Spółka zdecydowała o wejściu na rynek tokenizacji w oparciu o technologię blockchain (non-fungible tokens, „niezmienialne tokeny”). Ponadto Skinwallet planuje w II poł. 2021 r. zintensyfikować pracę nad modelem swojej platformy w sieci Web3. „NFTs to unikalne aktywa cyfrowe, to jeden z najgłośniejszych trendów cyfrowych ostatnich miesięcy. Dzięki swojej unikalności i łatwości weryfikacji mogą funkcjonować jako dowód autentyczności i własności w ramach sfery cyfrowej. W praktyce umożliwiają m.in. poświadczenie oryginalności cyfrowych przedmiotów. W świecie esportowym wykorzystywane są m.in. jako nowe sposoby monetyzacji gier i zupełnie nowe strumienie przychodów dla ich twórców i wydawców” – podała spółka. Źródło: ISBnews

BoomBit: Łączne przychody Grupy BoomBit z gier osiągnęły w maju rekordowe 28 mln zł (+30% m/m). Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła w maju blisko 29 mln. Koszty marketingu wyniosły 17,5 mln zł (+ 39% m/m), a koszty prowizji platform 1,7 mln zł (+ 20% m/m). Przychody pomniejszone o koszty pozyskiwania graczy (user acquisition, UA) i prowizje platform wyniosły rekordowe 8,8 mln zł (+16%). Źródło: ISBnews

Gaming Factory: Gra „Castle Flipper” w ciągu tygodnia od premiery na platformie Steam sprzedała się w łącznej liczbie ok. 16 tys. kopii, tym samym, według szacunków spółki, zwróciły się wszystkie koszty jej produkcji i marketingu. Spółka zwróciła uwagę na niską stopę refundowanych egzemplarzy gry – wyniosła ona 5% w porównaniu do dwa razy wyższej średniej zwrotów Steam. Właścicielem praw autorskich gry jest Gaming Factory, który wraz Ultimate Games jest jej współwydawcą. Producentem gry jest Pyramid Games. Źródło: ISBnews

T-Bull: Spółka zależna Supernova Studio zaprezentowała na platformie Steam 8 czerwca zapowiedź nowej gry „Coffee Bar Renovator”. Producentem gry jest Supernova a wydawcą T-Bull. Źródło: spółka 

Play2Chill: Ponad 86% pozytywnych ocen w 72 godziny po premierze zanotował prolog „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” z portfolia produkcyjnego Play2Chill. W tym czasie grę pobrało przeszło 52 tys. użytkowników platformy Steam. Peak graczy wyniósł ponad 640 osób. Premiera pełnej wersji gry na PC planowana jest w III kw. 2021.  Źródło: spółka 

Pyramid Games: Pecetowa wersja „Castle Flipper”, hybrydy renovatora i buildera, w ciągu pierwszego tygodnia od premiery sprzedała się w nakładzie prawie 16 tys. kopii. Za produkcję tytułu odpowiada studio Pyramid Games. Właścicielem praw autorskich gry jest Gaming Factory. Projekt został wydany przez Ultimate Games. Spółki na bieżąco rozwijają tytuł i wprowadzają do rozgrywki nowe aktualizacje. Źródło: spółka 

Game Island: Studio specjalizujące się w gatunku survival-immersive, pod koniec kwietnia zapowiedziało na platformie Steam produkcję „Serum”. 4 czerwca br., półtora miesiąca później, gra znalazła się na liście global top Wishlist platformy Steam, dołączając do najbardziej oczekiwanych przez użytkowników tytułów. Spółka planuje zaprezentować demo swojej produkcji w I kw. 2022 r. Wydawcą gry jest The Dust. Źródło: spółka 

BTC Studios: Zgodnie z prognozą sprzedażową zrealizowaną przez NPD Group, oddział EEDAR, sprzedaż gry „Zorro The Chronicles” wyniosła blisko 0,5 mln egzemplarzy w pierwszym roku od premiery tytułu. Badanie zakładało sprzedaż gry „Zorro The Chronicles” głównie w dystrybucji za pomocą nośników elektronicznych. Prognozowany przez NPD przychód w tych kanałach to ponad 10 mln euro w pierwszym roku od premiery. Źródło: spółka

Two Horizons: Producent gier z gatunku symulatorów i renowatorów, który należy do grupy kapitałowej notowanego na NewConnect studia The Dust, zaprezentuje w przyszłym tygodniu wersję demonstracyjną wyczekiwanego przez graczy tytułu „Hotel Renovator”. Demo produkcji zostanie zaprezentowane podczas letniej edycji festwalu Next na platformie Steam i będzie możliwe do pobrania już od 16 czerwca. Źródło: spółka

Shockwork Games: Spółka zakończyła prace nad wersjami gry „Alder’s Blood”, przeznaczonymi na platformy PS4 i Xbox One, a obie wersje gry zostały przekazana do wydawcy. Gra w wersjach na platformy PS4 i Xbox One zostanie wydana pod koniec II lub na początku III kw. 2021 r.  Źródło: spółka

ConsoleWay: Spółka z grupy Ultimate Games specjalizująca się w portowaniu gier na konsole przeniesie tytuł „Farm Manager 2021” na platformy Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4, Xbox series i PlayStation 5. Spółka planuje dołączyć do spółek notowanych na NewConnect do końca br. Źródło: spółka

Demolish Games: Spółka z grupy Ultimate Games zapowiedziała nowy projekt: „Airship Captain”, w której gracz wciela się w rolę kapitana steampunk”owego sterowca. Gra ukaże się w wersjach dedykowanych platformom PC oraz VR. Spółka planuje debiut na rynku NewConnect do końca br. Źródło: spółka

The Dust: W wyniku ustaleń poczynionych pomiędzy dystrybutorem (Nintendo Game Store) a wydawcą (Ultimate Games) premiera gry „Together” będzie miała miejsce 16 czerwca 2021 r. Gra będzie przeznaczona na platformę Nintendo Switch.  Źródło: spółka

Vivid Games: Spółka szacuje przychody ze sprzedaży za maj 2021 na poziomie 1,61 mln zł, a. narastająco za okres styczeń – maj to 8,24 mln zł. Wynik netto za maj 2021 roku spodziewany jest na poziomie -0,45 mln zł. Narastająco wynik netto za okres styczeń – maj 2021 to -1,39 mln zł. Źródło: spółka

CD Projekt: Brytyjski fundusz inwestycyjny Abri Advisors domaga się dymisji zarządu, który obarcza odpowiedzialnością za nieudaną – jego zdaniem – premierę „Cyberpunka 2077”. Spółka potwierdziła, że takie pismo wpłynęło. Źródło: Trigon

CD Projekt: Po lutowym cyberataku na CD Projekt wewnętrzne dane spółki, w tym informacje kadrowe i finansowe dotyczące pracowników i kontrahentów związanych z produkcją gry „Cyberpunk 2077”, pojawiły się w internecie. Źródło: BDM

Gamivo: Zapowiada rozszerzenie kanałów dotarcia do klientów o kolejne kanały (np. porównywarki cen), pracuje nad rozwojem platformy i automatyzacja obsługi klienta. W najbliższych tygodniach ma zostać uruchomiony chatbot do obsługi klientów; w zeszłym kwartale spółka przeprowadziła reorganizacje i zatrudniła nowych specjalistów w działach badawczo-rozwojowym oraz marketingu i sprzedaży. Źródło: Parkiet, Trigon

Zagranica: PS5 najchętniej kupowana konsola w Wielkiej Brytanii. „Pokemon UNITE” ma szanse powtórzyć sukces „Pokemon GO”. Premiera już w czerwcu. Steam zalicza pierwszy spadek od 9 miesięcy. Platforma Valve straciła 1,5 mln graczy. Nintendo Switch ósma najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. Nintendo na E3 2021 potwierdziło wielki pokaz ekskluzywnych gier rok. Zródło: BDM

(ISBnews/ISBtech)

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments