Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 12-16 kwietnia br.

CD Projekt: Spółka wstępnie odnotowała 1,15 mld zł skonsolidowanego zysku netto w 2020 r. Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 2,14 mld zł. „Wyniki te obejmują dane niezaudytowane i mogą różnić się od ostatecznych, poddanych badaniu audytora wyników, jakie zostaną opublikowane przez spółkę w formie skonsolidowanego raportu rocznego, co nastąpi w dniu 22 kwietnia 2021 roku” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Cyberpunk 2077

CD Projekt: Noble Securities Dom Maklerski obniżył prognozowany wolumen sprzedaży gry „Cyberpunk 2077” CD Projektu do 3 mln egzemplarzy z wcześniej oczekiwanych 10,4 mln w roku 2021 r. oraz do 29,2 mln w całym cyklu życia gry z 56,1 mln egzemplarzy. „Znaczny spadek zarówno liczby graczy w 'Cyberpunka’, jak i ocen gry na Steam, niepokojące szacunki sprzedażowe M Science, rezygnacja z płatnego produktu 'Cyberpunk Multiplayer’ oraz brak wyraźnych triggerów wzrostowych wskazanych przez zarząd w nowej strategii spółki skłania nas do skorygowania założeń dotyczących prognozowanych wyników. W efekcie obniżamy prognozowany wolumen sprzedaży gry z 10,4 mln do 3 mln egzemplarzy w roku 2021 r., z 56,1 mln egzemplarzy w całym cyklu życia gry do 29,2 mln oraz redukujemy o 50% prognozowany wolumen sprzedaży dwóch prognozowanych płatnych DLC” – czytamy w raporcie brokera. Źródło: ISBnews

Games Operators: Spółka podpisała z firmą Tomula Tomasz Kreczmar umowę, której przedmiotem jest wykonanie gry o roboczym tytule „Cryospace” na platformę PC. „Zgodnie z zawartą umową twórca stworzy grę, a spółka sfinansuje w całości produkcję oraz wyda ją na platformie Steam” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Varsav Game Studios: Spółka planuje wydać w pełni autorską produkcję „Giants Uprising” w formule early access w III kw. 2021 r. Ponadto, w ramach rozwijanej działalności wydawniczej na rynku pojawią się jeszcze w tym roku trzy gry: „The Path of Calydra”, „Everdream Valley” oraz gra o roboczym tytule „TP Project”. Źródło: ISBnews

Joanna Tynor, DRAGO entertainment

Drago entertainment: Po podjęciu przez GPW w Warszawie uchwały o wprowadzeniu jej akcji do obrotu na rynku NewConnect, liczy na debiut jeszcze w tym miesiącu. „Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdził, złożony przez nas pod koniec stycznia br., dokument informacyjny. Debiut na rynku NewConnect to jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Liczymy na to, że obecność na rynku publicznym jeszcze bardziej wzmocni naszą wiarygodność w oczach inwestorów i partnerów biznesowych. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. Liczymy, że debiut nastąpi jeszcze w kwietniu” – powiedziała prezes Joanna Tynor. Źródło: ISBnews

Ovid Works: Spółka zakończyła prywatną emisję akcji, w ramach której inwestorzy nabyli 966 tys. akcji, stanowiących blisko 10% kapitału. Pozyskany kapitał w wysokości 2,2 mln zł zasili budżety produkcyjne aktualnie realizowanych projektów. Źródło: ISBnews

Drageus Games: Spółka otrzymała potwierdzenie od Nintendo o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Guards” na konsolę Nintendo Switch na 21 maja 2021 r. Źródło: ISBnews

Drageus Games: Spółka planuje rozpoczęcie sprzedaży gry „Guards” w wersji na konsolę Xbox 21 maja 2021 r.”Drageus Games informuje iż w dniu 13.04.2021 r. otrzymał potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry 'Guards’ na konsolę Xbox na 21 maja 2021 r.” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Jujubee: Projekt spółki dotyczący opracowania narzędzia „grand strategy engine” do projektowania wieloaktorowych gier strategicznych typu „grand strategy” czasu rzeczywistego bądź turowych i zintegrowanie go z systemem sztucznej inteligencji „grand strategy artificial intelligence mechanism” został zarekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) do dofinansowania. „Całkowity koszt projektu to 3 535 000 zł natomiast rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 2 585 500 zł. Kwota ta może ulec zmianie w szczególności w wyniku weryfikacji dopuszczalnej wysokości pomocy de minimis przed zawarciem umowy” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Vivid Games: Spółka jeszcze w tym roku planuje debiut gry „Mayhem Combat” na Nintendo Switch, ale wcześniej, bo już w III kw. 2021 r. może ukazać się gra „Real Boxing 2”, poinformował prezes Jarosław Wojczakowski. W tym roku spółka planuje także 10 soft launchy nowych gier. „Jeszcze w tym roku zaplanowana jest premiera 'Mayhem Combat’ na Nintendo Switch. Jesteśmy przekonani, że potencjał tytułu zostanie wykorzystany w większym stopniu na konsoli Nintendo Switch” – powiedział Wojczakowski podczas czatu dla inwestorów na portalu Stockwatch.pl. Źródło: ISBnews

GRID Esports: Platforma dostarczająca w czasie rzeczywistym dane z rozgrywek gamingowych, której współzałożycielem i głównym udziałowcem jest fundusz Tar Heel Capital Pathfinder – zamknęła rundę inwestycyjną na 10 mln USD od międzynarodowych inwestorów wyspecjalizowanych w branży gier i esportu. „GRID Esports, platforma dostarczająca dane z rozgrywek gamingowych i turniejów esportowych, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną Serii A pozyskując 10 mln USD. W potencjał spółki uwierzyli międzynarodowi inwestorzy z Alinea Capital i Bumble Ventures, specjalizujący się w projektach z zakresu gamingu, iGamingu oraz technologii, a także gwiazda futbolu amerykańskiego JuJu Smith-Schuster, znany ze swoich inwestycji i zainteresowań esportowych” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Ultimate Games: Spółka celuje w dalszy wzrost wyników finansowych w tym roku i m.in. przejmowanie nowych zespołów deweloperskich, poinformował ISBtech COO grupy Rafał Jelonek. „Najważniejsze tegoroczne cele Ultimate Games to dalsza poprawa wyników finansowych, umocnienie pozycji na konsoli Nintendo oraz Xbox i rozwój grupy kapitałowej, w tym zakładanie i przejmowanie nowych zespołów deweloperskich” – powiedział ISBtech Jelonek.Ultimate Games szykuje ponadto debiuty spółek zależnych na rynku NewConnect. Źródło: ISBnews

Vivid Games: Spółka wstępnie spodziewa się wyniku netto na poziomie -0,27 mln zł w I kw. 2021 r. przy 5,2 mln zł przychodów. W samym marcu szacowany wynik netto to 0,04 mln zł przy 1,7 mln zł przychodów. Ostateczna informacja o wyniku oraz przychodach ze sprzedaży uwzględniająca dane za wskazany okres zostanie zamieszczona w raporcie za I kwartał 2021, który zostanie opublikowany w dniu 28 maja 2021 r. Źródło: ISBnews

Incuvo: Projekt spółki dotyczący opracowania technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości został zarekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) do dofinansowania. Rekomendowana wysokość dofinansowania wynosi 3,91 mln zł. „Całkowita wartość projektu wynosi 6 518 707,5 zł , a rekomendowana kwota dofinansowania z funduszy unijnych 3 911 224,5 zł. Ostateczne warunki realizacji projektu zostaną określone w umowie pomiędzy emitentem i NCBR” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Drageus Games: Spółka otrzymała potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Guards” na konsolę Xbox na 21 maja 2021 r. Źródło: ISBnews

No Gravity Games: Spółka poinformowała, że data wprowadzenia do sprzedaży gry „Golden Force” na platformie Steam została ustalona na 22 kwietnia 2021 r. Źródło: ISBnews

Vixa Games: Spółka planuje wydanie w tym kwartale gry „Dino Glaxy Tennis”, a w kolejnym – „The Cracpekt Show”. W kolejnym roku spółka będzie się skupiać na produkcji gier: „Unititled Game 1″ i” Unititled Game 2″. „Do końca tego roku klub na początku przyszłego zamierzamy debiutować na rynku NewConnect” – powiedział prezes Juliusz Mićko. Źródło: spółka

Forever Entertainment: Spółka podała, że został zakończony proces certyfikacji gry „Rise Eterna” na konsolę Nintendo Switch. Wydanie Gry planowane jest na drugi kwartał 2021 r. Źródło: spółka

SimFabric: Spółka zależna GR Games podjęła uchwalę o podwyższeniu kapitału zakładowego z kwoty 100 tys. zł do kwoty 131,5 zł tj. o kwotę 31,5 tys. zł. Podwyższenie kapitału zakładowego spółki zależnej nastąpiło w wyniku emisji 315 tys. akcji na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Akcje serii B zostaną objęte po cenie emisyjnej równej 20,00 zł, za sumę nie mniejszą niż 6,3 mln zł. Źródło: spółka

Image Power: Spółka zaplanowała datę premiery gry „Dieselpunk Wars” na PC na platformie sprzedażowej Steam na 13 maja 2021 r. Emitent pełni rolę producenta, współwydawcy oraz właściciela praw majątkowych do gry. Cena detaliczna ustalona została na 53,99 zł. Źródło: spółka

Shockwork Games: Spółka planuje 29 kwietnia rozpocząć kampanię gry „Nadir” na platformie Kickstarter i pozyskać 30 tys. euro, która zostanie przeznaczona na wzbogacenie gry, głównie w sferze audiowizualnej, co powinno znacząco zwiększyć jej atrakcyjność. Gra znajduje się obecnie na końcowym etapie produkcji, a planowany termin premiery to III kw. 2021 r. Źródło: spółka

Duality: Spółka zakłada, że gra „Summer Camp” trafi do produkcji i obecnie prowadzi rozmowy z zewnętrznymi zespołami w sprawie współpracy deweloperskiej przy tej grze. W tym roku zakłada także pojawienie się gry „Barn Finders” na Xbox i Playstation, a gra „Unholy” może pojawić się na rynku w drugiej połowie roku. Spółka planuje także premierę pełnej wersji gry „Accidenta” jeszcze w bieżącym kwartale, podał zarząd podczas czatu inwestorskiego na Stockwatch. Źródło: spółka

Gamivo: Właściciel platformy transakcyjnej z grami i towarami cyfrowymi w 2020 r. z miesiąca na miesiąc odnotowywała dynamiczny wzrost skali działalności, a ostatecznie zamknęła rok z 31,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 165% r/r. Wynik EBITDA wyniósł 9,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 8 mln zł. Źródło: spółka

Detalion Games: Producent gier z Grupy PlayWay, przedstawił zapowiedź gry „Medieval Machines Builder” , czyli symulatora budowania maszyn oblężniczych na platformie Steam. „Liczymy na duże zainteresowanie tytułem Medieval Machines Builder. Prace nad grą już trwają, zakładamy, że premiera symulatora odbędzie się na początku 2022 roku” – powiedziała prezes Aleksandra Cwalina.  Źródło: spółka

Gry mobilne: Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38%) i Dream Zone (6,01%). Obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe Badoo (2,60%) i Tinder (2,36%), są też zdecydowanie częściej używane przez mężczyzn niż kobiety.  Źródło: ISBtech

Cyberpunk 2077

CD Projekt: Trwają rozmowy o przywrócenie „Cyberpunka 2077” do PS Store. CD Projekt liczy, że grę uda doprowadzić się do stanu, gdzie będzie sprzedawać się przez lata. CD Projekt nie wyklucza przejęć, a rezultatem tych akwizycji ma być tworzenie od 2022 r. jednocześnie przynajmniej dwóch gier AAA. Źródło: Trigon

CD Projekt: BDM wskazuje, że szacunki wyników za 2020 są niższe od konsensusu i założeń brokera, tym samym odbiera je negatywnie. „Patrząc na dane, które zostały zaprezentowane, spodziewamy się, że przewidywany przez nas w ostatniej rekomendacji poziom sprzedaży netto „Cyberpunka 2077″ w tym okresie na poziomie 15,6 mln jest zbyt wysoki (do 20 grudnia sprzedano ponad 13 mln po uwzględnieniu bezpośrednich zwrotów do firmy)” – czytamy w informacji brokera. Źródło: BDM
Oxygen: W radzie nadzorczej grupy kapitałowej od 14 kwietnia 2021 r. zasiada Michał Pawlik, prezes firmy SMEO. Zastąpił na tym stanowisku Jakuba Niestroja. Źródło: spółka

mBank: Wprowadza konto dla gracza z dwiema gamingowymi kartami i roczną subskrypcją G2A Plus. Zakładający rachunek w mBanku gracze mogą uzyskać darmową roczną subskrypcję G2A Plus i dodatkowe 100 zł zwrotu na konto. W zestawie dostępna jest też nowa karta płatnicza z gamingowym wzorem. Źródło: spółka

Days Gone
Days Gone

Sony Interactive Entertainment: Otwarty świat gry „Days Gone” pojawi się w Epic Games Store i na Steamie 18 maja. Dzięki ulepszonej grafice, obsłudze ultraszerokich monitorów 21:9, sterowaniu za pomocą myszy i klawiatury oraz całej zawartości dostępnej na PlayStation 4, „Days Gone” to nowy tytuł dla graczy PC. Źródło: spółka

Sony Interactive Entertainment: Twórcą ścieżki dźwiękowej do gry „Returnal” jest Bobby Krlic. Brytyjski muzyk ma w swojej dotychczasowej karierze wiele interesujących projektów, ponieważ oprócz występów pod pseudonimem The Haxan Cloak, Krlic skomponował również ścieżkę dźwiękową do kinowego horroru „Midsommar” z 2019 roku. Źródło: spółka

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments