Współtwórca Grono.net, Wojciech Sobczuk, wraca z nowym serwisem dla społeczności – ONORG. Platforma umożliwia łączenie się w społeczności i swobodną dyskusję, bez ingerencji algorytmów. ONORG ułatwi także komunikację wewnątrz stowarzyszeń i innych organizacji oraz pozyskiwanie funduszy na ich działalność.

ONORG to nowa platforma, która umożliwia użytkownikom łączenie się w społeczności, które podzielają ich pasje, zainteresowania i cele. Każda społeczność to prywatna przestrzeń, oddzielona od innych, w ramach której użytkownicy mogą prowadzić dyskusje, wymieniać spostrzeżenia i doświadczenia oraz tworzyć grupy tematyczne. ONORG pozwala także na organizowanie wydarzeń, tworzenie baz wiedzy w ramach społeczności, a także na wymianę prywatnych wiadomości. 

Użytkownicy mogą dołączać do już istniejących społeczności, a także tworzyć własne – otwarte dla wszystkich lub dostępne tylko na zaproszenie. ONORG jest rozwiązaniem dla już istniejących społeczności, stowarzyszeń lub klubów. Z serwisu korzystają już m.in. Harvard Club of Poland, MIT Enterprise Forum CEE, czy Recruitment Open Community.

Administratorzy społeczności mogą aktywizować i organizować swoich członków, kontaktować się z nimi, moderować wypowiedzi i inne aktywności oraz realizować inne cele statutowe. Co więcej, za pośrednictwem ONORG mogą pobierać opłaty członkowskie i organizować zbiórki na konkretne cele, bez konieczności korzystania z narzędzi zewnętrznych.

ONORG koncentruje się na komunikacji między użytkownikami. W serwisie nie ma możliwości publikowania postów bezpośrednio w profilu użytkownika ani innych funkcji skoncentrowanych na gloryfikacji jednostki lub kolekcjonowaniu znajomych i obserwatorów. Aktywność użytkowników jest ściśle powiązana ze społecznościami, do których przynależą.

Współtwórcą ONORG jest Wojciech Sobczuk, współtwórca Grono.net – jednego z pierwszych serwisów społecznościowych w Polsce, powstałego 17 lat temu. W szczytowym momencie korzystały z niego 3 mln użytkowników. Współzałożycielem i pomysłodawcą ONORG jest też polski przedsiębiorca i inwestor Patrick Gajda. Startup jest obecnie rozwijany ze środków własnych założycieli. Serwis ONORG oraz aplikacje mobilne od strony technicznej tworzy polsko-amerykański software house Venture Devs, którego współzałożycielem jest Wojciech Sobczuk. 

Patrick Gajda i Wojciech Sobczuk, ONORG

Największe serwisy społecznościowe na świecie mają dziś miliardy użytkowników. Jednak tak duża skala nie ma znaczenia dla pojedynczego użytkownika. Przeciwnie, jest dla niego obciążeniem, a popularne portale i aplikacje mobilne służą dziś głównie jednostronnej komunikacji i rozwijają kult jednostki” – mówi Wojciech Sobczuk, współzałożyciel ONORG.

„Potrzeba merytorycznej rozmowy jednak nie zniknęła, a użytkownicy serwisów społecznościowych dalej łączą się w mniejsze grupy. ONORG ma być odpowiedzią na te potrzeby, platformą dla społeczności umożliwiającą swobodną i wygodną dyskusję, a pozbawioną algorytmów decydujących o tym, co i kiedy wyświetlać. W ten sposób chcemy wrócić do początków dyskusji w internecie. Nazwa ONORG wprost do tego nawiązuje, choć od tyłu” – dodaje Wojciech Sobczuk. 

ONORG będzie także oferować komercyjne rozwiązania dla firm. Umożliwi im m.in. tworzenie własnych społeczności, pozwalających na wymianę wiedzy i udostępnianie informacji wewnątrz organizacji. Platforma pomoże też w komunikacji marek z konsumentami, umożliwiając im tworzenie społeczności klientów i fanów zainteresowanych konkretnymi produktami lub markami. Serwis umożliwi także reklamodawcom docieranie do społeczności, które wyrażą na to zgodę.

W samej Polsce istnieje ponad 200 tys. zarejestrowanych organizacji i stowarzyszeń. Ponad 70% z nich wykorzystuje do komunikacji media społecznościowe, a do organizacji działalności korzystają z bardzo różnych, rozproszonych, narzędzi, które często w ogóle nie są do tego przeznaczone” – mówi Patrick Gajda, współzałożyciel ONORG.

„Problematyczne jest też pozyskiwanie środków oraz zbieranie składek członkowskich. Zaczynamy od Polski i od współpracy z tutejszymi stowarzyszeniami, takimi jak Harvard Club of Poland, czy MIT Enterprise Forum CEE. Ale ONORG jest rozwiązaniem dla społeczności stowarzyszeń, a także firm z całego świata. Wierzymy, że przyszłość komunikacji i mediów społecznościowych leży właśnie w mniejszych społecznościach, w których łatwiej o dwustronną komunikację” – dodaje Patrick Gajda.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments