M. Tymiński z CI Games o Sniper Ghost Warrior Contracts i planach

ISBtech: Jak wygląda aktualna wishlista katalogu gier CI Games? Które tytuły cieszą się największym zainteresowaniem? (jeśli jest możliwość prośba o szczegóły z podziałem na tytuły).

Marek Tymiński, prezes CI Games: Mamy ponad 1 mln wishlist na Steam łącznie na gry z naszego katalogu, w tym istotna część przypada na SGW Contracts. Należy jednak pamiętać, że to konsole stanowią znacznie większy udział w naszych przychodach z globalnej sprzedaży cyfrowej.

Jak przedstawia się procentowy podział cyfrowych przychodów SGW3 z podziałem na lata?

Sprzedaż cyfrowa SGW3 była istotna nie tylko przez pierwszy rok ale przez kolejne i wciąż dziś generuje dalsze przychody. SGW Contracts zostało znacznie lepiej przyjęte przez graczy i jest to pozytywnie widoczne w sprzedaży tej gry. Stąd spodziewamy się również dłuższego cyklu życia tej gry.

Jak wygląda rentowność SGWC? Jak zarząd ocenia poziom sprzedaży gry? 

Dotychczasowa sprzedaż SGWC oraz nasze zaktualizowane projekcje dalszej sprzedaży gry w kolejnych latach pokazują wysoką rentowność projektu.

To całkowicie zaprzecza pojawiającym się gdzieniegdzie plotkom o rzekomo średnio udanej premierze ostatniej gry, co w mojej ocenie może wynikać z błędnych oczekiwań budowanych na informacjach o błyskawicznych zwrotach inwestycji z gier, które kosztują kilkaset tysięcy złotych w produkcji i do których wystarczy sprzedaż kilku tysięcy sztuk aby zwrócić ich koszt.

Giełdowi inwestorzy CI Games mają akcje dobrej, zdrowej spółki, która ostatnią premierą pokazała, że skutecznie realizuje nową strategię.

Jaki pomysł na rozwój marki SGW ma CI Games?  Czego można się spodziewać i w jakim terminie?

Decyzja o kontynuacji marki Sniper Ghost Warrior okazała się bardzo dobrą decyzją. Po premierze SGW Contracts tym lepiej rozumiemy naszych graczy i postaramy się zapewnić im jeszcze bardziej udaną rozgrywkę. Przygotowujemy nową bardzo ważną cechę gry.

Wiemy, że o to gracze pytali i to chcieliby bardzo dostać w grze snajperskiej. Nic więcej nie mogę na ten moment powiedzieć. Kampania marketingowa rozpocznie się dopiero w okolicach wakacji i wtedy dziś enigmatycznie brzmiąca cecha stanie się bardziej zrozumiała zarówno dla graczy jak i inwestorów. Za wcześniej na podanie dokładnej daty wydania natomiast uważam, że istnieje duża szansa na pojawienie się jej jeszcze w tym roku.

Jakie wyglądają obecne potrzeby finansowe spółki? Czy CI Games planuje w najbliższym czasie sięgać po dodatkowe finansowanie?

Jesteśmy podczas rozmów z bankiem, w naszej ocenie bank rozumie ostatnie dokonania spółki i bieżącą sytuację. Nasze obecne potrzeby finansowania są ponad dwukrotnie niższe niż te, które mieliśmy wcześniej. Taki poziom zadłużenia spółki jest bardzo zdrowym poziomem szczególnie biorąc pod uwagę kluczowe wskaźniki finansowe. Jednocześnie nie prowadzimy żadnych prac związanych z emisją akcji.

Jakie przebiegają prace nad Lords of the Fallen 2 – jaki to będzie projekt, kto nad nim pracuje, kiedy spółka pokaże pierwsze materiały z gry?

Jestem zadowolony z obecnego rozwoju zarówno projektu Lords of the Fallen 2 jak i zespołów produkcyjnych z nim związanych. Zbudowanie drugiego, nowego zespołu podzielonego na dwa nowe studia staje się już rzeczywistością a nie planem. Wkrótce powiemy na ten temat więcej natomiast na informacje o grze trzeba będzie cierpliwie poczekać.