Łączenie kanałów sprzedaży to przyszłość

Pandemia obnażyła słabości centrów handlowych, wskazuje Grzegorz Mroczek, wiceprezes CREAM Property Advisors, w komentarzu dla ISBtech o trendach digitalizacyjnych w branży nieruchomościowej.

Jedną z nich jest zaniedbanie w kwestii łączenia kanałów sprzedaży. Dziś jest szansa, aby nadrobić zaległości i przygotować się lepiej na zmieniające się realia branżowe, społeczne i ekonomiczne.

My jako właściciele, asset managerowie i zarządcy powinniśmy dołożyć starań, aby projekty handlowe były atrakcyjne dla elektronicznych użytkowników. Ignorancja to największy grzech dzisiejszych czasów.

Pora wprowadzić zmiany także w obiektach handlowych. Zdajemy sobie sprawę, że ze względu na ograniczone środki pieniężne na marketing jest to trudne, a dobra aplikacja, jej właściwe wdrożenie, promocja i bieżąca obsługa wymaga poświęcenia i nakładu pracy.

Jednak bez podejmowania wysiłków w tym zakresie centra handlowe pozostaną z tyłu i nie będą się dostosowywać do nowoczesnego klienta, jego wymagań i oczekiwań. Kanał online jest tak naprawdę uzupełnieniem w obiektach handlowych, ale musi być wykorzystywany do zapewnienia klientom różnych form komunikacji i różnych możliwości dokonania zakupu.

Właśnie zadebiutowaliśmy z rozwiązaniem mobilnym w Galerii Askana w Gorzowie Wlkp. Długo pracowaliśmy nad tym, aby znaleźć narzędzie elastyczne i responsywne jednocześnie, jak znany wszystkim Facebook. Aplikacja autorstwa Emplate oferuje wiele funkcji dla użytkownika: przede wszystkim jedną z pierwszych w Polsce opcji click & collect, która pozwala zamówić wybrany produkt za pośrednictwem aplikacji, a następnie odebrać go w sklepie.

Dzięki temu zakupy stają się konkretne i celowane, czyli takie, jakie w obecnej sytuacji preferują klienci. Klienci mogą również skorzystać z programu lojalnościowego oraz informacji zawartych na tablicy z wydarzeniami i ogłoszeniami dotyczącymi życia centrum handlowego. Dodatkowo moblina aplikacja Galerii Askana posiada moduł promocyjno-rabatowy, w którym najemcy prowadzą marketing bezpośredni, oferując np. zniżki na towary – bardzo pożądane narzędzie dla bardzo wielu klientów zorientowanych na cenę.

Możliwość dołączenia do aplikacji z poziomu najemcy to ważny element, ponieważ sieci handlowe otrzymują darmowe narzędzie do zarządzania akcjami promocyjnymi i kampaniami w czasie rzeczywistym, a po ich zakończeniu mogą wygenerować spersonalizowane raporty z przeprowadzonych działań.

Aplikacja jest ciągle rozwijana, będzie wzbogacana o kolejne elementy w ramach jej rozwoju. Narzędzie jest w pełni zintegrowane ze stroną internetową Galerii. Można ją pobrać ze sklepów AppStore i GooglePlay.

CREAM Property Advisors oferuje pełny zakres usług związanych z nieruchomościami komercyjnymi. Firma specjalizuje się w asset i property managemencie, leasingu powierzchni handlowych i biurowych, sprzedaży nieruchomości oraz obsłudze prawnej rynku nieruchomości. Spółka oferuje ponadto zaawansowane usługi zarządcze: CNC, C360 oraz Sell Me, których zadaniem jest generowanie wzrostu wartości nieruchomości i przygotowanie obiektów do sprzedaży.