J.S. Thimsen o rozwoju Mobile Industrial Robots w CEE

Mobile Industrial Robots (MiR) w 2019 roku podwoił sprzedaż autonomicznych robotów mobilnych MiR w regionie Europy Środkowo- Wschodniej. Rynek napędzają: Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

W regionie Europy Środkowo-Wschodniej większym zainteresowaniem cieszą się nasze mniejsze roboty. Jeśli chodzi o sektory przemysłu najbardziej aktywne są branże automotive oraz elektroniczna. Obecna sytuacja naturalnie spowalnia inwestycję, jednak jeśli chodzi o automatyzacje transportu wewnętrznego aktywność ze strony zakładów reprezentujących te segmenty generalnie jest największa. W 2019 region CEE odpowiadał za 11% udziału w całkowitych przychodach MiR” – mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor
sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W tych krajach działa silna sieć partnerska, do której należą w Polsce firmy Astor i ProCobot, w Czechach i na Słowacji: Amtech i Dreamland, a na Węgrzech B&O Engineering i nowy partner VFP Systems.

Pięć modeli robotów

Duże zainteresowanie automatyzacją intralogistyki z robotami MiR potwierdza tytuł Excellent Partner przyznany firmie Astor – po raz pierwszy wyróżnienie otrzymała firma działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zauważalne jest także rosnące zainteresowanie robotami MiR w krajach bałkańskich, Rosji, na Ukrainie i Białorusi.

MiR dostarcza aktualnie na rynek pięć modeli autonomicznych robotów mobilnych różniących się przede wszystkim udźwigiem i przeznaczeniem. Mniejsze roboty: MiR100, MiR200 i MiR250 są zaprojektowane do transportu lżejszych ładunków w przemyśle, logistyce i służbie zdrowa. MiR500 i MiR1000 automatycznie pobierają i transportują palety oraz ciężkie materiały.

Ponadto MiR wspiera ekosystem autonomicznych robotów mobilnych poprzez rozwijanie własnych rozwiązań dodatkowych oraz platformę MiRGo prezentującą rozwiązania zewnętrznych partnerów, których produkty bezproblemowo współpracują z robotami MiR.

Nawigowanie w ciasnych przestrzeniach

Nowy robot MiR wprowadzony na rynek w marcu b.r. wyróżnia się przede wszystkim mniejszym rozmiarem i niższą konstrukcją, pozwalającym na sprawne nawigowanie w mniejszych przestrzeniach, ciasnych korytarzach, węższych otworach drzwiowych i pod elementami.

Jesteśmy przekonani, że producenci, firmy logistyczne i sektor opieki zdrowotnej docenią możliwości naszego nowego robota. Dużym atutem jest szybszy proces ładowania robota pozwalający na maksymalne zwiększenie efektywności zadań transportowych i uzyskanie szybszego zwrotu z inwestycji” – mówi Jesper Sonne Thimsen.

Od czerwca 2019 roku MiR oferuje swoje roboty w leasingu dzięki współpracy z firmą DLL. Elastyczna metoda finansowania inwestycji w automatyzację cieszy się zainteresowaniem klientów także w regionie CEE.