Viaplay Group zainicjował strategiczny audyt swoich pozostałych rynków międzynarodowych, w tym Polski, gdzie będzie dążyć do wypracowania optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej, poinformowało ISBtech biuro prasowe Viaplay.
„Jako Viaplay Group ogłosiliśmy dziś nową strategię biznesową i zapowiedzieliśmy wprowadzenie nowego planu strategicznego, w ramach którego planujemy skoncentrować się na rynkach skandynawskich, Holandii oraz działalności Viaplay Select. Zainicjowaliśmy również strategiczny audyt pozostałych rynków międzynarodowych, w tym Polski, gdzie będziemy dążyć do wypracowania optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Do tego czasu będziemy kontynuować naszą działalność, a nasi klienci będą mogli korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco” – czytamy w oświadczeniu biura prasowego Viaplay przesłanym do ISBtech.
Wcześniej Viaplay Group podał w swoim raporcie finansowym, że planuje wyjście (exit) m.in. z Polski i krajów bałtyckich oraz koncentrację na rynkach nordyckich i Holandii.
„Opuścimy poniższe regiony, aby ponownie skoncentrować się na krajach nordyckich (wiele segmentów) i Holandii (tylko sport).
– Wyjście z Polski, krajów bałtyckich, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady.
– Wyjście w formie zbycia, partnerstwa lub likwidacji działalności” – podano w prezentacji wynikowej.
Serwis streamingowy Viaplay został uruchomiony w Polsce 3 sierpnia 2021 r. Według danych JustWatch osiągnął 7% rynku SVOD w Polsce na koniec II kwartału 2023 r.
Grupa Viaplay (Viaplay Group AB) to czołowy gracz na rynku międzynarodowego streamingu. Serwis Viaplay jest dostępny dla użytkowników we wszystkich krajach nordyckich oraz bałtyckich, a także w Polsce, Holandii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.