Nowe rozwiązanie Automotive Cloud firmy Salesforce pomaga branży motoryzacyjnej dostarczać pojazdy połączone z siecią.

Salesforce poinformował o wprowadzeniu Automotive Cloud, nowego rozwiązania stworzonego specjalnie z myślą o producentach samochodów, dealerach, grupach finansujących zakupy aut i ich klientach. Dzięki produktowi Driver 360 rozwiązanie Automotive Cloud pomaga zapewnić wyjątkową jakość obsługi w każdej interakcji z klientem.

„Oczekujemy wysokiego potencjału rozwoju w regionie, a Polska jest w centrum naszych zainteresowań rozwojowych w regionie. Mamy już szerokie portfolio klientów od małych do dużych firm. Współpracujemy z Uniwersytetem Warszawskim” – powiedziała szefowa Salesforce w regionie Nadine Wolanke.

Ponadto pozwala zwiększyć przychody dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i współpracy oraz wykorzystuje automatyzację i analizę danych w czasie rzeczywistym specyficzną dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów.

Branża motoryzacyjna przechodzi ogromną transformację, starając się sprostać wymaganiom ery cyfrowej. Tylko 1% klientów w branży motoryzacyjnej jest w pełni zadowolonych ze swoich doświadczeń związanych z zakupem samochodu, a zaledwie jedna czwarta producentów i dealerów uważa, że ich firmy dobrze przystosowały się do sprzedaży online. Aby zyskać nowe źródła przychodów i poprawić obsługę klienta, branża musi wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarzają innowacyjne modele sprzedaży i obsługi, pojazdy połączone z siecią, subskrypcje i współpraca z partnerami oraz bogactwo danych, jakie te oferty dostarczają.

Branża motoryzacyjna stoi przed nowym cyfrowym wyzwaniem w obliczu ogromnych wstrząsów wywołanych przez wzrost popularności modeli sprzedaży bezpośredniej i nadejście ery samochodów elektrycznych – powiedział Achyut Jajoo, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce, dział rozwiązań dla branży produkcyjnej i motoryzacyjnej. – Jednakże wielkie zawirowania niosą ze sobą również wielkie możliwości. Firmy odważnie wchodzące w cyfrową przyszłość z technologią taką jak Automotive Cloud mogą zyskać przewagę nad konkurencją, a jednocześnie przygotować swoje przedsiębiorstwa na nowe wyzwania. 

Automotive Cloud umożliwia personalizację i analizę danych w czasie rzeczywistym w całym cyklu życia klienta i pojazdu – niezależnie od tego, czy klienci szukają nowego samochodu, dokonują zakupu, szukają opcji finansowania, czy też serwisują swój pojazd. Rozwiązanie będzie wspierać branżę w tym okresie historycznej transformacji. Dzięki Automotive Cloud zespoły marketingowe mogą ustawić parametry umożliwiające automatyczne szeregowanie i kierowanie zweryfikowanych danych potencjalnych klientów.

Pozwala to udostępniać te dane bezpośrednio lokalnemu dealerowi danego klienta. Kierownicy dealerów mogą przeglądać umowy zakupu w danym okresie, aby śledzić stan zapasów i dowiedzieć się, którzy dealerzy realizują swoje prognozy i umowy sprzedaży. Pozwala to lepiej zarządzać zapasami i przydziałem pojazdów. Zespoły serwisowe mogą ustawić alerty powiadamiające ich o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy leasingowej klienta lub automatycznie przypominać klientom o konieczności wymiany oleju, gdy ich licznik kilometrów osiągnie określony pułap. Zespoły IT mogą tworzyć niestandardowe przepływy za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby automatycznie powiadomić każdego klienta, który posiada określony model, że jego pojazd został wycofany z rynku.

Doskonała jakość obsługi klienta dzięki rozwiązaniu Driver 360

Driver 360 udostępnia gotowe funkcje stworzone z wykorzystaniem modeli danych i procesów specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu szybszego uzyskania korzyści.

 Driver Console zapewnia zespołom serwisowym pełny wgląd w każdą interakcję z klientem dzięki stałym punktom kontaktowym i spersonalizowanym alertom, od przeglądania samochodów i historii zakupów po czynności serwisowe. Dzięki funkcjom takim jak Household Management przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą połączyć swoje dane, aby uzyskać całościowy obraz posiadania pojazdu przez dane gospodarstwo domowe, jak również poprzednich interakcji. Pozwala to dealerom i partnerom na dalszą personalizację wsparcia, ofert i sprzedaży.

 Vehicle Console zapewnia każdemu pracownikowi firmy motoryzacyjnej, dealera lub grupy finansującej zakupy aut łatwy dostęp do pełnych informacji o pojeździe, takich jak stan licznika, wartość rynkowa pojazdu oraz informacje o serwisie i naprawach w czasie rzeczywistym.

 Automotive Data Foundation to funkcja oparta na standardach branżowych, takich jak STAR. Stanowi ona podstawę działania rozwiązania Automotive Cloud oraz tworzy zaufany, oparty na standardach fundament, który wspiera kompatybilność, inteligentną ochronę danych, globalną zgodność z przepisami i elastyczne udostępnianie danych.

Zwiększenie przychodów dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i komunikacji

Nowe modele sprzedaży i oczekiwania klientów preferujących obsługę w kanałach cyfrowych oznaczają, że producenci aut i dealerzy muszą współpracować bardziej efektywnie niż kiedykolwiek wcześniej, aby zwiększać sprzedaż, zarządzać zapasami i zapewniać lepszą obsługę klienta.

 Automotive Lead Management wspomaga współpracę między dealerami i producentami aut poprzez wzbogacenie danych dotyczących potencjalnych klientów o unikalną historię klienta i pojazdu. Umożliwia to kierowanie najbardziej wartościowych potencjalnych klientów bezpośrednio do preferowanego dealera wraz z pełną informacją o ich oczekiwaniach, potrzebach i historii.

 Dealer Performance Management ułatwia analizowanie wydajności dealerów według regionów i monitorowanie procesu pozyskiwania klientów. Dzięki temu producenci samochodów mogą ukierunkować swoje działania oraz lepiej koordynować umowy sprzedaży, wizyty w terenie, współpracę z partnerami, prognozy popytu, zachęty dla poszczególnych kanałów i inne elementy.

Wykorzystanie automatyzacji, sztucznej inteligencji i analizy danych specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów

W obliczu rosnących cen, ograniczeń w łańcuchach dostaw i dużych inwestycji w pojazdy elektryczne firmy motoryzacyjne potrzebują przemyślanej automatyzacji, sztucznej inteligencji, zaawansowanej analizy danych i ich łączenia, aby móc zmniejszyć koszty, zyskać nowe źródła przychodów oraz podejmować bardziej świadome decyzje.

 Flow for Automotive umożliwia inteligentną automatyzację dzięki narzędziom do konfiguracji i integracji za pomocą kilku kliknięć. Upraszczają one tworzenie i dostarczanie zautomatyzowanych informacji, takich jak aktualizacje stanu zamówienia pojazdu lub powiadomienia o opóźnieniach w wysyłce. Pomaga to pracownikom realizować większą liczbę zadań przy wykorzystaniu mniejszej liczby zasobów, jak również zwiększyć wydajność i zapewnić lepszą obsługę klienta na dużą skalę.

 Analytics for Automotive zapewnia przedsiębiorstwom motoryzacyjnym cenne informacje umożliwiające monitorowanie i usprawnienie ich działalności. Funkcja ta udostępnia specjalnie opracowane panele kontrolne, które zapewniają szczegółowy wgląd w wyniki sprzedaży i działalność biznesową, cykl życia klientów i zasobów, jak również w trendy w zakresie przychodów. Pozwala to szybciej i skuteczniej osiągać lepsze wyniki biznesowe.

 Salesforce Genie pomaga przedsiębiorstwom motoryzacyjnym ujednolicić w czasie
rzeczywistym dane dotyczące klientów i pojazdów we wszystkich kanałach i interakcjach, takich jak zapytania klientów, zgłoszenia serwisowe i dane na temat pojazdów, w ramach pojedynczego profilu klienta.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments