Zaledwie trzy lata zajęło spółce All in! Games osiągniecie miliona sprzedanych kopii w jednym roku i przekroczenie bariery dwóch milionów sprzedanych gier łącznie od momentu powstania. W ten efektowny sposób krakowski wydawca obchodzi swoje trzecie urodziny.

Gdy pod koniec listopada 2018 roku, podczas gali Allintroduction świętowaliśmy oficjalne rozpoczęcie działalności jako wydawca gier komputerowych, liczyliśmy na to, że szybko uda nam się przebić w branży, ale nie spodziewaliśmy się, że tempo rozwoju będzie aż tak dynamiczne. W trzy lata udało się osiągnąć bardzo wiele – weszliśmy na Główny Rynek GPW, wydaliśmy trzy duże tytuły, które sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy każdy, nasze przychody przewyższają przychody dużo starszych spółek z branży i zbudowaliśmy zespół, który pracuje aktualnie nad kilkudziesięcioma projektami. Mało która spółka w naszej branży może się pochwalić takimi wynikami na początku działalności, uzyskanymi w tak krótkim czasie. Rośniemy szybko i zmierzamy do miejsca, w którym chcielibyśmy być, czyli wydawać kilka kilkudziesięciomilionowych produkcji każdego roku. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze, by to osiągnąć i że wejście do grona największych wydawców na świecie jest jak najbardziej w naszym zasięgu. Już teraz jesteśmy drugim wydawcą w Polsce i 39. na świecie według rankingu Metacritic i mamy ambicje na znacznie więcej. — mówi prezes zarządu All in! Games, Piotr Żygadło

prezes zarządu All in! Games, Piotr Żygadło

Krakowska spółka w pierwszym roku funkcjonowania wydała 4 tytuły, a wśród nich m.in. Tools Up!, który sprzedał się w liczbie ponad 250 tys. egzemplarzy. Dziś na koncie ma tych tytułów już 17, a do tego dochodzi również 17 dodatków DLC. Mocny wzrost dotyczy również tzw. Wishlist na Steam dla wszystkich tytułów z portfela, gdyż wzrosła ona aż do 3,6mln. Najważniejszy wskaźnik to jednak całkowita sprzedaż, która w zaledwie trzy lata od powstania, przekroczyła 2 miliony kopii łącznie, a w samym nieskończonym jeszcze 2021 roku, wyniosła ponad milion.

W ciągu trzech lat udało nam się zbudować portfolio generujące ponad milion kopii sprzedanych w ciągu roku. To wyraźnie pokazuje różnice pomiędzy developerem a wydawcą, bo większość liczących się developerów musiało na taką sprzedaż pracować dużo, dużo dłużej. Pierwsza część największej polskiej gry w historii zanotowała milion sprzedanych kopii w 12 miesięcy, ale dojście do tego poziomu zajęło jej twórcom ponad dwa razy więcej. – tłumaczy Żygadło. 

Wraz z rozwojem portfolio, rośnie również zespół All in! Games. Dziś liczy on ok. 100 osób i w jego skład wchodzą nie tylko eksperci z Polski, ale też Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, USA, Litwy, czy też Włoch. Specjalizują się oni w wydawaniu gier w 9 kanałach dystrybucji digitalowej i 2 fizycznej, a prowadzone przez nich tytuły zdobyły już kilkanaście nagród. Wśród nich jest m.in. Najlepsza Polska Gra 2020 dla Ghostrunnera.

To, co cieszy nas najbardziej to fakt, że nasza pozycja w branży zdecydowanie wzrosła po naszych wydawniczych sukcesach. Tytuły takie jak Ghostrunner, czy też Chernobylite pomogły nam zwiększyć rozpoznawalność i świadomość marki. Dzięki temu teraz pozyskiwanie kolejnych partnerów oraz rozmowy z nimi są znacznie łatwiejsze. Dziś współpracujemy już z ponad 20 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Zgodnie z naszą najnowszą strategią, powiększamy też grupę kapitałową, która liczy już 3 spółki i na tym na pewno nie poprzestaniemy. Wszystko, co najlepsze cały czas przed nami. — podsumowuje Żygadło. 

Strategia zaprezentowana w październiku 2021 zakłada m.in. że spółka do końca 2022 otworzy trzy projekty o budżecie 20 mln zł każdy, a do końca 2023 r. zamierza rozwinąć grupę kapitałową tak, by funkcjonowało w niej 10 spółek zależnych, w tym spółek celowych, serwisowych oraz developerskich. All in! Games chce również rozwijać kompetencje, poprzez zabezpieczenie krytycznych zasobów co ma poprawić kontrolę jakości, czy też optymalizację kosztów i czasu. Kolejnym punktem strategii jest stworzenie one stop shopu dla developerów, czyli wprowadzenie rozwiązania, w którym Spółka przejmie wszystkie procesy wydawnicze i promocyjne, dzięki czemu twórcy gier będą mogli skupić się stricte na tworzeniu tytułów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments