NFON, europejski dostawca głosowych usług komunikacji biznesowej w chmurze, zawarł strategiczne partnerstwo z włoską firmą Meetecho. W ramach tego partnerstwa NFON obejmuje 24,9 proc. udziałów w Meetecho. Jednocześnie zawarto umowę w sprawie wspólnego wykorzystania potencjału rozwiązania Janus WebRTC Server w produktach obu firm.

Ta decyzja ta dowodzi zaangażowania NFON w ściśle ukierunkowaną strategię komunikacji zunifikowanej.

Strategiczne partnerstwo z Meetecho zapewnia nam bezpośredni dostęp do specjalistycznej wiedzy w zakresie WebRTC i przyspiesza realizację naszej własnej strategii komunikacji zunifikowanej. Jest to ważny krok w kierunku uniezależnienia nas, w dłuższej perspektywie, od technologii firm trzecich. – zauważa Dr Klaus von Rottkay, prezes NFON AG.

Firma Meetecho została założona w 2009 r. jako spółka wywodząca się z Uniwersytetu Neapolitańskiego (ang. spin-off), a rozwiązanie Janus WebRTC Server udostępniono jako technologię open source. Meetecho oferuje przede wszystkim usługi doradcze i streamingowe związane z rozwiązaniem Janus WebRTC Server oraz wsparcie komercyjne i licencjonowanie. Janus WebRTC Server opiera się na otwartym internetowym standardzie WebRTC (Web Real-Time Communication) i umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym poprzez transmisję wideo, głosu i danych, a na jego fundamencie można budować zaawansowane rozwiązania do komunikacji audio i wideo.

Ze względu na wielofunkcyjność, modularność i sprawdzoną wydajność, rozwiązanie Janus WebRTC Server znalazło zastosowanie w wielu firmach i organizacjach, takich jak Internet Engineering Task Force (IETF), Alcatel-Lucent Enterprise, Twitter, Highfive i Alibaba Cloud.

Jesteśmy uznanymi na całym świecie ekspertami w dziedzinie komunikacji czasu rzeczywistego i dumnymi twórcami rozwiązania Janus WebRTC Server! NFON ma szerokie grono klientów oraz rozbudowany dział sprzedaży i marketingu, więc jest dla nas idealnym partnerem. Teraz razem zajmiemy się dalszym rozwojem i marketingiem naszych produktów. To korzystne dla obu stron. – stwierdza Simon Pietro Romano, współzałożyciel i propagator RTC w firmie Meetecho.

 „Janus WebRTC Server pozostanie w centrum naszej działalności biznesowej, więc dla naszych użytkowników i społeczności nic się zmieni, choć zarazem skorzystają oni na tym partnerstwie. Jest to klasyczna sytuacja, w której zyskują wszyscy. – komentuje Tobia Castaldi, prezes Meetecho.

Nasz system Cloudya to efektywna i elastyczna platforma do profesjonalnej głosowej komunikacji biznesowej, która w przyszłości umożliwi firmom intuicyjne, łatwe i bezproblemowe przełączanie się między telefonią, wideo a czatem. Chcemy pozostać czołowym dostawcą głosowej komunikacji biznesowej, a jednocześnie stopniowo dodawać rozwiązania komunikacji zunifikowanej i centrum kontaktowego do naszej oferty produktów. Strategiczne partnerstwo z Meetecho pozwoli nam przyspieszyć rozwój własnych technologii wideo dzięki ukierunkowanemu transferowi wiedzy oraz wspólnemu tworzeniu produktów. Pasuje to doskonale do naszej strategii. – dodaje Jan-Peter Koopmann, główny dyrektor ds. technologii w NFON AG.

Dzięki zawartej przez obie firmy umowie w sprawie świadczenia usług i współpracy NFON nie tylko zyskuje bezpośredni dostęp do specjalistycznej wiedzy; duże znaczenie ma również dalszy rozwój i wspólna komercjalizacja rozwiązania Janus WebRTC Server.

W ostatnich miesiącach NFON umocnił swoją działalność w Polsce.

Polska to ważny, rozwijający się pod kątem cyfryzacji europejski rynek komunikacji biznesowej, zwłaszcza dla rozwiązań call center osadzonych w chmurze. Mamy teraz doskonały moment, aby się na tym rynku skoncentrować – podkreśla Gernot Hofstetter, Dyrektor Zarządzający NFON Austria, odpowiedzialny za region Europy Środkowo-Wschodniej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments